Regenmaker #1: Dwars door Zuid-Holland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Regenmaker #1: Dwars door Zuid-Holland

Bericht door regenmaker »

Ik had dit jaar (met al mijn reisjes naar Duitsland) nog geen tijd gehad om de drie nieuwe concessies in Zuid-Holland te bezoeken die dit jaar van start zijn gegaan te bezoeken.

Afgelopen zondag kon ik gewapend met mijn tourist day ticket en nieuwe camera alle drie in één keer doen. Eerst ging het van Uden via Schiedam en Den Haag Leyenburg naar Delft waar ik deze foto maakte van bus 5152.

Afbeelding

En van bus 5154:
Afbeelding

Vervolgens van Delft naar Zoetermeer met de nieuwe R-netlijn 455. Aangekomen in Zoetermeer spotte ik enkele gloed nieuwe elektrische bussen van EBS. Onder andere bus 6008 naar Rokkeveen.

Afbeelding

Vervolgens ging het via Leidschendam en Spijkenisse naar Hellevoetsluis om de bussen EBS in VPR uit te testen.

In Hellevoetsluis kon ik deze plaat schieten van de 106 op de Ravenseweg.
Afbeelding

In Hellevoetsluis kreeg ik van onderstaande bus 5082 een privé rit op lijn 102 die het grootste gedeelte van de week tussen Kickersbloem en Amnesty Int. Laan pendelt:

Afbeelding

Inmiddels was het meeste tijd van mijn dag gaan zitten in het rondhangen in Haaglanden dat ik nog in rap tempo naar Dordrecht moest om DMG af te strepen en dat ging opnieuw met de Rotterdamse metro...

De reis ging verder met lijn 392 vanaf Zuidplein die vervolgens doorrijdt als lijn 316 naar Papendrecht Busstation. De tegemoetkomende bus kon nog op de foto gezet worden.

Afbeelding

Daarna ging de reis nogmaals naar Rotterdam met de 388, waarna weer met de metro werd gereisd en ditmaal naar Rotterdam Centraal (4x Rotterdam aangedaan). Na een snelle hap ging het weer richting huiswaarts met de trein en lijnen 158/306.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Regenmaker #1: Dwars door Zuid-Holland

Bericht door Cora »

Mooie foto's van voor mij bekende bussen(EBS VPR)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Regenmaker #1: Dwars door Zuid-Holland

Bericht door isadora »

Mooi verslag, en weer vallen mij die heldere EBS-displays op. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Regenmaker #1: Dwars door Zuid-Holland

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten