Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door Meltrain »

Begin 2019 nam ik mezelf voor om elke week (minstens) één foto te maken die met het openbaar vervoer te maken heeft. Helaas is dat niet helemaal gelukt, maar ik heb toch meer dan genoeg foto’s om een jaaroverzicht te kunnen vullen. ;)
Wel zijn de meeste foto’s met mijn telefoon gemaakt, dus vaak zijn ze niet van geweldige kwaliteit of tonen ze gewone alledaagse gebeurtenissen.

Op 3 januari was ik ’s ochtends vroeg in Doetinchem, waar ik twee GTW’s kon fotograferen:
Afbeelding

Een week later fotografeerde ik een SLT op station Amsterdam Amstel:
Afbeelding

Op 16 januari maakte ik een foto van twee keer Traxx + ICRm te Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Op 27 januari was ik van plan om naar Aachen te gaan, maar door een defecte trein op de HSL, ging ik uiteindelijk nog wat stations afstrepen in Midden-Nederland. Zo kwam ik ook op Utrecht Maliebaan, waar ik de 1125 kon fotograferen:
Afbeelding

Een week later, op 2 februari, lukte het wel om naar Aachen te reizen. Op de heenweg kon ik in Landgraaf de FLIRT fotograferen die me naar Aachen bracht:
Afbeelding

Op 9 februari ging ik naar Stavoren. Op de terugweg stapte ik in Zwolle uit om de nieuwe busbrug te bekijken en daar vanaf het station te fotograferen:
Afbeelding

Op 11 februari maakte ik va de gelegenheid gebruik om nog eens een CAF naar Amstelveen Westwijk te fotografen, toen het nog kon:
Afbeelding

Op 22 februari kon een Metropolis (met defect display) op de foto, terwijl hij komt aangereden bij het Amstelstation:
Afbeelding

2 maart 2019 was de laatste dag dat metro/sneltramlijn 51 naar Amstelveen reed. Op deze dag ging ik langs de route nog enkele foto’s maken, waaronder bij het inmiddels eveneens verdwenen tunneltje onder de A10:
Afbeelding

Vanaf 3 maart rijdt lijn 51 niet meer naar Amstelveen, maar naar de Isolatorweg. De lijn is daarmee een echte metrolijn geworden en sindsdien zijn ook alle materieeltypes te zien op lijn 51.
Omdat de perrons langs de middelste sporen op Spaklerweg echter maar geschikt waren voor 4 bakken, kon lijn 51 daar tot en meet eind april niet stoppen. Om de bestuurders daaraan te herinneren, stond op het Amstelstation dit bord (4 maart):
Afbeelding

Op 11 maart maakte ik een foto van een VIRM in de avondschemering:
Afbeelding

Op 24 maart was ik in de Efteling en daar rijdt een stoomtreintje:
Afbeelding

Op 31 maart was het tijd om de Ebusco’s in Dordrecht eens te bekijken en op de Spuiboulevard kon lijn 5 op de foto:
Afbeelding

Nu op lijn 51 in Amsterdam ook ander materieel kan rijden, kunnen de S1/S2-stellen (van BN) ook op andere lijnen worden ingezet. Standaard rijden ze nu op de lijnen 50 en 51, maar op 3 april reed er een setje op lijn 54:
Afbeelding

In dezelfde week, op 6 april, ging ik naar Harlingen Haven, waarmee mijn missie om op elk Nederlands station te stoppen voltooid was. :D Nabij Harlingen Haven kon ik een GTW fotograferen:
Afbeelding

Op 17 april kwam de [serie=Intercity|2020|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] eens aan op spoor 2 te Rotterdam Centraal, waardoor een Traxx en ICM naast elkaar op de foto konden:
Afbeelding

Op 22 april fotografeerde ik op de Vaanweg in Rotterdam een R-net Iveco op lijn 392:
Afbeelding

Op 28 april was ik met mb90 een dagje naar Brussel. Bij de halte Duivenschieting kon een tram op lijn 44 op de foto:
Afbeelding

In de week van 29 april t/m 5 mei heb ik helaas geen foto gemaakt.
Op 8 mei zag ik op de Molenvliet in Rotterdam een Alliance rijden op lijn 76:
Afbeelding

Op 15 mei zag ik een Irisbus GX127 in Lelystad:
Afbeelding

Op 25 mei vond de maidentrip van SSN-locomotief 23 023 plaats. De rit ging naar de Hoogovens (Tata Steel) in Beverwijk en op de terugweg kon de locomotief op Amsterdam Centraal gefotografeerd worden:
Afbeelding

Op 30 mei was ik bij het evenement Sporen naar het Verleden van de Stoomtrein Goes – Borsele. Een van de gasten was loc HTM 8 van de SHM die ik vlak bij Hoedekenskerke fotografeerde:
Afbeelding

Op 9 juni bezocht ik station Zwolle Stadshagen en daar in de buurt kon een FLIRT van Keolis Blauwnet op de foto:
Afbeelding

In de week van 10 t/m 16 juni heb ik helaas ook geen foto’s gemaakt.
Op 23 juni bracht ik een bezoekje aan de ZLSM en kon ik op station Simpelveld twee treinen naast elkaar fotograferen:
Afbeelding

Op 27 juni reed er voor de verandering eens ICM in de [serie=Intercity|2020|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie], zodat ik dit materieel kon fotograferen op Amsterdam Amstel:
Afbeelding

Op 4 juli fotografeerde ik een DDZ op Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Op 14 juli ging ik naar De Esch om daar de tijdelijke lijn 724 op de foto te zetten:
Afbeelding

De week erna was ik in Leersum en op 17 juli zette ik bij de halte De Schermerij lijn 50 op de foto:
Afbeelding

Op 27 juli zette ik lijn 489 op de foto terwijl hij nabij P+R Beverwaard de A16 verlaat:
Afbeelding

Op 2 augustus vertrokken een Thalys en ICM tegelijkertijd vanaf Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Op 10 augustus kon ik op het Zieken in Den haag een RegioCitadis fotograferen, omdat lijn 4 (net als 2) een omleiding reed:
Afbeelding

Van de week erna heb ik wederom geen foto’s.
Op 25 augustus ging de nieuwe concessie Haaglanden Streek in, die was gewonnen door EBS. Op dezelfde dag zette ik bij Rotterdam Airport een nieuwe Citaro van EBS op de foto:
Afbeelding

In de week erna heb ik geen foto’s gemaakt, maar op 5 september zag ik dat er een DD-AR in de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] reed:
Afbeelding

Op 10 september was ik in Antwerpen en daar fotografeerde ik (de inmiddels opgeheven) tramlijn 70 bij het beginpunt MAS:
Afbeelding

Op 16 september zag ik bij station Amsterdam Zuid een metro met verwarrende reisinformatie:
Afbeelding

Op 28 september vond de jaarlijkse donateursdag van de RTM plaats. Dit jaar was ik er ook weer bij en nabij Port Zelande kon ik de locomotieven 50 en 54 in dubbeltractie fotograferen:
Afbeelding

Op 2 oktober zag ik een historische bus staat op busstation Jaarbeurszijde in Utrecht:
Afbeelding

Daarna volgden een paar saaie weken, want pas op 2 november maakte ik weer een foto. Ditmaal was het een Metropolis op metrostation Noord:
Afbeelding

Op 9 november ging ik met de SSN naar de MBS. Bij de halte Zoutindustrie werd een fotostop gehouden en daar kon locomotief 7853 met een goederentrein op de foto:
Afbeelding

In de week erna maakte ik geen foto en op 20 november maakte ik een foto van de nieuwe “abri” op metrostation Spaklerweg, waar van mij nog wel twee bankjes extra aan bevestigd hadden mogen worden….:
Afbeelding

Daarna volgden weer enkele fotoloze weken, totdat ik op 12 december voor de laatste keer een Alliance in dienst bij de RET fotografeerde:
Afbeelding

Op 15 december ging ik mee met de afscheidsrit van DDM-1. Van de vele gemaakte foto’s, kies ik de foto in Haarlem waar de 7208 naast zijn “opvolger” staat:
Afbeelding

Een week later, op 22 december, was het tijd om de nieuwe bussen van de RET eens uit te proberen. Bij station Lansingerland-Zoetermeer kon een hybride Citea SLE op de foto:
Afbeelding

Inmiddels rijdt EBS al iets meer dan een jaar rond op Voorne-Putten, maar doordat de Scania Cityway’s alleen op doordeweekse dagen rijden, had ik nog geen kans gezien om eens met die bussen mee te rijden. Toen ik op 23 december echter zag dat ze ook in de kerstvakantie reden en dat op 24 december nog steeds zo was, ging ik naar Voorne-Putten en kon ik nabij Heenvliet zo’n bus op de foto zetten:
Afbeelding

Op 30 december ging ik nog even naar Vlaardingen Oost, waar ik buslijn 127 met een metro kon combineren:
Afbeelding

En met die foto eindigt mijn jaaroverzicht. Ik hoop dat jullie het, ondanks de lengte, toch met plezier bekeken hebben.
Ik wil jullie alvast een mooi 2020 toewensen!

Edit: foto van 30 december toegevoegd. ;)
Laatst gewijzigd door Meltrain op ma 30 dec 2019, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [44 foto's]

Bericht door isadora »

Prachtige verzameling Meltrain, ondanks dat mis ik nog wel de foto van 4 maart. :wink: :pos: :pos: :pos:
En oh ja, wat een duidelijke heldere displays op die EBS-bussen.

En natuurlijk ook de beste wensen voor het komende jaar!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [44 foto's]

Bericht door waldo79 »

Lekker gevarieerd!
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [44 foto's]

Bericht door Etienne »

Leuk overzicht :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [44 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Leuk overzicht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [44 foto's]

Bericht door Milco »

Lekker gevarieerd! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [44 foto's]

Bericht door Daniel »

Leuk overzichtje hoor :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door busfanNL »

De allerbeste wensen voor 2020 alvast en een leuk gevarieerd verslag. *bus*
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door Durashift »

Leuk verslag. :pos:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door Hendrik »

Het is je goed gelukt om een overzicht te maken met veel 'bijzonderheden'! :pos:
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door Timon91 »

Mooi overzicht, lekker gevarieerd! :D Succes in het nieuwe jaar!
Mijn Flickr account.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door umbusko »

Mooi gedaan zo! Er staan nog veel "bijzondere" foto's tussen, als je nagaat dat die allemaal uit verschillende weken komen. Fijn 2020! :)
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door Gebruikersnaam »

Mooie foto's Meltrain!
PHS

Re: Jaaroverzicht 2019 van Meltrain [45 foto's]

Bericht door PHS »

Leuk verslag, mooie foto's :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten