Italiaanse herfstzon (1): Aangenaam Allgäu en On-the-beaten-track Roma [62]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10606
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Italiaanse herfstzon (1): Aangenaam Allgäu en On-the-beaten-track Roma [62]

Bericht door trolly »

Kan me niet meer dan hooguit enkele minuten herinneren in Toscane. Wel eens een aansluiting op een Italo naar het zuiden gemist om een uur of negen in Milano Centrale, en ontdekt dat dat ook zo'n beetje de laatste trein tussen het belangrijkste economische centrum en de metropool was :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Etienne
Donateur
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Italiaanse herfstzon (1): Aangenaam Allgäu en On-the-beaten-track Roma [62]

Bericht door Etienne »

Leuk verslag :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Italiaanse herfstzon (1): Aangenaam Allgäu en On-the-beaten-track Roma [62]

Bericht door Suus »

htm_tram schreef:
Suus schreef: Verder vond ik treinreizen in Italië erg prettig. De meeste treinen zijn zo goed als op tijd, materieel is soms wat oud maar wel comfortabel, Frecciarossa vond ik ook erg fijne treinen (Frecciargento geen ervaring mee), ik ben benieuwd hoe het verder gaat, het is voor mij bekend gebied :D
2 jaar geleden 10 dagen op Sicilië geweest en daar reed toen alles met zware vertragingen rond. :')
Ik was er vorig jaar, toen reed het meeste op tijd behalve de nachttrein uit Milaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erka
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Italiaanse herfstzon (1): Aangenaam Allgäu en On-the-beaten-track Roma [62]

Bericht door erka »

Sluit me aan bij de andere reacties: mooi verslag weer!

Ik heb veel Italiaanse steden gezien. Rome was zeker niet de minste. Wel druk, maar er is zoveel te zien als je van archeologie en Romeinen houdt. Wat dat betreft vond ik Venetië echt een smerige verrotte overbelaste stinkstad. Milaan ook niet best. Florence daarentegen wel weer heel fraai maar ook wel overbelast. De leukste steden zijn de kleinere. Padua bijvoorbeeld, of Mantua. Daarentegen kan ik Napels ook wel aanbevelen, dat is echt een cultuurschok en als je daarna van Napels naar Rome gaat, waan je je in een proper Zwitsers stadje :)

Italiaanse spoorwegen niets te klagen trouwens, meestal op tijd en redelijk frequent.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten