Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Gebruikersnaam »

Nou, het was me het jaar wel. Waarschijnlijk had niemand dit verwacht. Laat ik er maar niet te veel woorden aan vuil maken, iedereen weet als het goed is dat de wereld al een tijdje in de fik staat. Veel plannen vonden geen doorgang. Jammer maar helaas. Geen Koningsdag (ach, boeit me toch niet), geen Songfestival (ach, boeit me toch niet), geen sporttoernooien (helaas, voetbal kijken is nu ook geen bal aan), geen vuurwerk (helaas, ik geniet wel van het siervuurwerk, waarschijnlijk wordt het toch wel afgestoken :') ), helemaal niks. -0- Desondanks heb ik geprobeerd er het beste van te maken. Oh, en ondanks concessiewissel in mijn regio geen busfoto’s :trein: Kijk en geniet. We beginnen eerst ‘normaal’ :Y

Januari
Uit mijn vorige jaaroverzicht:
Gebruikersnaam schreef:
umbusko schreef:Leuk overzicht! Een goed 2020! :) (Dit jaar wel een foto in januari? :wink: )
Staat wel op de planning, op m'n verjaardag nota bene :mrgreen:
Belofte maakt schuld :mrgreen: Op m'n verjaardag reisde ik dus af met een Westfalendampf Sonderzug van Bad Bentheim naar Wernigerode. Een deel van deze rit voerde met stoomtractie. In Goslar kwam de oude 95 1027 voor de trein en dus was er tijd om een plaatje te schieten. Naderhand bleek dit één van de weinige stoomtreinritten van dit jaar te zijn voor mij. -0-
Afbeelding

Februari
In februari vonden nog 2 noemenswaardige reisjes plaats. Eenmaal naar het Ruhrgebied. Uiteindelijk gingen we via een omweg weer naar huis en zo kwamen we aan in Buldern, waar dit koppeltje DB FLIRT 3’s als RE42 naar Münster Hbf kon worden vastgelegd.
Afbeelding

Het andere reisje was een wat kortere, namelijk met de fiets naar de andere kant van het dorp. Een 1700 van NS mocht namelijk een ICE afslepen, want deze was bij Zevenaar gestrand. Aan de rand van Ede kon de 1739 met het onfortuinlijke treinstel worden vastgelegd.
Afbeelding

Maart
De maand maart was een stukje drukker. Ik heb dan ook drie plaatjes in petto. De eerste is een foto langs de Valleilijn. Op 4 maart fietste ik van de uni naar huis en zag ik een flink pak donkere wolken. Ik vreesde dat ik met een nat pak thuis zo komen, maar de donkere bewolking bleef maar hangen en ik kwam met droge kleren thuis (A) Thuis pakte ik de camera en besloot om richting Lunteren te fietsen om een zijkantplaatje te maken van een Protos-treinstel tegen de donkere lucht. En zo ontstond deze foto, tussen Lunteren en Ede.
Afbeelding

Tot dusver het normale deel van dit jaar :( Maandag 16 maart zou de eerste dag thuis zijn. Thuis college volgen, een heel nieuw ritme. Bah. Ik ben er wel aan gewend maar vind het nog steeds een verschrikking :x Anyway, je snapt vast wel dat de systemen er niet op berekend waren om zoveel colleges te livestreamen. Om m’n tijd maar beter te besteden ging ik weer eens op m’n fiets de bossen in. Een SGMm was verdwaald tussen Ede en Arnhem. Dat wilde ik wel aanschouwen. Het losse tweetje passeert op de foto de bossen ter hoogte van Renkum als Sprinter naar Arnhem. Het aantal reizigers was op een hand te tellen (al zouden het voor de afkondiging van de intelligente lockdown niet veel meer zijn geweest :') ).
Afbeelding

Tsja, er ontstaan ineens zeeën van tijd. Ik kan niet stil zitten, dus ik wil op pad. Maar wel met de fiets uiteraard, want owee als je met het OV zou zijn gegaan. Een compleet kruisverhoor zal dan wel het gevolg zijn geweest, en twitterend Nederland je aan de schandpaal hebben gehangen :lol: Maar goed, tijd te veel, dus maar op pad. Op zondag 22 maart belandde ik in Terschuur (met de fiets, duh) en kwam een aantal spotters tegen. Er zou een goederentrein passeren. Kort daarachter volgde deze IC Berlijn, waarschijnlijk een van de laatste voordat ook deze verbinding tijdelijk aan banden zou zijn gelegd. De 1750 had de eer om de sleep rijtuigen naar onze hoofdstad te brengen.
Afbeelding

April
Ja das mooi klote. Eind vorige maand werd ik ziek en lag ik in afwachting van het heropstarten van de reguliere zorg een beetje op de bank. Gelukkig kon ik relatief snel geholpen worden (na 4 weken wachten) en werd ik eind april geopereerd. Weinig foto’s dus, maar tussen het ziek worden en de operatie in begon de pijn eigenlijk wel een beetje te wennen. Ver van huis waagde ik mij echter niet aan om twee redenen. Als ik besmet zou raken met het virus dan zou ik niet geopereerd worden en ten tweede leek het mij gewoon niet verstandig om alleen ‘ver’ van huis te gaan. Samen met pa belandde ik in Arnhem. Nog steeds midden in de crisis, op een zondag. Nauwelijks treinverkeer, en dat was op Arnhem Berg wel redelijk zichtbaar.
Afbeelding

Deze VIRMm mocht nog even wat wissels poetsen, voordat er weer een laagje roest bovenop komt.
Afbeelding

Mei
In mei werden logischerwijs weinig foto’s gemaakt. Eerst maar eens zien te herstellen van de operatie, want dat ging niet helemaal zo soepel :cry: Eind van de maand ging het gelukkig weer de goede kant op en startte ik mijn normale leven weer op (wat heb ik de online colleges gemist zeg, als kiespijn :') ). Op de één na laatste dag van deze maand, zaterdag 30 mei, ontstonden een hele berg aan foto’s. De Betuweroute was namelijk versperd en al het goederenverkeer werd via Arnhem en Utrecht omgeleid. ’s Avonds was ik uiteindelijk in Arnhem en kon in het avondlicht het nodige reizigersmaterieel worden vastgelegd. Als eerste de Tiel-mobiel met GTW 10261 met de naam ‘Flipje’.
Afbeelding

Verder heb ik nog in de aanbieding deze FLIRT.
Afbeelding

De achterkant van een SGMm.
Afbeelding

En tot slot voor deze maand een plaatje van een ICMm op de Rijnbrug.
Afbeelding

Juni
Hondekop 766 kwam deze maand weer langs. Samen met pa werd deze bij binnenkomst op station Ede-Wageningen vastgelegd, en ook nog bij De Sysselt. Als eerste een foto te Ede-Wageningen.
Afbeelding

En als tweede de foto bij De Sysselt. M’n stadsfiets diende als extra motief. Ondertussen kan de fiets niet meer als motief gebruikt worden, wel als mogelijkheid om over het hek te komen :roll:
Afbeelding

Een paar weken later kwam deze ICMm met vrolijk zwaaiende machinist langs Ede als LM naar Arnhem. :trein:
Afbeelding


Juli
Traditiegetrouw vinden ’s zomers vaak grote werkzaamheden plaats. Ook dit jaar zorgde dat voor omgeleide goederentreinen langs mijn woonplaats. Naast omgeleide goederentreinen, ook nog een paar reizigerstreinen vastgelegd. Na een poosje was er weer een SGMm verdwaald tussen Ede en Arnhem. Op 5 juli was het de 2956 die één keer in het uur op en neer pendelt tussen dorp en stad, hier in de bossen bij Wolfheze.
Afbeelding

Op de zonnige 19 juli was ik weer in Terschuur met de fiets. Een korte pauze leverde onder andere dit plaatje van Protos 5033 als stoptrein naar Amersfoort op.
Afbeelding

Veel pogingen om de omgeleide goederentreinen vast te leggen mislukten, doordat de zon steeds achter de wolken verdween (met als gevolg een lelijke lucht). Op 29 juli ging het wel goed, toen tijdens het wachten op een omgeleide goederentrein deze kruising tussen twee VIRM’s kon worden vastgelegd in een lekker avondzonnetje.
Afbeelding

Augustus
Op 2 augustus was ik weer op pad in eigen omgeving. In afwachting van een goederentrein passeerde deze VIRM in het allerlaatste zonlicht bij De Kade.
Afbeelding

Deze maand kwam ook het grootste schip ter wereld aan in Vlissingen Sloehaven. Dat vind ik ook interessant, dus besloot ik met pa om op pad te gaan. Voordat het schip aankwam werd nog even gekeken bij de SGB. Met de skyline van Hoedekenskerke ( _O- ) zien we SGB 3 ‘Bison’ vertrekken met wat Blokkendozen en een Stalen D naar Goes.
Afbeelding

In de Sloehaven stond het nodige goederenmaterieel opgesteld. Eén van de rangeerkrachten aldaar was deze Hippel, met nummertje 691.
Afbeelding

Terug naar eigen omgeving. Van 20 tot en met 23 augustus waren er werkzaamheden tussen Arnhem en Nijmegen, met als gevolg geen treinverkeer aldaar. De Sprinterserie 7500 werd gekoppeld aan de Intercityserie 3600. Dit leverde wat exotisch materieel op tussen Ede en Arnhem. Op het station van Wolfheze poseerde deze ICMm om een ICE voorbij te laten.
Afbeelding

Wie heel goed kijkt op bovenstaande foto ziet misschien nog de achterkant van een DDZ. Deze werd een half uur later in de bossen opgewacht. Nu wetende dat het materieel voorlopig wel even opgesteld zal staan koester ik dit plaatje wel.
Afbeelding

September
Het aantal uitstapjes in september was wel heel erg beperkt. De studie eiste zo z’n tol en ik was lang bezig :s Welgeteld 2 keer ben ik tussen het werk uitgeglipt en naar de Dwarsweg in Ede gefietst voor een foto. De ene keer voor een goederentrein, de andere keer voor een ICE die afgesleept moest worden. Dit keer was TRAXX 186 023 de gelukkige, in tegenstelling tot een 1700 in februari.
Afbeelding

Oktober
In oktober was ik het thuiszitten weer beu, dus was ik vaker op pad. Daarnaast was de drukte ook wel weer voorbij, en kwamen we aan in een rustige periode. Dat helpt natuurlijk ook wel mee. Als eerste heb ik een verdwaalde ICMm in de aanbieding. Drie bakken langer dan de foto uit juni, en dit keer als Intercity van Schiphol naar Nijmegen in plaats van LM ;)
Afbeelding

Op 23 oktober ging ik een middagje met pa mee. Dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen, want het eindproduct wat die avond ingeleverd moest worden werd een half uur te laat verstuurd :') Eerst werd er bij Ellecom wat gefotografeerd, en even later nog bij Rheden. In Rheden was het eerst een koppeltje SGMm dat werd vastgelegd…
Afbeelding

… gevolgd door deze DDZ als Intercity naar Roosendaal.
Afbeelding

Omdat ik vorig jaar weinig met herfstkleuren had gedaan, terwijl ik het eigenlijk wel prachtig vind, wilde ik dit jaar er wel wat mee doen. Allereerst deze FLIRT in donkere omstandigheden als pendel tussen Arnhem en Ede.
Afbeelding

Op de laatste dag van deze maand moest ik even op en neer naar Lunteren. Op de terugweg nog deze foto gemaakt, van Protos 5031 die als stoptrein naar Ede-Wageningen onderweg is.
Afbeelding

November
Op de eerste dag van november maakte ik weer een herfstfoto. Deze VIRMm had de nodige moeite om op gladde sporen de stuwwal te beklimmen, want het tempo lag niet hoog.
Afbeelding

Een klein weekje later was het wat mooier weer. Bij De Kade, tussen Ede en De Klomp, had deze VIRM de eer om op de foto te mogen.
Afbeelding

Nog een klikje uit Ellecom. Omdat het bij ons in de buurt in het bos niet normaal druk was, besloten pa en ik deze keer met de honden ergens anders op pad te gaan. In Ellecom was het aanzienlijk rustiger. Ondertussen maakte ik nog een foto van deze DDZ.
Afbeelding

Op 20 november viel er weer een SGM in tussen Ede en Arnhem. Helaas brak de zon ineens door en was de trein (letterlijk) overschaduwd door de bomen -0- De tegentrein kon wel vastgelegd worden, ware het niet met een zwart neusje. Voor de verandering was het trouwens een vierdelige FLIRT 3 in plaats van een driedelige.
Afbeelding

Vijf dagen later reden beide omlopen tussen Arnhem en Ede met SGM. Ik was net te laat voor de trein uit Ede, maar de trein uit Arnhem kon wel op de foto. Hierna moest ik weer naar huis, want de studie riep.
Afbeelding

Niet de mooiste plaat, maar wel redelijk uniek :Y Een gekoppelde Protos was (zeker in deze tijden) overbodige luxe :') Op 27 november werd het echter noodzakelijk geacht. Op deze doordeweekse dag kon er maar één keer in het uur gereden worden. Tussen Lunteren en Ede passeren de 5035 en 5033 als stoptrein naar Amersfoort.
Afbeelding

Een dag later werden de eerste Buffels naar Polen getransporteerd. Treinhobbyend Nederland is dit niet ontgaan, op sommige plekken waren wel meer dan 30 man vernam ik :X Tel erbij op dat er een aantal zijn die zich niet aan de regels hielden (klimmen op goederenwagens enzo :N ), en byebye dienstregeling. Ik vrees dan ook dat dit mijn enige foto van een Buffel op Nederlands grondgebied zal zijn voor de komende tijd. De grijze 1829 met 4 DM’90-treinstellen passeren hier in een ijskoud Putten.
Afbeelding

Zeg maar dag! De achterkant van treinstel 3445.
Afbeelding

Vervolgens werd nog even op het station gekeken. Aldaar passeerden deze koplopers richting Amersfoort, helaas met afgesneden stationsverlichting.
Afbeelding

December
Tsja, winter, slecht weer, vervolgens ook nog eens allemaal ellende in de wereld waardoor men verlangt van ons om thuis te blijven omdat het nu echt de spuigaten uitloopt… Allemaal geen goede ingrediënten om op fototour te gaan :| Wederom dus weer de eigen omgeving die centraal staat. Op de 6e van deze maand kon nog een verdwaalde SGMm worden vastgelegd in een koud, donker bos tussen Ede en Wolfheze.
Afbeelding

En als laatste plaat van dit jaar nog een Protos. Op de 28e had ik niks te doen, dus ging ik weer op stap. In Terschuur ontstonden geen zonplaatjes, maar bij Meulunteren wel. Deze Protos nadert het voorsein van Lunteren als stoptrein naar Ede-Wageningen.
Afbeelding

Tot zover mijn terugblik op dit jaar. Ik hoop dat het niet teveel van hetzelfde was en dat er ook wat nieuws tussen zat, want het nodige heb ik al een keer eerder laten zien. Laten we hopen dat volgend jaar een beter jaar wordt waarin weer meer mag. Als het de goede kant op gaat wacht er hier al een hele emmerlijst ;) Goed uiteinde en alvast de beste wensen voor 2021! *O*
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door waldo79 »

Leuke selectie ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Ardan »

Hartstikke leuk! Zo zijn er in een jaar toch nog een hoop krenten in de pap te fotograferen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Daniel »

Leuk jaaroverzichtje hoor! En fraaie plaatjes ook :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door bjorn keith »

Mooie reeks met zeer veel buitengewoon goed gelukte foto's! :trein:
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Milco »

Geweldige platen! :trein: :trein:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Cookie »

Mooie foto's! En mooi dat je kijkt wat er allemaal nog wel kan, in plaats van wat er niet mogelijk is :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door ZO6176 »

Inderdaad een fraaie serie. Maar ik denk dat veel mensen dicht bij huis zijn fotograferen. Later blijkt (althans bij mij) dat je toch nog veel gewone dingen rondom je eigen plaats gemist hebt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
Maar waarom kon op 27 november maar één keer in het uur gereden worden op de Valleilijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Daniel »

Dat weet ik toevallig wel... Eind november waren er werkzaamheden bij Amersfoort aansluiting waardoor tussen Stroe en Amersfoort maar één spoor beschikbaar was. Aangezien de treinen Amersfoort - Ede-Wageningen en v.v. normaalgesproken kruisen op het dubbelspoor net voorbij Barneveld Noord en er daar geen wissel naar het linkerspoor is konden ze daar niet kruisen. Dan kun je dus ook maar eens per uur rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door umbusko »

Gebruikersnaam schreef: wo 30 dec 2020, 00:32 Uit mijn vorige jaaroverzicht:
Gebruikersnaam schreef:
umbusko schreef:Leuk overzicht! Een goed 2020! :) (Dit jaar wel een foto in januari? :wink: )
Staat wel op de planning, op m'n verjaardag nota bene :mrgreen:
Belofte maakt schuld :mrgreen: Op m'n verjaardag reisde ik dus af met een Westfalendampf Sonderzug van Bad Bentheim naar Wernigerode. Een deel van deze rit voerde met stoomtractie. In Goslar kwam de oude 95 1027 voor de trein en dus was er tijd om een plaatje te schieten. Naderhand bleek dit één van de weinige stoomtreinritten van dit jaar te zijn voor mij. -0-
Die belofte heb je vervuld, hoor. En hoe! Schitterende foto! :D Stoomtreinen zijn sowieso al erg fotogeniek, maar dat kluitje fotografen in de rechterhoek maakt de foto wel echt af. Een mooi 2021 toegewenst! Hopelijk met minder operaties en ziektes. _O_
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Gebruikersnaam »

M'n verstandskiezen denken er anders over (gelukkig wil de tandarts ze zelf trekken, dus dat scheelt weer een paar bezoekjes kaakchirurg) :') Maar bedankt :) Als ik zeg dat bij desbetreffende foto ook nog een hele hoop mensen naast, voor en achter mij stonden zal dat het plaatje wel compleet maken :mrgreen:
Meltrain schreef: do 31 dec 2020, 13:09 Mooie foto's. :D
Maar waarom kon op 27 november maar één keer in het uur gereden worden op de Valleilijn?
Thanks! Daniël heeft je al voorzien van antwoord lijkt me zo. In de zomer waren er dezelfde werkzaamheden, alleen toen reed met slechts met 1 treinstel.
ZO6176 schreef: do 31 dec 2020, 09:40 Inderdaad een fraaie serie. Maar ik denk dat veel mensen dicht bij huis zijn fotograferen. Later blijkt (althans bij mij) dat je toch nog veel gewone dingen rondom je eigen plaats gemist hebt.
Bedankt :) Ik denk ook dat veel mensen het dicht bij huis hebben gehouden. Ben zelf ook veel in de eigen omgeving wezen fietsen, toch nog op zat plekken gekomen waar ik anders nooit zou komen.
Cookie schreef: wo 30 dec 2020, 15:22 Mooie foto's! En mooi dat je kijkt wat er allemaal nog wel kan, in plaats van wat er niet mogelijk is :pos:
Ja, ik kan wel blijven benoemen hoe kut het jaar wel niet was en dat er van alles werd afgelast maar dat weten we ondertussen wel denk ik :') Daarnaast alleen maar op m'n luie reet zitten vind ik ook niks. Gewoon doen wat binnen de regels kan en dan komt het allemaal goed *O*

Verder wil ik de rest ook bedanken voor de leuke woorden 8-) :pos:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door waldo79 »

Blij dat jij positief blijft :pos: Er valt namelijk met hetgeen nog wel kan genoeg te genieten.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door umbusko »

Gebruikersnaam schreef: za 02 jan 2021, 17:35 M'n verstandskiezen denken er anders over (gelukkig wil de tandarts ze zelf trekken, dus dat scheelt weer een paar bezoekjes kaakchirurg) :')
Die van mij denken er helaas ook anders over, althans die ene die horizontaal groeit. :mrgreen: Twee (aan de ene kant) zijn er al uit, maar die twee aan de andere kant zullen nog moeten. Bij mij wel bij de kaakchirurg. :cry:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door waldo79 »

Hopelijk wordt dat geen pijnlijke aangelegenheid bij de kaakchirurg.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door Gebruikersnaam »

Sterkte bij de kaakchirurg Umbusko!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door umbusko »

Dank!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Ruben op Reis #10: 2020 door de cameralens van Ruben [40f]

Bericht door ODRAIL »

Een mooi jaaroverzicht :pos: ;) . Heb hierdoor inspiratie op gedaan voor een fotorondje in de omgeving van Ede - Arnhem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten