Zoals gebruikelijk eind december ga ik ook terugblikken op het afgelopen jaar; een jaar dat gedomineerd werd door twee lockdowns, alleen maar thuiswerken en binnen zitten als gevolg van het Coronavirus.
Zeker het eerste half jaar heb ik weinig foto's gemaakt, maar ben daarentegen veel gaan wandelen om er in het weekeinde maar uit te zijn. De eindstand voor wandelkilometers dit jaar komt daarmee op 745 km. Ook schafte ik 3 nieuwe wandelgidsen aan voor het komende jaar, op de rol staat het vervolgen van de GR5 door België en het Brabants Vennenpad.
Evengoed, terug naar het voorjaar. De eerste 4 maanden sla ik gemakshalve even over, het aantal foto's in die periode was minimaal. Daarom schuif ik door naar mei, toen de St. Sebastiaansbrug in Delft na een jarenlange verbouwing werd geopend voor verkeer. Daarmee verdween de route uit de binnenstad voor lijn 62 en op een zonnige zaterdag trok ik daar nog even langs.
Een eerste zoektocht naar een tweetal ex U-OV-ambassadors in Den Haag, die bij een lokaal uitzendbureau rijden, was zonder succes. Enige weken later probeerde ik hetzelfde nog een keer en toen vond ik ze wel allebei. Eén stond nabij de tramremise Zichtenburg.
In juni was ik, reeds eerder gemeld, per auto door West-Gelderland aan het rijden en kwam daarbij langs Otterlo...
....en de terugweg voerde via de Utrechtse Heuvelrug en fotografeerde deze 1875 in Elst.
Begin juli was het metroverkeer op de Westtak even onderbroken als gevolg van werkzaamheden; precies op die dag was het slecht weer en zo fotografeerde ik onder anderde deze 311 in een regenbui vanonder het viaduct bij de Sneevlietweg.
Iets later in die maand trok ik naar Limburg om een midibusje op foto te kunnen zetten en reed daarbij onder andere met een forumlid enkele ritten mee. De foto werd gemaakt in Posterholt.
Begin augustus was het treinverkeer tussen Maastricht en Sittard onderbroken door werkzaamheden en er kwamen berichten dat de 8371 daar op zou rijden; helaas......alleen maar touringcars. Evengoed kon ik in Maastricht de weinig frequente lijn 78 fotograferen, die tegenwoordig grotendeels door Léonard Travel wordt gereden.
In diezelfde maand werden de midibusjes en masse van de weg gehaald, omdat de aanpassingen aan de ventilatie als gevolg van het Coronavirus onvoldoende bleken te zijn. In Haarlem werden deze vervangen door de Lion's City CNG van Breng, die voorheen in Haaglanden reden. Zo ging ik op een vrije vrijdagmiddag die kant op.
Dan door naar september; ik kwam onder andere langs Bilthoven en fotografeerde daar deze 3439 nabij de P+R.
Zo'n twee weken later was er een heerlijke nazomer met een hittegolf en daarna wat koeler en daarbij ging ik naar de Noordkop en fotografeerde in Den Helder de 9377 op de bootpendel....
....en de 8028 als pendelbus voor de Afsluitdijk in Den Oever.
Eind september doken in Lelystad ineens een paar ambassadors op, zo ging ik twee vrijdagmiddagen achter elkaar naar Lelystad toe. De eerste keer voor de 8370 en 8231, zoals hier achter het station....
...en een week later was de eerstgenoemde inmiddels vervangen door de 8236.
Eind oktober was ik nog wat door Utrecht aan het reizen voor de laatste ambassadors van U-OV en de midibusjes van Pouw Vervoer, op het Berlijnplein fotografeerde ik deze 4493.
En in november was de Arriva 8610 ineens weer vertrokken uit ZHN en weer in Brabant-kleuren gespoten/geplakt. Op een zondag was deze op dienst en ging ik naar 's-Hertogenbosch toe, alwaar ik hem kon vastleggen.
In november reisde ik nogmaals naar Haarlem; ditmaal voor de nieuw ingestroomde Ebusco's en het verschuiven van de Citea's van R-net. Daarbij fotografeerde ik onder andere deze 3225 in het centrum.
Twee plaatjes tussendoor; de 6019 van EBS bij de centrumhalte in Nootdorp....
...en de 9786 bij een nieuwe aangelegde rotonde op Schiphol Plaza, waarmee fotograferen hier een stuk beter gaat dan voorheen.
Halverwege november nam ik wel een dag verlof op om in de Achterhoek de Scania Omnilinks te fotograferen, die spoedig zouden vertrekken bij Arriva. De 0033 was niet op dienst en stond reserve in Groenlo.
Eind november ging ik op een zaterdag naar Zeeland toe voor de buurtbusjes die aldaar op de normale lijndienst gingen rijden, nadat deze inmiddels aangepast waren met extra ventilatie. In Goes kwam onder andere deze 5565 voor de lens.
En toen kwam de noodconcessie IJssel-Vecht aan de beurt. Uiteraard ging ik op de eerste zondag die kant op en fotografeerde daarbij in Ede onder andere deze 2126.
Om af te sluiten nog een plaatje van de EBS 5173 op het trajectdeel van lijn 37 dat vanaf 3 januari a.s. wordt verlaten, hoewel bij deze halte nooit werd gestopt.
Bedankt voor het kijken en laten we hopen dat 2021 weer wat verlichting gaat brengen. 9 maanden thuiswerken ben ik wel goed zat inmiddels en de interactie met collega's is toch een gemis, ook het ongelimiteerd rondreizen mag weer terugkomen.
Etienne on tour #33: Jaaroverzicht 2020 [22f]
Etienne on tour #33: Jaaroverzicht 2020 [22f]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Etienne on tour #33: Jaaroverzicht 2020 [22f]
Een leuke serie. Alvast de beste wensen voor 2021.
Re: Etienne on tour #33: Jaaroverzicht 2020 [22f]
Een goed 2021 gewenst!
Niet grotendeels, 100% zelfs. Alleen maar nieuwe Citaro's, dat is toch wel een verbetering. De TEC plaatst zich door niet eens "Liège" te vermelden trouwens wel in hetzelfde illustere rijtje als NS; het doet me althans sterk denken aan "Sprinter Kersenboogerd".
Re: Etienne on tour #33: Jaaroverzicht 2020 [22f]
Leuk overzichtje
Die foto mag best wel op de Wiki gezet worden.Etienne schreef: ↑wo 30 dec 2020, 19:43 Begin augustus was het treinverkeer tussen Maastricht en Sittard onderbroken door werkzaamheden en er kwamen berichten dat de 8371 daar op zou rijden; helaas......alleen maar touringcars. Evengoed kon ik in Maastricht de weinig frequente lijn 78 fotograferen, die tegenwoordig grotendeels door Léonard Travel wordt gereden.
https://i.ibb.co/P1bRQvN/SONY-DSC.jpg
En dan plaats je niet eens een foto van zo'n busje.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten