mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Het heeft door verschillende omstandigheden wat langer geduurd dan ik wilde, maar hier is dan eindelijk het vervolg op het eerste verslag (zie: viewtopic.php?f=56&t=14651) van mijn reis van afgelopen zomer door Roemenië, Boedapest en Wenen.
In dit deel blijf ik 1 dag in Boekarest, dan ga ik 1 dag naar de kustplaats Constanta en blijf ik op de laatste dag in Roemenië weer in Boekarest.
Ik begin dus met de eerste dag in Boekarest. Met de metrorex ging ik van Gara du Nord naar station Izvor om daarna uit te komen bij het nogal imposante parlementspaleis:
Achter dit paleis werd er druk gebouwd aan de eveneens imposante Kathedraal van de Verlossing van het Roemeense Volk (Catedrala Nationala):
Met hier ook het Academia Romana:
Na nog 1 blik op het parlementspaleis, maar nu vanaf de zijkant:
Liep ik terug naar de voorkant van het paleis om een deel van de Champs Elysees van Boekarest (zo noemen ze het zelf tenminste) af te lopen. Een kilometers lange boulevard van het paleis naar het oosten, de Bulevardul Unirii:
Een verschil met de boulevard in Parijs is dat deze ietwat vervallen is. De meeste winkels of dat wat er nog op lijkt zijn leeg...:
Na een kleine kilometer kom je dan uit op het Piata Unirii. Een groot plein met winkels die wel levendig zijn en in het midden veel mooie fonteinen:
Hier kon ik even lekker uitrusten in het zonnetje om daarna met tramlijn 47 naar het Parcul Carol I te gaan. Dat deed ik met dit leuke oude trammetje:
Voor de ingang van dit park staan een mooie klok en de Fantana Zodiac:
Na nog een foto van het hier meest voorkomende type tram als lijn 27:
Liep ik het park in. Halverwege het park werd ik echter tegengehouden door de politie. Dat was even schrikken want ik had geen idee waarom en mijn Roemeens is niet je van het. Met uiteindelijk wat gebrekkig Engels begreep ik dat er verderop een kranslegging zou zijn door een Saoedische delegatie en dat daarom de boel even voor een half uurtje afgesloten werd. Daardoor kon ik weer even lekker in het zonnetje zitten.
Nadat het half uurtje uiteindelijk vijf kwartier werd, kon ik verder lopen naar de plek van de kranslegging:
Hierboven heb je ook nog een mooi uitzicht over het park en op het paleis en de kathedraal:
Daarna liep ik via een andere weg weer naar beneden en kwam ik uit bij metrostation Tineretului. Hier een blik op het perron, zoals overigens meer stations eruit zien:
Met de metrorex kwam ik weer uit op het Piata Unirii om vanaf daar verder te lopen naar het centrum. Daar staan verschillende grote bankgebouwen, zoals deze:
Met dan tussen deze grote gebouwen verschillende kleinere kerken:
Tussen deze gebouwen door rijden verschillende buslijnen. Zo ook een aantal trolleybussen zoals deze Irisbus als lijn 90:
Maar ook de nodige dieselbussen, waarvan er de nodige van Otokar zijn zoals deze op lijn 336:
Net als op de boulevard zien ook hier de nodige gebouwen er wat vervallen uit. Hier bijvoorbeeld te zien:
Niet veel later kwam ik bij het monument van het einde van het communisme oftewel de Roemeense Revolutie in 1989. Hier schrok ik wel want zelfs hier ziet het er vervallen uit:
Het verderop gelegen Ateneul Roman zag er gelukkig wel netjes uit:
Ernaast was overigens ook deze aparte combinatie van oude en nieuwe bouwstijl te zien op 1 gebouw:
Daarna hadden de beentjes er even genoeg van en ging ik even een stukje met de metro verder. Na wat uitrusten in het Parcul Regele Mihai I kwam ik uit bij de Roemeense versie van de Arc de Triomphe. De Citaro die ervoor rijdt heeft de motorklep open staan maar reed hiermee gewoon vrolijk verder. Dit was dus vast om de motor te laten koelen :
Na weer een wandeling door het park (daar was nog wat verkoeling door de bomen) kwam ik uit bij het Casa Presei Libere:
Om de honger te stillen werd er daarna een tussenstop gemaakt bij de plaatselijke gele M om daarna met de hoogfrequente tramlijn 42 (die reed op dit moment elke 2 minuten) en 1 halte met de metro weer terug naar mijn hotel bij het Gara de Nord te gaan. Dit was de metro bij het laatstgenoemde station:
De volgende dag was het tijd om naar de Zwarte Zee te gaan, om precies te zijn naar Constanta. Met de directe IR trein die er zo'n 2 uur over doet. Om de ergste hitte (er werd 35 graden verwacht) voor te zijn ging ik om 7 uur al naar het station. Daar stond o.a. dit kleine treintje klaar:
Mijn trein naar Constanta is erachter al zichtbaar en daar nam ik daarna plaats voor de rit naar de kust. De trein was volledig volgeboekt met zelfs wat staplaatsen. Halverwege de rit werd de Donau gepasseerd, wat hier al een behoorlijk brede rivier is:
Keurig op tijd werd iets na negenen Constanta bereikt met deze trein:
Net buiten het station stond deze oudgediende uit 1939 uit te rusten:
Voor het station kwamen al gelijk de nodige bussen voorbij, waarbij bijna alles van Isuzu was:
Ik ging echter lopend naar de kust waarbij al vrij snel duidelijk was dat ik in een havenstad terecht gekomen ben:
Halverwege opweg naar de kust waren de havens van deze stad goed te zien:
Om na een wandeling van in totaal een uur uit te komen bij de Zwarte Zee. Het eerste wat hier opviel was dat deze net als alle andere zeeën gewoon blauw was...:
Maar wel was het water lekker verkoelend en zo ging ik na deze verkoeling even lekker een tijdje rusten op dit mooie strand:
Op dit strand was ook nog wat Hollands glorie zichtbaar :) :
Na een tijdje bakken op dit strand ging de wind liggen en werd het mij te warm op het strand. Daarom ging ik nog even een stuk lopen langs de jachthaven, waar later deze zomer nog meer Hollands glorie voorbij zou komen met een optreden van verschillende Nederlandse DJ's (bij de tweede foto achterin te zien):
Verder lopend langs de kust kon ik hier boven nog even in de schaduw zitten:
Om daarna langs dit voormalige casino te lopen. Van een afstand lijkt dit gebouw nog wat, maar dichterbij bleek dat de ramen er niet meer in zaten en dat dit gewoon doeken waren :
Daarna was het weer tijd om terug te gaan naar het station voor de trein terug naar Boekarest. Dit keer deed ik dat wel met de bus, maar als eerste kwam dit oude gebakje aan en dat leek mij toch een beetje te warm:
Met daarna een Isuzu in aantocht koos ik toch daarvoor, want met een airco reist het toch net wat comfortabeler. Dit ritje kostte mij ook maarliefst €0,40 :
Met dezelfde trein als de heenweg ging ik weer terug naar Boekarest. Dat was achteraf ook precies op tijd want het ging behoorlijk hard regenen. Zo hard dat bijna iedereen een RO-Alert kreeg vanwege wateroverlast. Zo erg heb ik het gelukkig niet gezien, maar later zag ik wel de beelden ervan op de journaals. Terug in Boekarest stond er wel een treintje klaar die dit weer gewend is geweest, de Wadloper. :) :
Dit was in Nederland de 3214 en ziet er van binnen nu zo uit:
En zo was ook deze dag weer voorbij. Opweg terug naar mijn hotel zag ik op alle reclames van de TFC dat de Wadloper een beetje het paradepaartje van deze vervoerder is. Daarom besloot ik om de volgende morgen de 2 aankomende treinen van deze vervoerder af te wachten om nog meer wadlopers vast te leggen. De eerste was geen wadloper maar dit:
Tussendoor kwam er een trein met wat chips:
Maar daarna kwamen er zelfs 2 wadlopers binnen:
Als laatste zag ik deze trein binnenkomen wat als ik het goed gezien heb oude Franse rijtuigen achter de loc:
Wachtend op de tram bleek de Maxx stadsdienst van Almere nog steeds te bestaan en wel met deze ex-Connexxion Amba 8296 die hier langskwam :
Ook kwam de gelede Otokar nog voorbij die mij van het vliegveld hierheen bracht als lijn 780:
Daarna ging ik met verschillende trams en de nodige tussenstops naar de verschillende voetbalstadions in deze stad. Als eerste viel mijn oog op dit moderne winkelcentrum wat tussen alle oude oostblok flats te vinden was:
Daar kwamen ook de nodige trams op de lijnen 25, 35 en 47 voorbij:
Ik ging verder met deze deels lagevloers tram op lijn 41, die hier bijna letterlijk over de kruising stuiterde:
Na een lunch bij weer een gele M ging ik met deze tram verder naar het stadion van Steaua Boekarest:
Daar bleek dat dat stadion nog net niet helemaal klaar is. Nu begreep ik ook waarom ze hier een tijdje niet speelden..:
Hier vlakbij is er echter een bus -en tramstation en vanaf daar kon ik weer verder naar het stadion van een andere club, Dinamo Boekarest. Daarvoor moest ik mee met lijn 47, maar aangezien deze elke 24 minuten rijdt had ik nog wat tijd voor wat foto's. Zo kwam de veel vaker rijdende lijn 41 genoeg voorbij:
En het naastgelegen busstation kon op de foto:
Met lijn 47 ging ik naar het al bekende Piata Unirii om vanaf daar met een bus verder te gaan. De bus die ik moest nemen kwam nooit en na een half uur koos ik maar voor een andere bus die er via een omweg (waar ik pas later achter kwam) ook zou komen. Zo kwam ik dus bij dit oude stadion van Dinamo:
Aan de wolken en aan de benauwdheid was al te merken dat er weer een wolkbreuk aan zat te komen. Net op tijd was ik terug in mijn hotel, want toen ik net boven was brak de hel los. Binnen een paar minuten stond de straat onder water en viel het verkeer stil. Gelukkig duurde de hoosbui uiteindelijk maar 10 minuten en bleef de waterschade gelukkig beperkt. Na regen komt ook hier weer zonneschijn en zo kon ik na de bui nog een vertrekkende wadloper vastleggen :) :
Dit was ook gelijk de laatste foto van de dag en van dit verslag. Ik ging namelijk vroeg naar mijn kamer want de volgende dag gaat om 05:10 uur de IR72 vanaf Boekarest naar Budapest-Keleti. Een mooie reis van 15 uur die in het volgende verslag (wat nu wel wat sneller zal volgen) te zien zal zijn.
In dit deel blijf ik 1 dag in Boekarest, dan ga ik 1 dag naar de kustplaats Constanta en blijf ik op de laatste dag in Roemenië weer in Boekarest.
Ik begin dus met de eerste dag in Boekarest. Met de metrorex ging ik van Gara du Nord naar station Izvor om daarna uit te komen bij het nogal imposante parlementspaleis:
Achter dit paleis werd er druk gebouwd aan de eveneens imposante Kathedraal van de Verlossing van het Roemeense Volk (Catedrala Nationala):
Met hier ook het Academia Romana:
Na nog 1 blik op het parlementspaleis, maar nu vanaf de zijkant:
Liep ik terug naar de voorkant van het paleis om een deel van de Champs Elysees van Boekarest (zo noemen ze het zelf tenminste) af te lopen. Een kilometers lange boulevard van het paleis naar het oosten, de Bulevardul Unirii:
Een verschil met de boulevard in Parijs is dat deze ietwat vervallen is. De meeste winkels of dat wat er nog op lijkt zijn leeg...:
Na een kleine kilometer kom je dan uit op het Piata Unirii. Een groot plein met winkels die wel levendig zijn en in het midden veel mooie fonteinen:
Hier kon ik even lekker uitrusten in het zonnetje om daarna met tramlijn 47 naar het Parcul Carol I te gaan. Dat deed ik met dit leuke oude trammetje:
Voor de ingang van dit park staan een mooie klok en de Fantana Zodiac:
Na nog een foto van het hier meest voorkomende type tram als lijn 27:
Liep ik het park in. Halverwege het park werd ik echter tegengehouden door de politie. Dat was even schrikken want ik had geen idee waarom en mijn Roemeens is niet je van het. Met uiteindelijk wat gebrekkig Engels begreep ik dat er verderop een kranslegging zou zijn door een Saoedische delegatie en dat daarom de boel even voor een half uurtje afgesloten werd. Daardoor kon ik weer even lekker in het zonnetje zitten.
Nadat het half uurtje uiteindelijk vijf kwartier werd, kon ik verder lopen naar de plek van de kranslegging:
Hierboven heb je ook nog een mooi uitzicht over het park en op het paleis en de kathedraal:
Daarna liep ik via een andere weg weer naar beneden en kwam ik uit bij metrostation Tineretului. Hier een blik op het perron, zoals overigens meer stations eruit zien:
Met de metrorex kwam ik weer uit op het Piata Unirii om vanaf daar verder te lopen naar het centrum. Daar staan verschillende grote bankgebouwen, zoals deze:
Met dan tussen deze grote gebouwen verschillende kleinere kerken:
Tussen deze gebouwen door rijden verschillende buslijnen. Zo ook een aantal trolleybussen zoals deze Irisbus als lijn 90:
Maar ook de nodige dieselbussen, waarvan er de nodige van Otokar zijn zoals deze op lijn 336:
Net als op de boulevard zien ook hier de nodige gebouwen er wat vervallen uit. Hier bijvoorbeeld te zien:
Niet veel later kwam ik bij het monument van het einde van het communisme oftewel de Roemeense Revolutie in 1989. Hier schrok ik wel want zelfs hier ziet het er vervallen uit:
Het verderop gelegen Ateneul Roman zag er gelukkig wel netjes uit:
Ernaast was overigens ook deze aparte combinatie van oude en nieuwe bouwstijl te zien op 1 gebouw:
Daarna hadden de beentjes er even genoeg van en ging ik even een stukje met de metro verder. Na wat uitrusten in het Parcul Regele Mihai I kwam ik uit bij de Roemeense versie van de Arc de Triomphe. De Citaro die ervoor rijdt heeft de motorklep open staan maar reed hiermee gewoon vrolijk verder. Dit was dus vast om de motor te laten koelen :
Na weer een wandeling door het park (daar was nog wat verkoeling door de bomen) kwam ik uit bij het Casa Presei Libere:
Om de honger te stillen werd er daarna een tussenstop gemaakt bij de plaatselijke gele M om daarna met de hoogfrequente tramlijn 42 (die reed op dit moment elke 2 minuten) en 1 halte met de metro weer terug naar mijn hotel bij het Gara de Nord te gaan. Dit was de metro bij het laatstgenoemde station:
De volgende dag was het tijd om naar de Zwarte Zee te gaan, om precies te zijn naar Constanta. Met de directe IR trein die er zo'n 2 uur over doet. Om de ergste hitte (er werd 35 graden verwacht) voor te zijn ging ik om 7 uur al naar het station. Daar stond o.a. dit kleine treintje klaar:
Mijn trein naar Constanta is erachter al zichtbaar en daar nam ik daarna plaats voor de rit naar de kust. De trein was volledig volgeboekt met zelfs wat staplaatsen. Halverwege de rit werd de Donau gepasseerd, wat hier al een behoorlijk brede rivier is:
Keurig op tijd werd iets na negenen Constanta bereikt met deze trein:
Net buiten het station stond deze oudgediende uit 1939 uit te rusten:
Voor het station kwamen al gelijk de nodige bussen voorbij, waarbij bijna alles van Isuzu was:
Ik ging echter lopend naar de kust waarbij al vrij snel duidelijk was dat ik in een havenstad terecht gekomen ben:
Halverwege opweg naar de kust waren de havens van deze stad goed te zien:
Om na een wandeling van in totaal een uur uit te komen bij de Zwarte Zee. Het eerste wat hier opviel was dat deze net als alle andere zeeën gewoon blauw was...:
Maar wel was het water lekker verkoelend en zo ging ik na deze verkoeling even lekker een tijdje rusten op dit mooie strand:
Op dit strand was ook nog wat Hollands glorie zichtbaar :) :
Na een tijdje bakken op dit strand ging de wind liggen en werd het mij te warm op het strand. Daarom ging ik nog even een stuk lopen langs de jachthaven, waar later deze zomer nog meer Hollands glorie voorbij zou komen met een optreden van verschillende Nederlandse DJ's (bij de tweede foto achterin te zien):
Verder lopend langs de kust kon ik hier boven nog even in de schaduw zitten:
Om daarna langs dit voormalige casino te lopen. Van een afstand lijkt dit gebouw nog wat, maar dichterbij bleek dat de ramen er niet meer in zaten en dat dit gewoon doeken waren :
Daarna was het weer tijd om terug te gaan naar het station voor de trein terug naar Boekarest. Dit keer deed ik dat wel met de bus, maar als eerste kwam dit oude gebakje aan en dat leek mij toch een beetje te warm:
Met daarna een Isuzu in aantocht koos ik toch daarvoor, want met een airco reist het toch net wat comfortabeler. Dit ritje kostte mij ook maarliefst €0,40 :
Met dezelfde trein als de heenweg ging ik weer terug naar Boekarest. Dat was achteraf ook precies op tijd want het ging behoorlijk hard regenen. Zo hard dat bijna iedereen een RO-Alert kreeg vanwege wateroverlast. Zo erg heb ik het gelukkig niet gezien, maar later zag ik wel de beelden ervan op de journaals. Terug in Boekarest stond er wel een treintje klaar die dit weer gewend is geweest, de Wadloper. :) :
Dit was in Nederland de 3214 en ziet er van binnen nu zo uit:
En zo was ook deze dag weer voorbij. Opweg terug naar mijn hotel zag ik op alle reclames van de TFC dat de Wadloper een beetje het paradepaartje van deze vervoerder is. Daarom besloot ik om de volgende morgen de 2 aankomende treinen van deze vervoerder af te wachten om nog meer wadlopers vast te leggen. De eerste was geen wadloper maar dit:
Tussendoor kwam er een trein met wat chips:
Maar daarna kwamen er zelfs 2 wadlopers binnen:
Als laatste zag ik deze trein binnenkomen wat als ik het goed gezien heb oude Franse rijtuigen achter de loc:
Wachtend op de tram bleek de Maxx stadsdienst van Almere nog steeds te bestaan en wel met deze ex-Connexxion Amba 8296 die hier langskwam :
Ook kwam de gelede Otokar nog voorbij die mij van het vliegveld hierheen bracht als lijn 780:
Daarna ging ik met verschillende trams en de nodige tussenstops naar de verschillende voetbalstadions in deze stad. Als eerste viel mijn oog op dit moderne winkelcentrum wat tussen alle oude oostblok flats te vinden was:
Daar kwamen ook de nodige trams op de lijnen 25, 35 en 47 voorbij:
Ik ging verder met deze deels lagevloers tram op lijn 41, die hier bijna letterlijk over de kruising stuiterde:
Na een lunch bij weer een gele M ging ik met deze tram verder naar het stadion van Steaua Boekarest:
Daar bleek dat dat stadion nog net niet helemaal klaar is. Nu begreep ik ook waarom ze hier een tijdje niet speelden..:
Hier vlakbij is er echter een bus -en tramstation en vanaf daar kon ik weer verder naar het stadion van een andere club, Dinamo Boekarest. Daarvoor moest ik mee met lijn 47, maar aangezien deze elke 24 minuten rijdt had ik nog wat tijd voor wat foto's. Zo kwam de veel vaker rijdende lijn 41 genoeg voorbij:
En het naastgelegen busstation kon op de foto:
Met lijn 47 ging ik naar het al bekende Piata Unirii om vanaf daar met een bus verder te gaan. De bus die ik moest nemen kwam nooit en na een half uur koos ik maar voor een andere bus die er via een omweg (waar ik pas later achter kwam) ook zou komen. Zo kwam ik dus bij dit oude stadion van Dinamo:
Aan de wolken en aan de benauwdheid was al te merken dat er weer een wolkbreuk aan zat te komen. Net op tijd was ik terug in mijn hotel, want toen ik net boven was brak de hel los. Binnen een paar minuten stond de straat onder water en viel het verkeer stil. Gelukkig duurde de hoosbui uiteindelijk maar 10 minuten en bleef de waterschade gelukkig beperkt. Na regen komt ook hier weer zonneschijn en zo kon ik na de bui nog een vertrekkende wadloper vastleggen :) :
Dit was ook gelijk de laatste foto van de dag en van dit verslag. Ik ging namelijk vroeg naar mijn kamer want de volgende dag gaat om 05:10 uur de IR72 vanaf Boekarest naar Budapest-Keleti. Een mooie reis van 15 uur die in het volgende verslag (wat nu wel wat sneller zal volgen) te zien zal zijn.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Constanța! *O*
Jammer dat je niet in Mamaia bent geweest, het St Tropez van Romanistan
Maar verder veel bekend terrein enzo :Y
Jammer dat je niet in Mamaia bent geweest, het St Tropez van Romanistan
Maar verder veel bekend terrein enzo :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Leuk verslagje en vooral ook erg fraaie plaatjes :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Stiekem lijkt Roemenië me wel een interessant land met al die geïmporteerde zooi. Mooi vastgelegd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Mooie plaatjes en grappig om allemaal oud Nederlands spul te zien. Maar wat is die chipstrein lelijk zeg, en dat half-oude-half-moderne gebouw ook. :X
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Ik kan het je absoluut aanraden! *O*ArrivaBas schreef:Stiekem lijkt Roemenië me wel een interessant land met al die geïmporteerde zooi. Mooi vastgelegd.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Slim van die Roemenen om die airco achterop de Ambassador te leggen. Met de standaard oplossing is het daar het slechtst uit te houden ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Geweldig verslag weer. :pos: Roemenië is inderdaad een leuk land, met naar mijn ervaring aardige mensen. Qua OV is het een allegaartje, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Alleen jammer dat langeafstandsbussen doodleuk een uur te vroeg of te laat vertrekken/aankomen. :')
Wel toepasselijk met al dat luchtvervoer. *O*umbusko schreef: Maar wat is die chipstrein lelijk zeg,
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Daar hebben die Roemenen een oplossing voor *O*Chrysa schreef:Alleen jammer dat langeafstandsbussen doodleuk een uur te vroeg of te laat vertrekken/aankomen. :')
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Mwah, dit kostte me 12 euro retour voor Oradea - Wenen. *O*
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Kon je niet eens goedkoper vliegen? -o-
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
De vlucht vanuit Oradea was €2.99.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Kijk, zo kennen we je weer *O*
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Leuk verslag, Roemenië bevalt me altijd erg goed. Normaal gezien was ik er twee weken geleden nog geweest, maarja, dat ging dus even niet door.
- AppleMoose
- Berichten: 6033
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Genoeg leuks te zien daar als ik je verslag zo bekijk. En de kleurstelling die de wadlopers daar hebben bevalt me wel :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Een erg leuk verslag. Ik ben aangenaam verrast.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Vooral Boekarest komt me bekend voor (A)
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Constanța niet? Daar zat ik met de kerst nog *O*
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8681
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Wederom een mooi verslag en zeker die foto van de Connexxion 8296 vind ik leuk Ik kijk zeker uit naar het volgende deel! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Mooi verslag. :D Ik ben nog nooit in Roemenië geweest, maar ik heb voor mijn studie wel eens een ontwerp moeten maken voor een nieuwe golfbreker in Constanta.
Die "oude tram" op lijn 47 is overigens een Tatra T3 en dat "kleine treintje" in Boekarest is zo te zien een Deense IC2. :o
Die "oude tram" op lijn 47 is overigens een Tatra T3 en dat "kleine treintje" in Boekarest is zo te zien een Deense IC2. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Leuk verslag, bedankt voor het plaatsen! Ik kijk uit naar het vervolg :)
Alvast een vraagje voor het volgende deel: hoeveel traytjes pils heb je meegenomen om de 15 uur van Bucuresti naar Budapest te overleven? :')
Alvast een vraagje voor het volgende deel: hoeveel traytjes pils heb je meegenomen om de 15 uur van Bucuresti naar Budapest te overleven? :')
Mijn Flickr account.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Bedankt voor alle reacties. :)
Je zal het vast niet geloven, maar ik drink geen alcohol dus heb de reis qua drank met een pak appelsap overleefd.Timon91 schreef:Alvast een vraagje voor het volgende deel: hoeveel traytjes pils heb je meegenomen om de 15 uur van Bucuresti naar Budapest te overleven? :')
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
15 uur met één pak appelsap?
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Het was qua temperatuur goed uit te houden in de trein dus dat pak van 2 liter was precies genoeg. Maar in de koffer zat in geval van nood ook nog wat.
Re: mb90 on Tour #112: Door Boekarest en Constanta (64 foto's)
Leuk foto's. Die VOS vrachtauto was er vast één van de Roemeense vestiging.
Het straatbeeld ziet er best wel modern uit, is natuurlijk een grote stad. :)
Het straatbeeld ziet er best wel modern uit, is natuurlijk een grote stad. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten