mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Hier is dan het vervolg op het tweede deel (zie: viewtopic.php?f=56&t=15377) van de verslagen van m'n afgelopen zomervakantie door Roemenië, Budapest en Wenen.
Dit deel gaat over de reis van Boekarest naar Budapest, de eerste dag in Budapest en een dag rondom het Balatonmeer. In het volgende verslag volgt dan meer van Budapest en reis verder naar Wenen.
Op 22 juni begon de dag erg vroeg. Om 5:20 uur ging de lange reis naar Budapest Keleti beginnen:
Dat gebeurde met deze korte trein:
En op deze stoelen, waarbij ik gelukkig op weinig momenten tijdens de reis iemand tegenover mij had:
Precies op tijd begon daarna deze 15 uur durende reis. Het eerste deel werd nog een beetje slaap ingehaald, want het landschap was nou niet bepaald spannend. Regelmatig een groot open veld met bijvoorbeeld zonnebloemen:
Met ook regelmatig een tussenstop bij een stil station waar ook wat treinen opgesteld stonden:
Na een uur of 4 werd het landschap een stuk minder vlak en daarmee ook gelijk wat interessanter om te zien. Hier slingert de trein met een gangetje van zo'n 40 à 50 km/h door dit mooie landschap naar beneden naar de oevers van de Donau:
Inmiddels is de trein aangekomen bij Drobeta-Turnu Severin, waarbij aan de overkant het landschap van Servie te zien is. Niet veel later is deze imposante stuwdam te zien, wat ook meteen een grensovergang is naar Servie en waardoor ik ook even tijdelijk een Servische provider op mijn telefoon had:
Na nog een aantal kilometers langs de Donau:
Gaat de trein daarna weer het binnenland in om verder te rijden, door de uitlopers van de Karpaten, naar Timisoara:
Weer 3 uur verder was het helaas weer gedaan met het mooie landschap en werd het landschap weer vlak en leeg. Vanaf Arad werd de spoorlijn ook ineens een stuk netter en vlakker waardoor er ook gelijk wat harder gereden kon worden. Later bleek dat deze lijn met steun van de EU helemaal opgeknapt is. Het station Curtici was het laatste station op Roemeens grondgebied en dat was te merken ook. Alle Roemeense passagiers gingen er als een haas vandoor, waarna de Roemeense douane de trein doorliep. Met een slakkengang werd daarna de Hongaarse grens overgestoken, waarna ook meteen de horloge weer een uur terug kon. Alsof de reis al niet lang genoeg duurt. De eerste Hongaarse stop is Lokoshaza. Daar werd de trein door de Hongaarse douane bekeken maar die gingen wat grondiger te werk. Met spiegels werd er onder de stoelen gekeken en ook mijn paspoort een deel van mijn bagage werd gecontroleerd. Nu begreep ik ook waarom er op beide grensstations 30 tot 40 minuten gestopt werd.
In Curtici was overigens de Hongaarse loc al voor de trein gekomen en in Hongarije ging deze er al weer gelijk vanaf. In Budapest kwam ik achter waarom, want er waren nog 4 Hongaarse rijtuigen voor mijn 2 Roemeense rijtuigen gekomen. Na verder een rustige laatste 3 uurtjes door dit Hongaarse landschap:
...kwam ik keurig op tijd aan bij het mooie station Budapest-Keleti, waarbij goed te zien is dat de trein nu een stukje langer is, want de Roemeense rijtuigen zijn nu helemaal achterin te zien:
Lopend naar de uitgang kwam ik nog langs de nachttrein naar Kiev, wat altijd wel leuk om te zien is, zo'n trein die nog een hele rit te gaan heeft:
Ook in Budapest had ik vanwege de bagage gekozen voor een hotel wat naast het station ligt. Zo was het dus alleen maar even de straat oversteken en ik kon inchecken in mijn hotel.
Na nog even wat rondlopen op Keleti en wat eten bij de plaatselijke gele M was er toen ik terug op mijn kamer kwam een mooie lichtshow aan de gang. Het was hier de afgelopen dagen, net als in Roemenië, erg warm geweest en dat werd afgesloten met flink wat onweer wat hier nog op een afstandje was:
Na toch nog een goede nacht was het de volgende dag een vrij bewolkte dag en ook gelijk de 'koudste' dag met maar 25 graden. Een mooie dag dus om ook hier wat voetbalstadions met het OV te bekijken. Eerst werden er wat inkopen gedaan en daarna ging ik met tramlijn 24 naar het eerste stadion. Eerst kwam echter lijn 29A voorbij:
Lijn 24 rijdt met deze uit Hannover overgekomen trams. Ook nog wel bekend in Houten en Den Haag:
Na een klein stukje lopen vanaf de halte van de vorige foto kwam ik uit bij de mooie Groupama Arena van Ferencvaros:
Daarna ging ik met tramlijn 1 naar het volgende stadion. Lijn 1 is net als lijn 4 en 6 een vrij lange tramlijn aan de rand van de stad. Hier rijden nog langere CAF trams (9-delig) dan in Utrecht en nog langere Combino's dan in Amsterdam. Hier een 9-delige CAF tram:
Het volgende stadion, die van MTK Budapest, is iets minder mooi...:
Dus daarom zette ik daarna snel 2 trammetjes op lijn 37A op de foto:
Daarna ging ik met lijn 1 verder naar het volgende stadion, het nationale stadion van Hongarije. Het Puskas Ferenc Stadion:
Daar zijn ook al de nodige trolleylijnen te vinden, zoals lijn 77 met deze Ikarus trolley:
Zoals al op de laatste 2 foto's te zien was, was het gaan regenen en dus ging ik niet lopend terug naar Keleti maar even 1 halte met de metro. Terug bij Keleti was het gelukkig wat droger, zodat er nog wat trolley's op de foto konden:
Aan de andere kant van het station vertrokken er ook genoeg bussen, zoals deze Modulo's als lijn 178:
Nadat het weer begon te regenen besloot ik om eens wat treinen te gaan kijken in het mooie station Keleti. Nog voordat ik bij de mooie stationshal was, viel mijn oog op een wel hele bekende kleurstelling:
Aan de andere kant van het perron rechts stond inmiddels de OBB Railjet klaar. Hiermee ga ik over een aantal dagen naar Wenen:
Het viel mij hier ook op dat er veel verschillende kleuren en tekeningen op de locs van de MAV te zien waren. De volgende was dan weliswaar niet van MAV maar ook deze viel goed op:
Daarna kwam de EC Wenen - Boekarest binnen met een kleurrijke loc en van achter naar voor rijtuigen uit Oostenrijk, Hongarije (2x) en Roemenië:
Het bleef daarna kleurrijk:
Om dit uurtje af te sluiten met deze wat oudere loc:
Na nog een plaatje van tramlijn 24 naast mijn hotel (links):
...ging ik daarna even een paar uurtjes naar mijn hotelkamer voor de F1 en om even wat te eten. Tegen zonsondergang klaarde het op en ging ik nog even langs de Donau (ja ook hier is ie weer ) de zonsondergang te bekijken.
Eerst kwam deze tram op lijn 2 2x langs nadat deze op de eerste foto leeg langsreed en in de verte bij de tweede foto overgelopen is naar het andere spoor om daarna weer terug te gaan:
Daarna verdween de zon met deze mooie kleuren achter de heuvels aan de overkant van de Donau:
Zoals wellicht al te zien was, stond ik naast het parlementspaleis. Deze wordt na zonsondergang mooi verlicht. Aan de overkant van de Donau is dat goed te zien tijdens het blauwe uurtje met eerst nog een tram op lijn 41 erbij en daarna zonder:
Naast de al genoemde 9-delige CAF trams rijden hier ook de ook in Utrecht rijdende 5-delige. Hier nog steeds tijdens het blauwe uurtje te zien op lijn 19:
Terwijl er vanaf de andere kant weer een tram op lijn 19 langskwam, kwam er ook nog een oud trammetje tevoorschijn. Zo kon dus mooi oud en nieuw naast elkaar op de foto :) :
Daarna ging ik weer terug naar mijn hotel voor de welverdiende nachtrust. Voor het verslag sla ik even een dag over, omdat die dag beter aansluit met weer 2 dagen daarna. Beide dagen was ik in Budapest zelf en dat volgt in het volgende verslag. Nu ga ik naar dinsdag de 25e juni voor een rondje rondom het Balatonmeer. Eerst ging ik met metro 2 naar station Budapest-Deli voor de trein naar Balatonkenese. Een rustig dieselend ritje met deze trein:
Om daar een uurtje of 2 even lekker in het gras aan het water te liggen:
Na dat luieren kwam op de weg naar het stationnetje de trein naar Budapest voorbij:
Met een klein half uurtje vertraging kwam de volgende trein binnen en hiermee ging ik verder met het rondje rondom het meer. Ik stapte daarna uit in Balatonalmadi:
Door de vertraging had ik hier wat minder tijd dan gehoopt, maar een uurtje kon ik hier nog wel even geniet van het mooie uitzicht over het meer:
Na dat uurtje ging ik met de Intercity verder naar het zuidwesten en reed ik langs het meer naar het iets verder van het meer af gelegen Tapolca. Dat ging met deze getrokken trein die hier de trein naar Budapest kruist:
Zoals ik al zei ligt Tapolca een aantal kilometers van het meer af, maar ook hier is het landschap fraai met veel wijnvelden en de Hongaarse variant van de Tafelberg :
Na zo'n anderhalf uur kwam ik aan in Tapolca. Hier had ik ook een overstap van weer anderhalf uur. Daarvoor bleef ik dit op dit rustige station, ondanks dat mijn trein naar Balatonszentgyorgy al klaar stond op spoor 5 (links op de tweede foto):
En nog ingezoomd op de rustende Bzmotjes van de eerste foto:
Ik ging dus even naar het centrum van Tapolca waar ik nog even wat versnaperingen kon halen naast dit busstation, waar helaas de eerstvolgende bus nog even op zich liet wachten:
Dit was toch wat verder lopen dan ik dacht en daarom ging ik weer terug naar het station. Keurig op tijd vertrok daarna mijn treintje. Onderweg kon nog mooi vanuit het raam de tegentrein op de foto:
Na aankomst kon dan ook nog mijn trein op de foto:
Hier had ik een overstap van een half uur en kon ik mooi de zitplaatsreservering regelen voor de trein naar Budapest-Deli aangezien dit een EC was vanuit Zagreb. Dat is uiteindelijk gelukt met een combinatie van Duits / gebrekking Hongaars en de route die ik al in m'n Interrailboekje had gezet. In Budapest kom ik nog wel weg met Engels maar hier duidelijk niet .
In de tussentijd was deze trein vanuit het noorden binnengekomen:
En vlak voordat mijn trein binnenkwam, kwam de EC naar Zagreb binnen met gelukkig de Kroatische rijtuigen gelijk achter de loc :) :
Mooi op tijd kwam mijn trein binnen en lekker vlot ging het daarna naar Budapest. Zo zag ik ook mooi de zon wegzakken boven het Balatonmeer:
Dit keer stapte ik uit op Budapest-Kelenfold om vanaf daar met de automatische metrolijn 4 terug te gaan naar Keleti. Meer over deze lijn en de rest van Budapest volgt in het volgende verslag, want dit verslag zit er nu op.
Dit deel gaat over de reis van Boekarest naar Budapest, de eerste dag in Budapest en een dag rondom het Balatonmeer. In het volgende verslag volgt dan meer van Budapest en reis verder naar Wenen.
Op 22 juni begon de dag erg vroeg. Om 5:20 uur ging de lange reis naar Budapest Keleti beginnen:
Dat gebeurde met deze korte trein:
En op deze stoelen, waarbij ik gelukkig op weinig momenten tijdens de reis iemand tegenover mij had:
Precies op tijd begon daarna deze 15 uur durende reis. Het eerste deel werd nog een beetje slaap ingehaald, want het landschap was nou niet bepaald spannend. Regelmatig een groot open veld met bijvoorbeeld zonnebloemen:
Met ook regelmatig een tussenstop bij een stil station waar ook wat treinen opgesteld stonden:
Na een uur of 4 werd het landschap een stuk minder vlak en daarmee ook gelijk wat interessanter om te zien. Hier slingert de trein met een gangetje van zo'n 40 à 50 km/h door dit mooie landschap naar beneden naar de oevers van de Donau:
Inmiddels is de trein aangekomen bij Drobeta-Turnu Severin, waarbij aan de overkant het landschap van Servie te zien is. Niet veel later is deze imposante stuwdam te zien, wat ook meteen een grensovergang is naar Servie en waardoor ik ook even tijdelijk een Servische provider op mijn telefoon had:
Na nog een aantal kilometers langs de Donau:
Gaat de trein daarna weer het binnenland in om verder te rijden, door de uitlopers van de Karpaten, naar Timisoara:
Weer 3 uur verder was het helaas weer gedaan met het mooie landschap en werd het landschap weer vlak en leeg. Vanaf Arad werd de spoorlijn ook ineens een stuk netter en vlakker waardoor er ook gelijk wat harder gereden kon worden. Later bleek dat deze lijn met steun van de EU helemaal opgeknapt is. Het station Curtici was het laatste station op Roemeens grondgebied en dat was te merken ook. Alle Roemeense passagiers gingen er als een haas vandoor, waarna de Roemeense douane de trein doorliep. Met een slakkengang werd daarna de Hongaarse grens overgestoken, waarna ook meteen de horloge weer een uur terug kon. Alsof de reis al niet lang genoeg duurt. De eerste Hongaarse stop is Lokoshaza. Daar werd de trein door de Hongaarse douane bekeken maar die gingen wat grondiger te werk. Met spiegels werd er onder de stoelen gekeken en ook mijn paspoort een deel van mijn bagage werd gecontroleerd. Nu begreep ik ook waarom er op beide grensstations 30 tot 40 minuten gestopt werd.
In Curtici was overigens de Hongaarse loc al voor de trein gekomen en in Hongarije ging deze er al weer gelijk vanaf. In Budapest kwam ik achter waarom, want er waren nog 4 Hongaarse rijtuigen voor mijn 2 Roemeense rijtuigen gekomen. Na verder een rustige laatste 3 uurtjes door dit Hongaarse landschap:
...kwam ik keurig op tijd aan bij het mooie station Budapest-Keleti, waarbij goed te zien is dat de trein nu een stukje langer is, want de Roemeense rijtuigen zijn nu helemaal achterin te zien:
Lopend naar de uitgang kwam ik nog langs de nachttrein naar Kiev, wat altijd wel leuk om te zien is, zo'n trein die nog een hele rit te gaan heeft:
Ook in Budapest had ik vanwege de bagage gekozen voor een hotel wat naast het station ligt. Zo was het dus alleen maar even de straat oversteken en ik kon inchecken in mijn hotel.
Na nog even wat rondlopen op Keleti en wat eten bij de plaatselijke gele M was er toen ik terug op mijn kamer kwam een mooie lichtshow aan de gang. Het was hier de afgelopen dagen, net als in Roemenië, erg warm geweest en dat werd afgesloten met flink wat onweer wat hier nog op een afstandje was:
Na toch nog een goede nacht was het de volgende dag een vrij bewolkte dag en ook gelijk de 'koudste' dag met maar 25 graden. Een mooie dag dus om ook hier wat voetbalstadions met het OV te bekijken. Eerst werden er wat inkopen gedaan en daarna ging ik met tramlijn 24 naar het eerste stadion. Eerst kwam echter lijn 29A voorbij:
Lijn 24 rijdt met deze uit Hannover overgekomen trams. Ook nog wel bekend in Houten en Den Haag:
Na een klein stukje lopen vanaf de halte van de vorige foto kwam ik uit bij de mooie Groupama Arena van Ferencvaros:
Daarna ging ik met tramlijn 1 naar het volgende stadion. Lijn 1 is net als lijn 4 en 6 een vrij lange tramlijn aan de rand van de stad. Hier rijden nog langere CAF trams (9-delig) dan in Utrecht en nog langere Combino's dan in Amsterdam. Hier een 9-delige CAF tram:
Het volgende stadion, die van MTK Budapest, is iets minder mooi...:
Dus daarom zette ik daarna snel 2 trammetjes op lijn 37A op de foto:
Daarna ging ik met lijn 1 verder naar het volgende stadion, het nationale stadion van Hongarije. Het Puskas Ferenc Stadion:
Daar zijn ook al de nodige trolleylijnen te vinden, zoals lijn 77 met deze Ikarus trolley:
Zoals al op de laatste 2 foto's te zien was, was het gaan regenen en dus ging ik niet lopend terug naar Keleti maar even 1 halte met de metro. Terug bij Keleti was het gelukkig wat droger, zodat er nog wat trolley's op de foto konden:
Aan de andere kant van het station vertrokken er ook genoeg bussen, zoals deze Modulo's als lijn 178:
Nadat het weer begon te regenen besloot ik om eens wat treinen te gaan kijken in het mooie station Keleti. Nog voordat ik bij de mooie stationshal was, viel mijn oog op een wel hele bekende kleurstelling:
Aan de andere kant van het perron rechts stond inmiddels de OBB Railjet klaar. Hiermee ga ik over een aantal dagen naar Wenen:
Het viel mij hier ook op dat er veel verschillende kleuren en tekeningen op de locs van de MAV te zien waren. De volgende was dan weliswaar niet van MAV maar ook deze viel goed op:
Daarna kwam de EC Wenen - Boekarest binnen met een kleurrijke loc en van achter naar voor rijtuigen uit Oostenrijk, Hongarije (2x) en Roemenië:
Het bleef daarna kleurrijk:
Om dit uurtje af te sluiten met deze wat oudere loc:
Na nog een plaatje van tramlijn 24 naast mijn hotel (links):
...ging ik daarna even een paar uurtjes naar mijn hotelkamer voor de F1 en om even wat te eten. Tegen zonsondergang klaarde het op en ging ik nog even langs de Donau (ja ook hier is ie weer ) de zonsondergang te bekijken.
Eerst kwam deze tram op lijn 2 2x langs nadat deze op de eerste foto leeg langsreed en in de verte bij de tweede foto overgelopen is naar het andere spoor om daarna weer terug te gaan:
Daarna verdween de zon met deze mooie kleuren achter de heuvels aan de overkant van de Donau:
Zoals wellicht al te zien was, stond ik naast het parlementspaleis. Deze wordt na zonsondergang mooi verlicht. Aan de overkant van de Donau is dat goed te zien tijdens het blauwe uurtje met eerst nog een tram op lijn 41 erbij en daarna zonder:
Naast de al genoemde 9-delige CAF trams rijden hier ook de ook in Utrecht rijdende 5-delige. Hier nog steeds tijdens het blauwe uurtje te zien op lijn 19:
Terwijl er vanaf de andere kant weer een tram op lijn 19 langskwam, kwam er ook nog een oud trammetje tevoorschijn. Zo kon dus mooi oud en nieuw naast elkaar op de foto :) :
Daarna ging ik weer terug naar mijn hotel voor de welverdiende nachtrust. Voor het verslag sla ik even een dag over, omdat die dag beter aansluit met weer 2 dagen daarna. Beide dagen was ik in Budapest zelf en dat volgt in het volgende verslag. Nu ga ik naar dinsdag de 25e juni voor een rondje rondom het Balatonmeer. Eerst ging ik met metro 2 naar station Budapest-Deli voor de trein naar Balatonkenese. Een rustig dieselend ritje met deze trein:
Om daar een uurtje of 2 even lekker in het gras aan het water te liggen:
Na dat luieren kwam op de weg naar het stationnetje de trein naar Budapest voorbij:
Met een klein half uurtje vertraging kwam de volgende trein binnen en hiermee ging ik verder met het rondje rondom het meer. Ik stapte daarna uit in Balatonalmadi:
Door de vertraging had ik hier wat minder tijd dan gehoopt, maar een uurtje kon ik hier nog wel even geniet van het mooie uitzicht over het meer:
Na dat uurtje ging ik met de Intercity verder naar het zuidwesten en reed ik langs het meer naar het iets verder van het meer af gelegen Tapolca. Dat ging met deze getrokken trein die hier de trein naar Budapest kruist:
Zoals ik al zei ligt Tapolca een aantal kilometers van het meer af, maar ook hier is het landschap fraai met veel wijnvelden en de Hongaarse variant van de Tafelberg :
Na zo'n anderhalf uur kwam ik aan in Tapolca. Hier had ik ook een overstap van weer anderhalf uur. Daarvoor bleef ik dit op dit rustige station, ondanks dat mijn trein naar Balatonszentgyorgy al klaar stond op spoor 5 (links op de tweede foto):
En nog ingezoomd op de rustende Bzmotjes van de eerste foto:
Ik ging dus even naar het centrum van Tapolca waar ik nog even wat versnaperingen kon halen naast dit busstation, waar helaas de eerstvolgende bus nog even op zich liet wachten:
Dit was toch wat verder lopen dan ik dacht en daarom ging ik weer terug naar het station. Keurig op tijd vertrok daarna mijn treintje. Onderweg kon nog mooi vanuit het raam de tegentrein op de foto:
Na aankomst kon dan ook nog mijn trein op de foto:
Hier had ik een overstap van een half uur en kon ik mooi de zitplaatsreservering regelen voor de trein naar Budapest-Deli aangezien dit een EC was vanuit Zagreb. Dat is uiteindelijk gelukt met een combinatie van Duits / gebrekking Hongaars en de route die ik al in m'n Interrailboekje had gezet. In Budapest kom ik nog wel weg met Engels maar hier duidelijk niet .
In de tussentijd was deze trein vanuit het noorden binnengekomen:
En vlak voordat mijn trein binnenkwam, kwam de EC naar Zagreb binnen met gelukkig de Kroatische rijtuigen gelijk achter de loc :) :
Mooi op tijd kwam mijn trein binnen en lekker vlot ging het daarna naar Budapest. Zo zag ik ook mooi de zon wegzakken boven het Balatonmeer:
Dit keer stapte ik uit op Budapest-Kelenfold om vanaf daar met de automatische metrolijn 4 terug te gaan naar Keleti. Meer over deze lijn en de rest van Budapest volgt in het volgende verslag, want dit verslag zit er nu op.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Leuk verslagje met vooral ook erg fraaie platen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Mooie foto's :pos: .
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Dank voor dit mooie verslag! :) Leuke combinatie van oud en nieuw!
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Mooie foto's! Hongarije is altijd goed, ik kom er zelf ook heel graag. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Erg mooi verslag met een aantal schitterende foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Tapolca: dat was vroeger het depot met die prachtige 61. Helaas is dat over. Leuk verslag.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Prachtig! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Bekend terrein, en mooie plaatjes :Y
Re: mb90 on Tour #113: Naar Budapest met IR72 en rond het Balatonmeer (59 foto's)
Keurig verslag met fraaie foto's.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten