Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door julsteren »

Hoi allemaal!
Ook dit jaar plaats ik weer een jaaroverzicht van mijn 12 beste plaatjes uit het OV, om een leuk kort overzichtje te geven. Verwacht niet het beste verslag, gewoon 12 plaatjes :mrgreen:

Als de plaatjes niet enorm hoge pixelkwaliteit hebben komt dat omdat ik ze gewoon even uit mijn Instagram-album heb geplukt, weinig zin om te zoeken in alle geheugenkaarten die ik heb.

Januari.
Afbeelding
In januari bood Arriva na de elektrificatie van het traject Landgraaf-Herzogenrath eindelijk na de eind jaren '90 verdwenen verbinding weer een doorgaande trein van Maastricht naar het Duitse Aachen, de allereerste dag ben ik mee geweest op de rit van 12u18, geheel volgens Arriva-traditie met een defect toilet *O*

Februari.
Afbeelding
In februari werd in Zwolle een nieuw fancy bruggetje geopend, waardoor de oude busstations aan de centrumzijde overbodig werden (waren ook erg verouderd en veel te krap), er was van te voren een open dag waar je over de brug mocht lopen, en dus dit plaatje kon schieten van de reeds deze decembermaand verdwenen NS-trein van het type DD-AR.

Maart.
Afbeelding
In maart ben ik met een maat een dagje naar Londen geweest, een soort brexit-tour, hier konden een oude en een nieuwe routemaster op de foto *bus*

April.
Afbeelding
In april begon het seizoen voor 2019 van de MBS, hier de historische eerste reguliere stoomtrein van 2019 tussen Haaksbergen en Boekelo *trein*

Mei.
Afbeelding
Op 4 mei was ik met een vriend in Duitsland (juist :') ), in Köln viel ons oog op deze BR420 die daar nog steeds baantjes trok op de S-bahn.

Juni.
Afbeelding
Op 1 juni reed stichting mat '64 een rit naar Bad Bentheim en Enschede, ik moest die dag werken, maar na werktijd kon de laatste rit richting standplaats nog gefotografeerd worden bij de Esweg in Zenderen.

Juli.
Afbeelding
Juli, zomervakantie, interrail. Op de allerlaatste dag van deze maand nam ik deze oude soviet-rangeerloc met 5 gedateerde rijtuigen als stoptrein van Gdańsk naar Hel, een rit van 3 uur.

Augustus.
Afbeelding
Nog steeds met dezelfde reis bezig als vorige foto, ik kwam een ongebruikte metrolijn tegen in het Belgische Charleroi, het betreden van de baan is verboden, maar levert in de regel geen problemen op, met trafelen dat de mensen van de werktram die soms langskomt vrolijk zwaaien naar de urbexers en graffitispuiters :')

September.
Afbeelding
September betekend terug naar toen bij de VSM, daar werd natuurlijk een bezoekje aan gebracht, hier een stoomloc in Loenen.

Oktober.
Afbeelding
In oktober was ik bezig met een rondje bussen door Zeeland, hier de Eiffeltoren bij de halte Petit Paris in het Zeeuwsch-Vlaamse IJzendijke.

November.
Afbeelding
Nog meer aan het bussen, hier lijn 46 van Culemborg naar Tiel bij de halte Kerk in Zoelmond, zoek de kerk :wink:

December.
Afbeelding
De decembermaand staat altijd in het teken van verandering, en het verdwijnen van oude materieelsoorten, denk dat de meesten hier wel een plaatje van een DD-AR of DDM1 verwacht hadden, maar ook het einde van de Den Oudsten Alliance was aan de orde na 30 jaar lang op onze wegen te hebben gereden, bij de vervoerder waar ze het laatst reden, RET, werd ook een afscheidsexcursie gehouden, hier een alli onder de Erasmusbrug.

Bedankt allemaal voor dit leuke jaar, laat een leuke reactie achter,

en een fijne jaarwisseling! *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door diederickx »

Op welk station is foto 5 gemaakt?

En welk Nederlands woord gaat schuil achter het Twentse "trafelen"?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door isadora »

Mooie kalender. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door ICE11 »

julsteren schreef:geheel volgens Arriva-traditie met een defect toilet *O*
Ik heb overigens inmiddels geleerd, dat de toiletten alleen geleegd worden als een stel in Aachen overnacht. :shock:
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door umbusko »

Leuk gedaan zo! :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door Meltrain »

Leuk overzicht! :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door PHS »

Leuk, gevarieerd verslag hoor!
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Julsteren's Jaaroverzicht 2019 [12f]

Bericht door Gebruikersnaam »

Leuke plaatjes geschoten dit jaar :pos: :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten