Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Etienne »

Iets later dan gepland heb ik een selectie gemaakt uit de vele busfoto's die ik in 2019 gemaakt heb en deze komen in chronologische volgorde voorbij.

In januari was ik meermaals in Dordrecht te vinden om de tijdelijke MAN's op foto te zetten; voorts werden later ook enkele Citaro's vanuit de concessie Regio Utrecht ingezet. De 4065 was er daar eentje van. Iets later werden ook drie 'groene' bussen overgeplakt naar 'R-net rood', zoals de 6126 die ik fotografeerde.
Afbeelding

Afbeelding

Begin maart toog ik af naar Leeuwarden om de 0726 op foto te kunnen zetten, omdat er al berichten kwamen dat deze bus snel terug zou gaan. Aldus voor het treinstation dat vorig jaar verbouwd werd.
Afbeelding

In dezelfde maand ging ik langs Zeist om de beide bussen van VIP-taxi Utrecht te fotograferen en tegelijkertijd kwam ik daarbij langs de route van lijn 74. Bus 4488 rijdt langs de fotograaf op een regenachtige zaterdag.
Afbeelding

Begin april fotografeerde ik in 's-Hertogenbosch op een drukke zaterdag de 9503 op P+Rlijn 70.
Afbeelding

Op Goede Vrijdag heb ik een vrije dag en is het WeekendVrij-abonnement op een doordeweekse dag geldig; deze mogelijkheid gebruik ik om in Zuidoost-Brabant de buurtbussen zover mogelijk op foto te krijgen. In Geldrop vertrekt 7205 voor een nieuwe rit naar Best.
Afbeelding

In diezelfde maand ging nog wat verder naar het zuiden voor de elektrische bussen in Maastricht en de 8202 die op de omloop van lijn 15 rijdt die door Arriva Touring wordt gereden. Laatstgenoemde fotografeerde ik na het vertrek van het busstation te Maastricht.
Afbeelding

Een andere traditie in april is een bezoek aan de Keukenhof; uiteraard niet voor de bloemetjes, maar voor de (vele) pendelbussen. Dit jaar kwamen de Scania Omnilinks vanuit Limburg, aangevuld met enkele Citea's die de reguliere diensten rijden. De 8707 fotografeerde ik voor de rotonde in Lisse.
Afbeelding

De eerste excursie van de stichting 1698 voerde ditmaal naar Midden-Nederland; daarbij werd onder andere rijschool Van der Laan in Aalsmeer aangedaan. Zij hebben een tweetal alliance B96's aanwezig en beide waren buiten gezet voor de excursiegangers....
Afbeelding

...en later op de middag ging het naar Keolis in Almere; diverse bussen van Keolis waren buiten gezet en ook TCR en Stichting BRAM gaven acte de presence.
Afbeelding

Nog enkele maanden en dan vertrekt Connexxion voor de tweede keer uit Haaglanden; op diverse vrije middagen trok ik de concessie door en fotografeerde in Maasland deze 6696.
Afbeelding

Op 12 mei werd in Antwerpen een afscheidsrit gehouden voor de Mercedes-Benz Citaro's van Autocars de Polder die buiten dienst gaan en jarenlang een deel van busbeeld in Antwerpen bepaalden. Eén van de fotostops was in Schoten.
Afbeelding

Op donderdag 16 en vrijdag 17 mei verbleef ik twee dagen in de concessie Groningen-Drenthe om aldaar de bussen buiten de grote steden te fotograferen en dan met de name de kleinere bussen/busjes. Op donderdag kwam ik door Stadskanaal en fotografeerde niet ver van het busstation deze 3231.....
Afbeelding

....en op vrijdag in Leens, alwaar lijn 68 rijdt, die vrijwel uitsluitend met midibussen wordt gereden.
Afbeelding

De tweede excursie van de stichting 1698 ging ook naar Midden-Nederland, maar dan op andere plekken. Bij de stalling van U-OV in Utrecht worden diverse bussen voor de fotograferen in de zon gezet. Ook de stichting GEVU27 heeft hun museumbussen buiten geparkeerd.
Afbeelding

In juni vinden weer eens de luchtmachtdagen plaats, ditmaal in Volkel. Zelf ging ik per auto naar Uden toe om daar de vele bussen te fotograferen, zoals deze 350 van Pouw Vervoer....
Afbeelding

....vlak voordat ik weer naar huis ga rijden, zie ik via OVzoeker de 3346 onderweg richting Uden en leg deze ook nog vast. Achteraf blijkt deze de afgelopen week in Bravo-kleuren gebracht te zijn.
Afbeelding

In juli ging het lijnennet in de Zuidplaspolder op de schop, die mede door de opening van het nieuwe treinstation Lansingerland-Zoetermeer. Op de oude route van lijn 177 legde ik onder andere deze 8806 vast.
Afbeelding

Een week later vond bij het E3-strand in Eersel Dominator plaats; ik parkeerde de auto in Duizel op 2km afstand en liep vanaf daar naar de busroute, alwaar ik de vele partybussen op foto zette, zoals deze O405G....
Afbeelding

....of deze Uitgaansbus.
Afbeelding

Begin augustus reden weer eens bussen tussen Arnhem, Zevenaar en Doetinchem/Emmerich. Op het Willemsplein fotografeerde ik onder andere deze bus van ....??
Afbeelding

Op 11 augustus organiseerde ik zelf een afscheidsexcursie in Haaglanden voor het naderende 'einde'. Een terugblik op de Naaldwijkseweg in 's-Gravenzande
Afbeelding

Twee weken later is het overgangsweekend; op beide dagen trok ik opnieuw de concessie door en fotografeerde op diverse plekken nog wat bussen. Zoals in Leiden deze 6650 en op de zondag in Delft een gloednieuwe EBS-citaro.
Afbeelding

Afbeelding

In september reed eindelijk de 3312, nog in AllGo-kleuren, op een zaterdag op de stadsdienst van Harderwijk en ging ik aldaar naar toe.
Afbeelding

De laatste busexcursie van de stichting 1698 voerde onder andere naar Texel, voor de bussen van Texel Tours. Na aankomst stond één van de oranje bussen van hun vlakbij de bushaltes.
Afbeelding

In oktober vond weer het twee-jaarlijkse Busworld plaats; ditmaal niet in Kortrijk, maar in Brussel, omdat aldaar meer ruimte is voor de hele beurs. Dit jaar ging er geen museumstichting naar toe, maar moest ik zelf per trein afreizen. Met een nieuwe Van Hool ExquiCity werden pendelritten gereden, de 2357 fotografeerde ik voor het beursgebouw. Begin 2020 zullen deze bussen op de verbinding Zaventem - Vilvoorde - Jette ingezet worden.
Afbeelding

Op de terugweg reisde ik via Bockstael en Brussel-Noord en fotografeerde nog enkele bussen onderweg, zoals deze Jonckheere Transit op het Rogierplein, een 'unheimische plek' als je het mij vraagt.
Afbeelding

Op 1 december werd afscheid genomen van de Den Oudsten Alliance B96's bij de RET, middels een rondrit door Rotterdam. Tussen de middag werd bij Romeo op de Sluisjesdijk een B96 in de collectie opgenomen en daarna een korte rit gemaakt.
Afbeelding

Op de eerste dag van de nieuwe concessie Groningen-Drenthe maakte ik een heen-en-weertje naar Groningen en Assen. Aan het einde van de ochtend kwamen ook de nieuwe Heuliezbussen op straat. Een van deze bussen fotografeerde ik op de Parkweg in Groningen.
Afbeelding

Vorige week was ik nog in Utrecht om enkele van de Groninger bussen te fotograferen, zoals deze 3060 bij het Oorsprongpark.
Afbeelding

Dank voor het lezen en kijken en tot volgend jaar!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door waldo79 »

Mooie impressie :wink:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Lijn 45 »

Leuk jaaroverzicht! :)
Begin augustus reden weer eens bussen tussen Arnhem, Zevenaar en Doetinchem/Emmerich. Op het Willemsplein fotografeerde ik onder andere deze bus van ....??
Die MAN is van Faltraco.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Daniel »

Leuk jaaroverzicht. Er zijn in DMG trouwens geen groene bussen overgeplakt naar R-net rood, er zaten simpelweg wat ex-Rnet wagens tussen de tijdelijke vloot die dus slechts ontdaan zijn van hun groene bestickering :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door isadora »

Dank je Etienne, mooie terugblik. :pos: :pos:
De mooiste bus, voor zover ik affectie met bussen op kan brengen, is de ExquiCity.

De beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door ZO6176 »

Leuk van alles wat verslag
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :D
Ik vroeg me wel een tijdje af wat die 1698 nou was, want een duidelijke foto daarvan ontbreekt eigenlijk. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door busfanNL »

Bedankt voor het delen van dit leuke verslag en een ov-rijk 2020 gewenst. *bus*
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Lijn 45 »

Meltrain schreef: Ik vroeg me wel een tijdje af wat die 1698 nou was, want een duidelijke foto daarvan ontbreekt eigenlijk. :mrgreen:
Gelukkig heeft de 1698 een website. :wink:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Hendrik »

Leuk overzicht, waar ook heel wat niet-gangbare bussen tussen staan! :pos: Die O405 en Duvedec roepen nostalgische gevoelens op hoor... :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door Milco »

Lekker gevarieerd weer! :D

Grappig om een foto bij Brussel Rogier te zien, toen ik in oktober drie dagen in Brussel was had ik een hotel daar tegenover :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door regenmaker »

Leuk overzicht van het jaar!
Lijn 45 schreef:
Begin augustus reden weer eens bussen tussen Arnhem, Zevenaar en Doetinchem/Emmerich. Op het Willemsplein fotografeerde ik onder andere deze bus van ....??
Die MAN is van Faltraco.
Inderdaad deze bus is van Faltraco uit Wesel. Zij rijden verschillende ritten in opdracht van de BVR (Rheinlandbus) en SEV.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Etienne on tour #32: Jaaroverzicht 2019 [31f]

Bericht door umbusko »

Wat een verscheidenheid aan bussen! Oef! Een kleurrijk 2020 toegewenst! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten