Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Bericht door Ardan »

Na het falen van de falende faalhazen van Photobucket toch maar eens Flickr aangemaakt. Om uit te proberen: een paar plaatjes van gezellige knusse hoekjes die ik tegenkwam tijdens mijn reisjes naar NRW dit jaar :) Wie alle vier de locaties weet te noemen krijgt een welverdiend schouderklopje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door Daniel »

Foto 4 is wat makkelijk te raden... Ehm, lezen op het stationsbordje :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door dylanwild94 »

Foto 3 en 4 zijn gemaakt op Duisburg hbf. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door tsov »

Hmm, ik dacht even dat Mikos nog een verslag uit Tsjernobyl had gepost :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door regenmaker »

Duisburg heeft verpauperde trams, stations en huizen wat wil je nog meer. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door isadora »

Het is dat je het over NRW hebt, anders zou ik zeggen station Heerenveen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gezelligheid in NRW [8f]

Bericht door Ardan »

regenmaker schreef:Duisburg heeft verpauperde trams, stations en huizen wat wil je nog meer. :)
Heerlijk toch? Zo'n spuuglelijke trem op een spuuglelijk station. Het wordt er bijna mooi van :D
Afbeelding

En daar zijn ze in Köln ook goed in, zoals we hier zien op station Messe-Deutz.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door Suus »

Dortmund-Dorstfeld is ook zo’n pareltje.

Het ondergrondse station vallen de nieuwe stationsbordjes gewoon van de muur, de oude zitten er nog onder. De keuze voor bruin, het is vast een modekleur geweest.

De loopbrug naar de uitgang (ja, er is een uitgang, in tegenstelling tot de geruchten) is geschilderd in wit-turquoise want dat was ooit de kleur voor regionale treinen van DB. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door Ferdinand »

Nooit heb ik begrepen waarom ze niet eens de boel opfrissen in NRW
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door Ardan »

Geldgebrek.
EVAG (tegenwoordig Ruhrbahn, iets in die trant) is het enige vervoersbedrijf dat de bewegwijzering op de stations eens aangepakt heeft, verder hangt nog overal oude Univers-meuk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door ICE11 »

Ardan schreef:Geldgebrek.
EVAG (tegenwoordig Ruhrbahn, iets in die trant) is het enige vervoersbedrijf dat de bewegwijzering op de stations eens aangepakt heeft, verder hangt nog overal oude Univers-meuk.
Klopt. In Mülheim/Ruhr hebben ze zelfs een tramlijn gedeeltelijk stilgelegd vanwege geldgebrek. En de heel grote uitdaging staat in het hele Ruhrgebiet nog voor de deur, namelijk de vernieuwing van signalisatie, die meestal nog in de staat van de opening in de zeventiger jaren is. Actuele schattingen voorspellen tot 2025 een behoefte van rond 380 miljoenen Euro per jaar, om de infrastructuur en de treinen van de Stadtbahnen in Düsseldorf, Duisburg, Mülheim/R., Essen, Bochum, en Dortmund te morderniseren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door Meltrain »

Maar wat is de oorzaak van het geldgebrek?
Te weinig reizigers, te veel exploitatiekosten, te dure investeringen in het verleden, te weinig steun vanuit de overheid?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door ICE11 »

De oorzaak is geldgebrek in de kas van de gemeenten, omdat de ov-bedrijven allemaal gemeentelijk zijn. En de gemeenten hebben uit verschillende redenen geen geld. Vooral de "Strukturwandel" (dus de achteruitgang van kool en staal), de "Aufbau Ost" (sinds 1990 is meer geld in de opbouw van de steden in oost-Duitsland dan naar west-Duitsland gestroomd) en de forse groei van uitkeringen als gevolg van migratie zijn hier te noemen. En steun vanuit Berlijn is er nauwelijks. Essen is bij voorbeeld onder de Duitse grootsteden (dus steden met min. 100.000 inwoners) diegene met de meeste schulden. Anders ziet het 30 km verderop in Düsseldorf uit, deze stad is qua economie veel beter opgesteld en heeft nauwelijks schulden en heeft daarom zelfs geld voor en compleet nieuwe ondergrondse Stadtbahn-lijn ("Wehrhahn"-Linie).
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door flipje »

Vooral de (ontbrekende) steun uit Berlijn om te investeren in infrastructuur zorgt voor de belabberde staat van stations/wegen/internet verbindingen etc. Infrastructuur was dan ook een hot item tijdens de Duitse verkiezingen.
(Even ter beeldvorming: De NL'se overheid bestaat jaarlijks +/- 10% van haar uitgaven aan infrastructuur, in Duitsland besteed de overheid jaarlijks +/- 2,5% van de uitgaven aan infrastructuur).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door Suus »

De infrastructuur die is aangelegd is eigenlijk ook te duur/grootschalig voor de steden, zelfs als zouden ze wel een gezonde economie hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door en-es »

Hangt er inderdaad van af waar je bent. In Bottrop Hbf hebben ze ook het station vernieuwd en opgeknapt. Eind jaren 90 stond daar niks behalve de perrons.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door ICE11 »

De Stations van DB en de stations van de stedelijke vervoersbedrijven kan je niet zomaar vergelijken. Voor eerstgenoemde zijn andere bronnen van financering beschikbaar.

En het is juist, dat Duitsland qua investering in de infrastructuur niet goed opgesteld is. Bij voorbeeld is het zo, dat de Duitse overheid omgerekend per inwoner en jaar slechts rond 50 Euro in het spoor investeert. In Europa is het alleen Spanje waar deze bedrag nog minder is.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Gezelligheid in NRW [8f]

Bericht door Durashift »

Ardan schreef: (..)

En daar zijn ze in Köln ook goed in, zoals we hier zien op station Messe-Deutz.
Afbeelding
Het ziet er misschien oubollig uit, ik zie wél een schone vloer.

Dat is in NL wel eens anders, naar mijn mening..
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Gezelligheid in NRW [6f]

Bericht door en-es »

Die hele gang ziet er uit alsof de Deutsche Bundesbahn nog bestaat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Bericht door Ardan »

Borken is een leuke stad net over de grens bij Winterswijk. Ik kom er al meer dan 20 jaar, vanmiddag met het mooie weer ging ik er wat herinneringen ophalen.

Dit seinhuis staat er ook al zo lang als ik me kan herinneren zo bij. Wel is er nu naast het spoor een enorme geluidswal gebouwd, dat kansen geeft om nog leukere foto's te maken.
Afbeelding

Twee bordjes, voor de prijsschieters onder u. Die allebei ook nog eens opnieuw beschilderd zijn in het verleden. Oh, en de deur staat open.
Afbeelding

Waarom er trouwens zo'n enorme geluidswal is gebouwd? Ik denk dat dit beeld wel genoeg zegt :')
Afbeelding
Links is een grote groene zone in de stad, waar wel woningen gebouwd gaan worden, naar het schijnt.

Borken is nu een eindpunt van een lieflijk boemellijntje, maar vroeger was het een knooppunt met spoorlijnen in vijf richtingen. Het oude station is in 2014 gesloopt en erg versoberd, het nieuwe busstation is wel erg groot en overzichtelijk.
De spoorlijnen naar Bocholt en Ahaus waren al een tijd buiten gebruik en opgebroken. De oude spoorlijn naar Coesfeld is tot niet zo heel lang geleden nog tot industrieterrein Beckenberg in gebruik geweest, maar ergens in de laatste tien jaar opgebroken. En ergens rond 2005 is de spoorlijn naar Winterswijk opgebroken. Hoewel, niet helemaal natuurlijk. De spoorbedding is nog erg duidelijk te zien, en het inrijsein van Borken staat er zelfs nog. Gelukkig staat het sein wel stoptonend, je weet maar nooit.
Afbeelding

Oh, ook te zien in Borken: het fraaie Schloß Gemen, waar ik met mijn einde-basisschool-kamp in groep 8 nog geslapen heb :Y
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Bericht door diederickx »

Hoe ben je in Borken gekomen? Is er nog een bus vanaf Winterswijk?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Bericht door Ardan »

Het zou met overstappen in Südlohn met de bus kunnen ja, maar ik ging met mijn eigen vierwieler :X
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Bericht door Tom024 »

Afbeelding

?

Fraai Schloss hoor, is het toegankelijk?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]

Bericht door dennistd »

Was het niet deze? :lol:

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten