Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door Daniel »

Twee vrije daagjes extra in dit lange weekend, die kwamen toch wel mooi van pas om eens wat zaken op te zoeken in m'n eigen omgeving die ik nog niet eerder vastgelegd had. Helemaal nu het voorjaar echt is losgebarsten met al het frisse groen, dat geeft toch weer totaal andere plaatjes.
En wat ik verder nog trof werd natuurlijk ook wel meegepakt ;)

We beginnen op Hemelvaartsdag toen een heerlijk rondje over de Heuvelrug gefietst werd. Allereerst richting Doorn waar de tegenwoordig door U-OV uitgevoerde lijn 56 eens kon worden vastgelegd. Wel een achteruitgang voor de reizigers, van luxe Setra naar stads-Citaro...
Afbeelding
Qbuzz 4054 - Doorn, Langbroekerweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En hier horen die grijze Setra's dus wel thuis, onthoudt dat even voor later in deze fotoserie :p
Afbeelding
Syntus 1607 - Doorn, Dorpsstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Verder naar Zeist, waar de eerste verdwaalde U-link bus al aangetroffen werd. Als lijn 56 zag ik 'm van Amersfoort naar Driebergen-Zeist rijden (een van de tussenritten) om vervolgens als lijn 74 weer naar Vianen te gaan...
Afbeelding
Qbuzz 4471 - Zeist, Laan van Beek en Royen by Daniël Bleumink, on Flickr

En met het rustige verkeer op deze feestdag durfde ik dit plaatje in Zeist ook wel aan. Moet je immers wel wat geluk voor hebben dat er niks in beeld rijdt...
Afbeelding
Syntus 1883 - Zeist, Utrechtseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Ook in onooglijke buitenwijken zijn natuurlijk best leuke plaatjes te maken, kwestie van opletten wat je wel en niet in beeld brengt ;)
Afbeelding
Qbuzz 4447 - Zeist. Koppelweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Dan kom je bijvoorbeeld ook vergrijsde gelede stadscitaro's tegen...
Afbeelding
Qbuzz 4169 - Zeist, De Dreef by Daniël Bleumink, on Flickr

Lijn 34 rijdt sinds enige tijd niet meer langs Huis ter Heide over de provinciale weg, maar door het zuidelijke gedeelte van dit dorpje heen. Doet het toch leuker voor de foto...
Afbeelding
Qbuzz 4653 - Huis ter Heide, Korte Bergweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En dat brengt me alweer een dag verder waarop de heuvels verruild werden voor de Vallei. In Scherpenzeel trof ik eerst een mij welbekende lijn, iets met het dagelijkse woon-werkverkeer ofzo ;) ...
Afbeelding
Syntus 1877 - Scherpenzeel, Dorpsstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Maar ik was niet daarvoor deze kant op gekomen, maar juist om een keer de nieuwe lijn 110 in z'n natuurlijke habitat vast te leggen. Via de Barneveldseweg in Scherpenzeel belandde ik op de Scherpenzeelseweg in Barneveld (je verwacht het niet :mrgreen: ) waar de 1805 op weg naar Scherpenzeel werd vastgelegd tussen de boerderijen. Veel meer is er daar ook niet, op de liefst 19 minuten zonder enige halte op een lijn die 26 minuten over een rit doet...
Afbeelding
Keolis 1805 - Barneveld, Scherpenzeelseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Nu ik dan toch in de buurt was werd Woudenberg nog even opgezocht voor lijn 298 die dit keer eens wel op de geplande route dwars door het dorp (dat is nou eenmaal het kortst in afstand) vastgelegd kon worden. De OV-historie is daar trouwens nog behoorlijk aanwezig in de vorm van alle oude haltes van lijn 81, d'r staat verderop zelfs nog een abri.
Lijn 298 wordt buiten de spits door Syntus zelf gereden tegenwoordig, maar in de spitsuren voert Pouw Vervoer 'm uit en zit 'ie kennelijk in de omloop van een 15-meterbus. Ietwat overgedimensioneerd hier wel...
Afbeelding
Syntus (Pouw Vervoer) 1713 - Woudenberg, De Kaneel by Daniël Bleumink, on Flickr

Lang niet gezien, maar de 1904 mocht ook weer eens buiten spelen. Om de chauffeurs weer te leren hoe zo'n ding rijdt zo te zien...
Afbeelding
Syntus 1904 - Leusden-Zuid, Arnhemseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En owja, eerder schreef ik nog iets te onthouden... Sinds de nieuwe dienstregeling werd lijn 19 in Amersfoort met één halte verlengd naar een nieuwe keerlus op het terrein van de Internationale School voor Wijsbegeerte, waarmee het een interlokale lijn werd want nu komt 'ie in Leusden. Maarja, interlokaal is nog geen U-link natuurlijk. Tussen de Amersfoortse haltes in rijdt 'ie ook nog een stukje door het piepkleine Oud-Leusden trouwens, waar ik onderstaande foto maakte. De straatnaam Dodeweg is overigens wel toepasselijk voor een straat waaraan vier begraafplaatsen liggen...
Afbeelding
Syntus 1606 - Oud-Leusden, Dodeweg by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door teun »

Erg fraaie plaatjes, zo lekker was het weer hier niet! Flinke diversiteit aan materieel ook en ik begin steeds beter in te zien waarom Qbuzz en Syntus eigenlijk niet zo enthousiast waren over een aparte vloot voor dat U-link gebeuren.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door ZO6176 »

Prachtige plaatjes. Vooral die voor de kerk.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door waldo79 »

Mooie foto's. En qua weer was het een kwestie van goed timen, teun.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door Daniel »

Precies. Op Hemelvaartsdag was het hier overigens de gehele dag prima weer, op de vrijdag was het een kwestie van in de middag op pad gaan nadat de wisselvallige ochtend voorbij was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #131: Over de Heuvelrug en door de Vallei

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten