{TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

{TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Trainboy199 »

Hallo iedereen,

De VDL Ambassador. Ik zou willen zeggen de standaard streekbus van deze tijd. Maar dan maak ik sommige mensen boos denk ik.
Ik en een vriend van mij zijn van plan zoveel mogelijk foto's te maken van deze "bedreigde bussoort" dit jaar.
Nu tijdens de corona-dingen kunnen wij niet weg. Dus dan ga je terug kijken. Dus hier het verslag van 7 maart.

Op deze dag hebben we de Gooi en Vechtstreek, Lelystad, Haarlem en Schiphol bezocht.

We beginnen op Hilversum, helaas stond de zon om 10.00 nog niet helemaal fijn. Maar de Connexxion 4182 stond er toch nog goed voor.
AfbeeldingConnexxion 4182 by trainboy199, on Flickr

Daarna met lijn 108 naar Huizen Busstation gegaan.
Moet zeggen dat we dit busstation een kaal hok vonden. Met de Centraal Nederland logo's nog op de Abri's.
Maar er gebeurde wel nog iets leuks hier. Er kwam een Ambassador aanrijden die doorging op lijn 320. Één van de R-NET lijnen die normaal gesproken met CItea gereden word. *O*
AfbeeldingConnexxion 5836 by trainboy199, on Flickr

Toen met lijn 100 naar Naarden-Bussum gegaan en de Gooi en Vechtstreek alweer verlaten. Op naar Lelystad!
In Lelystad reed tot voorkort de 8370 van Arriva Techniek Meppel.
AfbeeldingArriva Techniek Meppel 8370 by trainboy199, on Flickr

Nadat we op en neer naar Lelystad Airport geweest waren, stapte we weer de trein in naar Amsterdam Zuid om met een VDL Futura op lijn 346 naar Haarlem te gaan.
Waar de Connexxion 4215 actief was op de stadsdienst.
AfbeeldingConnexxion 4215 by trainboy199, on Flickr

Ook kwam de Arriva 8233 nog even kijken. Dat mijn vriend heel blij maakte. Hij komt namelijk uit Brabant.
AfbeeldingArriva 8233 by trainboy199, on Flickr

Daarna was het op naar Schiphol met lijn 300.
Waar we vooral heen gingen om nog een VDL Diplomat op de foto te zetten. Nadat we op en neer waren gegaan naar P3 zag ik in de verte iets rood-wits staan. Wat de Bak Vervoer Alkmaar 105 bleek te zijn.
AfbeeldingBak Vervoer Alkmaar 105 by trainboy199, on Flickr

En dat was het voor dit verslag.
Bedankt voor het lezen. :)
Laatst gewijzigd door Trainboy199 op wo 29 apr 2020, 10:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Dordtenaar
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Daniel »

Je foto's doen het niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Trainboy199 »

Daniel schreef:Je foto's doen het niet...
Gefixt, excuses. :)
Dordtenaar
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Tom98 »

Mooi! De Ambassador is mijn favoriet om mee te rijden. Puike karretjes, jammer dat ze uitsterven...
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door teun »

Leuk verslag, ik vind de Ambassadors hier in Zuidoost-Brabant ook erg leuke bussen, en de afschuwelijke herrie die ze maken staat denk ik voor eeuwig in mijn geheugen gebrand *bus*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben de Ambassador de afgelopen tijd juist minder gaan waarderen. Dat komt vooral doordat ik een half jaar geleden bijna misselijk werd in zo'n ding. De kachel stond op standje moffelen en de wagen ging voor lange tijd hoog in de toeren om een brug op te komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Lijn 45 »

Nadat we op en neer waren gegaan naar P3 zag ik in de verte iets rood-wits staan. Wat de Bak Vervoer Alkmaar 105 bleek te zijn.
Zie ik het goed dat hij op de Ibis pendel zat? Als dat zo is, is deze ingehuurd door TCR of wordt die pendel deels door Bak gereden.
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Trainboy199 »

Lijn 45 schreef:Zie ik het goed dat hij op de Ibis pendel zat? Als dat zo is, is deze ingehuurd door TCR of wordt die pendel deels door Bak gereden.
Hij zat op de pendel voor QUICKparking, nu ik daar over nadenk vind ik dat een beetje vreemd want daar hadden ze toch een ex-Stadsbuzz MAN voor?
Dordtenaar
Jelmer
Berichten: 548
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Jelmer »

ik mis de Zaanstreek bij de foto's. We hebben hier drie soorten amba's: normale groene, kleine groene en R-Net rode.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Hainje »

Trainboy199 schreef:Hallo iedereen,

De VDL Ambassador. Ik zou willen zeggen de standaard streekbus van deze tijd. Maar dan maak ik sommige mensen boos denk ik.
Leuk verslagje en ondanks dat je misschien mensen boos maakt, het is een feit dat er gewoon erg veel van deze wagens in Nederland rondrijden (of dat hebben gedaan). Dus ja, je kunt wel stellen dat het een standaard is/was.
Tom98 schreef:Mooi! De Ambassador is mijn favoriet om mee te rijden. Puike karretjes, jammer dat ze uitsterven...
Inderdaad, in mijn chauffeurstijd (Hermes Eindhoven) hadden veel collega's liever een MAN. Nou mij kon je niet blijer maken dan met een Amba. Vooral met die 1800's vond ik het een uitdaging er zo stil en zuinig mogelijk mee te rijden.
🍉
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door Lijn 45 »

Trainboy199 schreef: Hij zat op de pendel voor QUICKparking, nu ik daar over nadenk vind ik dat een beetje vreemd want daar hadden ze toch een ex-Stadsbuzz MAN voor?
Die Stadsbuzz is ook al weer uit dienst en geëxporteerd. Tegenwoordig rijdt Quick Parking met een paar nieuwe lagevloers Lion's Cities rond Schiphol.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr. 1

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten