Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door Milco »

Aangezien woensdag mijn vrije dag is en het gisteren mooi weer was, besloot ik weer eens te gaan reizen. En met de "bussen zonder buitenspiegels" in de regio Haarlem was de keuze niet zo moeilijk! Een dag eerder had ik al een Amsterdam & Region Travel Ticket gelocht en dat maakt het reizen nog voordeliger! Al vroeg in de ochtend ging ik het huis uit en halverwege de ochtend was ik in IJmuiden, alwaar ik deze Ebusco 2032 aantrof op de Scheiberglaan:
Afbeelding

Toen ik later in de ochtend met lijn 385 vanaf de vrije busbaan het dorp Santpoort-Noord in reed, zat ik vrij bedenkelijk in de bus: de zon leek goed te staan om foto's te maken bij die busbaan! Uitgestapt bij de Hagelingerweg - wat ik gelukkig al van plan was - besloot ik al gauw een stuk terug te gaan lopen. En verrek, ik had gelijk! En zodoende trof ik de Ebusco 2039 aan op het einde van de vrije busbaan, want na het maken van de foto draaide de bus de Santpoortse Dreef op:
Afbeelding

Ook tussen Santpoort-Noord en Haarlem-Noord rijdt lijn 385 nog over een klein stukje busbaan, dat parallel loopt aan de N208. Daarvan is echter niets te zien op deze foto. Wat wel te zien is, is Ebusco 2029 die vanaf de busbaan de Hoofdstraat opdraait:
Afbeelding

De Ebusco's zijn prima wagens en doen het goed, maar laten we ook de BYD's niet vergeten! Het oude model is nog in Nederland actief, waaronder op de Haarlemse lijn 2. Wagen 2103 trof ik aan op de P.C. Boutensstraat, naast het plaatselijke woonwagenkamp:
Afbeelding

Omdat er geen aardgasbussen meer in Haarlem kunnen rijden, moest men een oplossing vinden om toch op de lijnen 4, 9 en 14 te kunnen rijden zolang de VDL Midcity's nog stilstaan. En zodoende vond er recentelijk een uitruil met Zeeland plaats. Daarom besloot ik gisteren even naar Heemstede te gaan, alwaar de drie genoemde lijnen samenkomen. De Zeeuwse wagen 5572 trof ik al snel aan op de Kerklaan:
Afbeelding

Ook enkele VDL Berkhof Ambassadors uit Zeeland rijden nu rondom Haarlem en deze hebben zelfs nog bij Hermes gereden in Zuidoost-Brabant. Wagen 3363 trof ik gisteren aan op de N208 in Heemstede:
Afbeelding

Een aanzienlijk deel van de Citea's voor het R-Net in de regio Haarlem-IJmond rijdt inmiddels op het reguliere streeknet. Zodoende trof ik wagen 3210 gisteren aan bij station Heemstede-Aerdenhout op lijn 80 naar Zandvoort. Voor degene die alvast een Nieuwjaarsduik wil doen dan :p :
Afbeelding

Ook was ik gistermiddag in de Haarlemse wijk Schalkwijk te vinden. Nabij het ziekenhuis stond de zon prima voor wat foto’s en zodoende trof ik wagen 2030 aan op de Briandlaan als lijn 3:
Afbeelding

Terwijl het begon te schemeren toog ik nog even naar de achterzijde van station Haarlem, want lijn 244 was actief. En die tijd met bussen die ik hier stiekempjes nog best mis in Almere, wat vind ik dit toch nog steeds leuke busjes! Van de 5719 zal ik al genoeg foto's hebben, maar nog niet op het Kennemerplein in Haarlem:
Afbeelding

Om de boel een beetje op te fluffen (geen bestaand Nederlands woord, ik weet het) heeft men in Haarlem wat vrolijke lampjes boven de Kruisweg gehangen. Zodoende kruist (juist ja...) deze dubbeldekker de lampjes met daarin de plaatsnaam:
Afbeelding

In de avonduren was ik nog even in Amsterdam te vinden. Waar je normaal over de koppen heen kan lopen met alle toeristen die daar kriskras langs je heen banjeren, is daar nu geen sprake van. Op een vrijwel leeg Damrak kon ik wel een foto maken van deze Combino die als lijn 14 onderweg is naar de Indische Buurt en het Flevopark:
Afbeelding

En als laatste een foto voor het Amsterdamse Centraal Station, met drie Combino’s: eentje op lijn 14 en twee op lijn 26:
Afbeelding

Dat was hem! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Een mooi verslag :pos: ;) .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Er zitten leuke foto's bij.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door nvdw »

Hoe donkerder het wordt, hoe gaver de foto’s!

Toen Connexxion de concessie Almere verloor heb ik nog twee van die Volvo’s (diep in de nacht en dwars door de sneeuw) weggereden. Mooi dat ze nog ingezet worden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door hauptbahnhof »

Ik kan geen enkele foto zien?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door Aking »

Milco schreef: do 05 nov 2020, 19:37 "bussen zonder buitenspiegels"
En die dingen hebben camera's ofzo? Of wat is de fapfactor voor Busfapperts?
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door Daan! »

Camera’s inderdaad aan de buitenkant.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door umbusko »

nvdw schreef: do 05 nov 2020, 22:40 Hoe donkerder het wordt, hoe gaver de foto’s!
Hier sluit ik me volledig bij aan! :)
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Nieuwe en exotische bussen in Haarlem en trams in een donker en leeg Amsterdam (12 foto's)

Bericht door busfanNL »

Echt prachtige foto's Milco, dank voor het delen. *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten