Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door Daniel »

Een rustig dagje op het werk, mooie blauwe luchten buiten, een "moetje" om op een doordeweekse dag op te zoeken... De optelsom van die drie zaken maakte dat ik wat extra m'n best deed om het werk 's ochtends af te krijgen en vervolgens een middagje vrij te nemen.
En zo was ik dan opeens om 13.00 uur al thuis, werd nog even wat stroom in de camera gestopt en vertrok ik niet al te veel later op de fiets richting Bunschoten. Daar even het juiste zijstraatje zoeken en ondanks de tegenwind toch nog best snel Eemdijk bereikt. Al vrij snel vond ik een aardig plekje in de dorpskern en werd het wachten op het "doordeweekse moetje": als enige buurtbusvervangende lijn rijdt de 503 immers niet op zaterdag.

De Pouw Vervoer 1648 zien we hier voor de eerste keer op de Eemdijk in Eemdijk...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1648 - Eemdijk, Eemdijk by Daniël Bleumink, on Flickr

Na me nog in positieve zin verbaasd te hebben dat de lantaarnpaal op de hoek Eemdijk/Ringweg na twee weken nog altijd rechtop staat, die bocht gaat echt maar net, werd het tijd om gauw de dijk langs de Eem te volgen. Immers, zo kon mooi de bus die nog een ommetje via Bunschoten-Spakenburg moest maken ingehaald worden.
Op een al wel vaker gebruikt fotoplekje (lijn 272 komt er immers ook en 'tis gewoon een mooi plekje) te Eembrugge werd de 1648 weer afgewacht, dit keer onderweg als lijn 572 naar Baarn...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1648 - Eembrugge, Bisschopsweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens was de 1648 nog een derde keer in te halen, want vanaf station Baarn reed deze weer verder als de 573 naar Eemnes. In een stukje Baarn waar normaal geen grote bus komt werd hij dus maar weer opgewacht...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1648 - Baarn, Drakenburgerweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Vanuit Baarn had ik vervolgens best een binnendoorweggetje richting de Bunschoterstraat kunnen nemen om weer richting huis te fietsen. Maar iets in m'n hoofd zei toch nog "Daniel, je moet nog even via Soest". Nou vooruit dan maar, zo'n idee in m'n hoofd heeft wel vaker leuke plaatjes opgeleverd.
Zodoende reden we dus Soest binnen nabij Soestdijk Noord waar vandaan opeens iets aparts tevoorschijn kwam. Het was rood van voren, maar niet alleen daar... Krijg nou wat, een Twentse Ambassador reed voor m'n neus langs op de 74 naar Soest Zuid. Die lijn 74 heeft wel een voordeeltje: een bus is soort van eeuwig tot die lijn veroordeeld op een dag. Wat heen gaat, dat komt ook weer terug dus...
Afbeelding
Syntus 4049 - Soest, Nieuweweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En nu ik dan toch in Soest was werd ook maar gelijk een stukje de bossen in gereden. Daar kon ook de 575 uit Soesterberg nog even vastgelegd worden...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1647 - Soest, Soesterbergsestraat by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarmee komt dit eerste deel XXL-buurtbussen ten einde. Morgen gaat het maar eens naar Weesp en wellicht ook IJsselstein voor XXL-buurtbussen deel 2 8)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door teun »

Erg leuk om die grote bussen als buurtbus te zien!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door ZO6176 »

Normaal vind ik buurtbussen niks aan, maar zo is het wel gaaf. Jammer dat ze dit bij ons in Zuid-Oost-Brabant neit zo gedaan hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door Karl »

Leuk (of treurig) om te zien, ik vind de karakteristieke plaatjes altijd 't leukste. Dus iets van de omgeving meekrijgen. Maar... zat er ook iemand in die buurtbus? En dit is toch voor lange(re) termijn voor Syntus (Provincie?) niet te betalen of wel?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door Daniel »

De 503 die ik in Eemdijk vastlegde zat een passagier in ja. En rond Woerden zag ik ook enkele passagiers gebruikmaken van de XXL-buurtbussen vandaag (dat tweede deel volgt later vanavond).

Enige lijn waarop ik wat twijfels heb over hoe efficiënt de inzet van de grote bussen is betreft de 504: die heeft aangepaste tijden om op de 106 naar Polsbroek aan te sluiten in Benschop. Echter rijdt lijn 106 op zaterdag niet en rijdt de 504 tussen Benschop en IJsselstein respectievelijk achter de 195 aan of voor de 195 uit zo zag ik vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's 8-) .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #126: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 1

Bericht door Milco »

Leuk verslag!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten