Daniel on tour #124: De West-Veluwe rond

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #124: De West-Veluwe rond

Bericht door Daniel »

Voor het eerst sinds lange tijd maar weer eens een Daniel on tour, we weten allemaal wel waarom :wink: Waar ik in de afgelopen weken nog wel ietsjes dichter bij huis bleef werd het met het heerlijke weer van vandaag weer eens tijd om wat kilometers te vreten. Een rondje wat ik eerder overigens niet zo gauw vanuit huis gedaan zou hebben, maar het kwam eigenlijk wel mooi uit dat ik toevallig vorig jaar een nieuwe fiets aanschafte waarmee zo'n rondje stukken beter te doen is.

Maargoed, tijd voor foto's. Na het nemen van de snelste route: de binnenstad door en vervolgens langs het spoor naar Vathorst en de A28 onderdoor waren we dan in Gelderland. In Nijkerkerveen kon als eerste lijn 101 met een ex-Overijsselaar op de foto...
Afbeelding
Syntus 4138 - Nijkerkerveen, Amersfoortseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Ik vervolgde mijn weg dwars door Nijkerk heen om vervolgens in het Putter buitengebied een tussenstopje te maken om de volgende 101 af te wachten, die niet lang op zich liet wachten...
Afbeelding
Syntus 4048 - Putten, Nijkerkerstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Vlak voor de bebouwde kom van Putten stak ik vervolgens het spoor over en zag in de verte de Sprinter naar Utrecht op het station stilstaan. Een plaatje van SNG had ik nog niet, dus even gauw de weg overgestoken om de eerste te kunnen maken...
Afbeelding
NS 2746+2345 - Putten by Daniël Bleumink, on Flickr

In Putten was ik net te laat voor een foto van de 107 naar Putten, dus werd er maar een plekje opgezocht voor de terugrit van dezelfde bus. Dat vond ik bij een zongaatje in de bossen net buiten Putten...
Afbeelding
Syntus 5155 - Putten, Garderenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Daarna werd de weg dan toch maar vervolgd richting Garderen, alwaar het nog even wachten was tot lijn 112 zou komen. Mooie gelegenheid om mezelf, met wat hindernissen, te trakteren op een ijsje. De medewerker van de snackbar waar ik dat haalde zal met z'n corona-aanpassingen in elk geval wel voldoende lichaamsbeweging krijgen, want die moest voor elke klant de halve zaak door om bij een deur de bestelling af te geven. En een type hoorntje kiezen op afstand valt ook niet mee trouwens :P Maargoed, hij had wel lekker softijs :)

Daarna aan de rand van Garderen dan alsnog lijn 112 vastgelegd...
Afbeelding
Syntus 5114 - Garderen, Koningsweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En nu ik er toch was kon er ook nog gelijk een plaatje van lijn 107 gemaakt worden...
Afbeelding
Syntus 5148 - Garderen, Putterweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Ter variatie ging de terugweg via Wittenberg en Voorthuizen, waar ik eigenlijk net op het verkeerde halfuur was. Maarja, wederom wachten zou het wel erg laat door worden en ik begon toch langzaamaan wat trek in het avondeten te krijgen. Maar met een beetje schaduw opzoeken onder de bomen van de Hoofdstraat was er toch nog wat mogelijk van de "verkeerde" kant...
Afbeelding
Syntus 5112 - Voorthuizen, Hoofdstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Bijkomend voordeel: ik bewaarde zo de 102 naar Amersfoort voor een lekker landelijk plaatje in Terschuur, waar het een stuk korter wachten was...
Afbeelding
Syntus 5015 - Terschuur, Hoevelakenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Nog even dwars door Hoevelaken en Amersfoort heen, en ik kon vervolgens moe maar voldaan thuis op de bank neerploffen. Toch een aardig rondje immers met z'n 62 kilometer :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #124: De West-Veluwe rond

Bericht door Milco »

Toffe foto's! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #124: De West-Veluwe rond

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Daniel on tour #124: De West-Veluwe rond

Bericht door regenmaker »

Doet me denken aan Apeldoorn e.o. Zeer bekend gebied. Leuke foto's. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Daniel on tour #124: De West-Veluwe rond

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :pos: :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten