Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Daniel »

Nu ik eens zat terug te kijken wanneer de laatste Daniel on tour was gepost kwam ik al in oktober vorig jaar terecht. Veel te lang geleden natuurlijk, de tijd vliegt soms voorbij momenteel.
Afgelopen maandag was wel een ideaal moment daar verandering in te brengen: zo'n rare losse dag voor een feestdag is altijd een mooi moment om vrij te nemen en dan hadden we er nog prachtig weer bij ook. Een perfecte dag dus om eens op jacht te gaan naar plaatjes langs een van de begin dit jaar tussen Qbuzz en Syntus uitgeruilde lijntjes. Specifiek lijn 59, want die rijdt alleen op werkdagen.

Maargoed, lijn 59 rijdt niet om de hoek dus ging het fietstochtje eerst richting Soest. Op de altijd fraaie Birkstraat kwam ik lijn 70 tegen...
Afbeelding
Syntus 1640 - Soest, Birkstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Aan de andere kant van Soest rijdt lijn 70 dwars door de woonwijken heen...
Afbeelding
Syntus 1048 - Soest, Di Lassostraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Binnendoor ging het vervolgens richting Lage Vuursche. Net de dorpskern uit oogt zo'n Setra toch wel imposant op de smalle weggetjes tussen de bomen...
Afbeelding
Syntus 1094 - Lage Vuursche, Vuurse Steeg by Daniël Bleumink, on Flickr

Een van beide plaatjes in Lage Vuursche was nog niet helemaal naar m'n zin, mooie gelegenheid om de tijd tot een volgende rit even te overbruggen door langs Bilthoven te fietsen. Daar kon de andere uitgeruilde lijn, de 58, nog op de foto in het lommerrijke noorden van Bilthoven...
Afbeelding
Syntus 1640 - Bilthoven, Gezichtslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

In Bilthoven rijdt ook nog zoiets rond als een "bedreigde lijnsoort" :mrgreen: Met het onderzoek naar het verflexen al van start lijkt het einde van de 78 als vaste lijndienst immers wel nabij...
Afbeelding
Qbuzz (Pouw Vervoer) 4387 - Bilthoven, Sperwerlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

De ANWB-paddenstoelen volgend kwam ik via een onverwacht fraaie route dwars door de bossen in Huis ter Heide uit. En als je ergens een garantie op mooie plaatjes hebt :) ...
Afbeelding
Syntus 1090 - Huis ter Heide, Rembrandtlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Voor het volgende wat ik vast wilde leggen kwam ik toch al weer langs Lage Vuursche, dus een mooie gelegenheid voor de herkansing op de Embranchementsweg...
Afbeelding
Syntus 1090 - Lage Vuursche, Embranchementsweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Binnendoor ging het vervolgens naar Baarn, waar lijn 272 als enige lijn een paar keer per dag met grote bussen door het dorp rijdt. Sinds januari ook met Baarn als eindbestemming in de spits, zoals hier te zien in de Nieuw Baarnstraat...
Afbeelding
Syntus 1034 (Van Kooten 206) - Baarn, Nieuw Baarnstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

En het is dat een bus niet verveeld kan kijken, maar gelukkig maar voor het personeel is het alleen het voertuig wat de hele dag door op en neer mag rijden op lijn 74 in Soest...
Afbeelding
Syntus 1876 - Soest, Dalweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Tot slot was het late tijdstip in de middag ideaal om ook eens een plaatje van de andere kant te maken bij de Soester Eng, het best ontsloten weiland van Nederland vermoed ik zo :lol:
Afbeelding
NS 2723 - Soest by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarna was het alweer hoog tijd maar eens huiswaarts te keren, krijg je immers honger van zo'n rondje :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Lijn 45 »

Leuke plaatjes! :)
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door teun »

Leuke foto's! :pos:

Wel bijzonder om die lijnen nu met de Syntus Setra's te zien, de laatste keren dat ik in Zeist was waren het nog van die gele ambas.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Daniel »

Dat laatste geldt beide kanten op natuurlijk. Loop nog best wel achter met foto's verwerken, maar 'tis ook even wennen dit plaatje zonder Setra te maken...
Afbeelding
Qbuzz 4060 - Soesterberg, Oude Tempellaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Tom98 »

Jammer dat je mij nog nooit in het wild gespot hebt, zou wel leuk zijn voor op Instagram 8-) 8-)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Daniel »

Tom98 schreef: wo 28 apr 2021, 22:42 Jammer dat je mij nog nooit in het wild gespot hebt, zou wel leuk zijn voor op Instagram 8-) 8-)
Zeker weten van niet? Al zoekt 't lastig op chauffeur in de fotocollectie ;)

Maar met die late diensten van jou allemaal is de kans sowieso beperkt he.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Tom98 »

Ik had al eens gekeken maar kon mezelf zo gauw niet terugvinden. Maar wat niet is kan nog komen (A)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #130: Oude lijnen, nieuwe vervoerder

Bericht door Daniel »

Ik heb nog gigantische bergen foto's die nog nergens online staan, dus vandaar mijn opmerking ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten