Daniel on tour #127: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 2

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #127: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 2

Bericht door Daniel »

Nadat ik gisteren nog per fiets in de eigen omgeving op pad was voor de XXL-buurtbussen van Syntus Utrecht werd het vandaag eens tijd naar de andere kant van de provincie af te reizen voor nog meer XXL-buurtbussen. Waar ik het gisteren nog over Weesp had werd het uiteindelijk een andere plaats met een W... Woerden. Was simpelweg een complete lijn vergeten waardoor een tochtje langs drie lijnen toch wat efficiënter bleek.
Woerden is ook een van die plaatsen waarvoor je weinig hebt aan de kwartiersdienst vanuit Amersfoort want je staat toch weer een kwartier in Utrecht te wachten. Vandaag sowieso: naast werkzaamheden rond Gouda was men ook in Woerden zelf aan het werk, de perronkappen en de traverse werden geschilderd, waardoor maar twee sporen in gebruik waren en ik dus veroordeeld was tot de IC naar Leiden om er te komen.

Eenmaal aangekomen was het een kwestie van een OV-fietsje halen om daarna allereerst maar eens in noordelijke richting de stad uit rijden. Het meest fotogenieke plekje op buurtbus 524 is nou net ongeschikt voor een grote bus dus moest ik ietsjes verder weg voor een plaatje op een stukje echte buurtbusroute. Of nouja ver, eigenlijk is Teckop helemaal nog niet zo ver van Woerden vandaan. Op de Teckop in Teckop passeert de 1652 de ophaalbrug van landgoed Teckop...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1652 - Teckop, Teckop by Daniël Bleumink, on Flickr

Lijn 524 keert kort in Woerden, dus op de terugweg daar naartoe kwam ik de 1652 opnieuw tegen. Nu in Kamerik...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1652 - Kamerik, Van Teylingenweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Dwars door Woerden heen ging het vervolgens in zuidelijke richting. Allereerst kwam ik terecht in Montfoort waar al snel lijn 504 richting IJsselstein langs kwam...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1612 - Montfoort, Blokland by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarna was het een kwestie van een beetje snel zijn. Terwijl de 1612 bezig was aan zijn omweg via IJsselstein ging ik gewoon rechtdoor en zo belande ik precies op tijd in Graaf (off all places) waar al vrij snel een mooie compositie gevonden was om dezelfde bus nogmaals vast te leggen, nu als lijn 505 naar Schoonhoven op de laatste meters van de normale route (op het restant ervan kan de grote bus niet komen)...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1612 - Graaf, Lopikerweg-Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens weer terug naar Benschop, maar dat bleek toch wat aan de krappe kant om op tijd te zijn voor een plaatje van de 504 in de dorpskern. Al kwam dat op zich wel mooi uit, want ondertussen had ik wel honger gekregen dus kon mooi even de plaatselijke supermarkt bezocht worden om wat proviand in te slaan. Eentje met een zeldzame corona-maatregel ook: in plaats van flesjes desinfecterende gel had deze een complete wastafel buiten staan om je handen te wassen voor binnenkomst.

Maargoed, terug naar de XXL-buurtbussen want inmiddels zou de 504 alweer bijna langskomen op weg naar IJsselstein...
Afbeelding
Pouw Vervoer 1649 - Benschop, Dorp by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarna was het dan weer tijd om maar weer terug te keren naar station Woerden. Bijna zou ik ook nog lijn 522 hebben meegepakt deze dag, maar aangezien ik net op vertrektijd van de Sprinter naar Uitgeest het station in liep en het toch al aan de late kant was om de laatste rit van lijn 522 nog vast te kunnen leggen ging het toch maar weer gewoon via Utrecht terug naar Amersfoort. Die 522 komt in een volgend weekend nog wel een keer, nadat ik nog eens goed z'n alternatieve route heb gecheckt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #127: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 2

Bericht door ZO6176 »

Wederom mooie plaatjes
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Daniel on tour #127: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 2

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's 8-) .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #127: XXL-buurtbussen in de provincie Utrecht - deel 2

Bericht door Milco »

Leuk verslag!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten