Redmar's fotohoekje

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redmarstam
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:24
Contacteer:

Redmar's fotohoekje

Bericht door Redmarstam »

Na mijn eerste bericht op het forum leek het me leuk om na Daniel en Nick ook maar eens een topic te openen waarin ik mijn foto's kan en mag delen. Hopelijk wordt dit gewaardeerd, maar daar ga ik wel vanuit. :)

Om af te trappen.
Een paar foto's vanuit mijn eigen regio. De onderstaande foto vind ik zelf heel goed geluk, Puur vanwege de timing. De foto is vorig jaar september gemaakt. Toen reden de BRT-CapaCity's nog vrolijk over hun stamlijn: Q-link 15 van Hoofdstation naar Zernike.
AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes Benz Citaro 2 G - 7509 + Mercedes Benz Capacity - 3408 // Laanhuizen, Groningen - Groningen // 02-09-2020 by Redmar Stam, on Flickr

Een foto van vorig jaar juni. Toen reden de gelede C1 Citaro's nog rond. Op een dag verscheen er ook plots een op de lijn naar mijn eigen dorp. Helaas zijn de gelede C1 bussen van het straatbeeld verdwenen en staan nu bij Womy in Moerdijk.
AfbeeldingQbuzz Mercedes-Benz Citaro G - 3071 // Skagerrak, Veendam - Groningen // 09-06-2020 by Redmar Stam, on Flickr

Van 2020 naar 2021. We blijven bij Mercedes, want ook dit jaar zullen er bussen van het straatbeeld verdwijnen: De C1 LE. Ook deze bussen moeten binnenkort het veld ruimen voor nieuwere bussen. De Waterstof Van Hools zijn de vervangende bussen. Hiervan komen er dit jaar 30 bussen van in dienst en de eerste 20 zijn al geleverd. Een paar rijden al, maar nog niet allemaal.
AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz Citaro LE - 3220 // Oosterhamriklaan - Groningen // 19-02-2021 by Redmar Stam, on Flickr

Het zijn maar 3 foto's, maar het begin is er iig :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door Meltrain »

Foto 1 en 3 zijn erg mooi. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door ZO6176 »

Op naar de volgende 303 foto's
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door Daniel »

Fraaie plaatjes hoor :) En alleen maar mooi, meer fotografen die er de moeite in steken de bus in z'n omgeving vast te leggen. Levert veel mooiere plaatjes op gewoon :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door nvdw »

Eens! :pos:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Redmarstam
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:24
Contacteer:

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door Redmarstam »

We gooien het formaat van de foto iets omhoog naar Large. Hopelijk kan iedereen zonder problemen de foto goed zien. :D

Begin februari heb ik wat foto's gemaakt op en rond de binnenstad van Groningen. Met ingang van DRGL 2022 verdwijnt de bus van de Grote Markt en ook de smalle straatjes naar de Grote Markt. Dus heb ik er speciaal wat foto's gemaakt. Nu de terrassen open zijn en het mooie weer is het al heel zeldzaam als je een volledige bus vrij hebt van fietsers en voetgangers die door het beeld heen kunnen lopen. Met een klein gelukje en een photoshopje later is dit resultaat naar voren gekomen. De personen in het gelede gedeelte heb ik zo gelaten, omdat ik dit niet heel erg storend vond. De 7503 rijdt hier de Oosterstraat uit en draait de Grote Markt op.

Let vooral niet op het uithangbord rechts op de foto! :lol: _O- _O- :lol:
AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz Citaro C2 G - 7503 // Grote Markt - Groningen // 19-02-2021 by Redmar Stam, on Flickr


Ook op de Oosterstraat zelf is een foto gemaakt van wederom een gelede C2 Citaro. Ook dit beeld is na december 2021 verleden tijd.
AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz Citaro C2 G - 7513 // Oosterstraat - Groningen // 19-02-2021 by Redmar Stam, on Flickr
Gebruikersavatar
Redmarstam
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:24
Contacteer:

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door Redmarstam »

Even het stof van mijn dumphoekje afblazen!

Mijn doel van de afgelopen twee maanden was het vastleggen van de CapaCity's die sinds eind augustus weer actief zijn. Door gebrek en motivatie en drukte op m'n werk heb ik in Oktober niks gescoord. Hoop in November nog wat vast te kunnen leggen.
Vooral de afwijkingen zijn leuk om mee te pakken. Jep, dat klopt. Ze worden zo nu en dan ook weer ingezet in de Q-link diensten!

Hier heb ik wat highlights voor mijn fotohoekje. Geniet ervan zou ik zeggen! *bus* *bus*

AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz CapaCity - 3405 // Stationsweg - Groningen // 23-08-2021 by Redmar Stam, on Flickr

AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz CapaCity - 3404 // UMCG Hoofdingang - Groningen // 23-08-2021 by Redmar Stam, on Flickr

AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz CapaCity - 3402 // Peizerweg, Hoogkerk - Groningen // 30-08-2021 by Redmar Stam, on Flickr

AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz CapaCity - 3402 // P&R Hoogkerk - Groningen // 30-08-2021 by Redmar Stam, on Flickr

AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz CapaCity - 3404 // P&R Kardinge - Groningen // 07-09-2021 by Redmar Stam, on Flickr

AfbeeldingQbuzz GD, Mercedes-Benz CapaCity - 3404 // Emingaheerd - Groningen // 07-09-2021 by Redmar Stam, on Flickr
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door ZO6176 »

Het blijven steeds mooie en kwalitatief goede foto's. Erg leuk
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's, maar ik denk niet dat reizigers blij worden van CapaCity's op de lijnen 3, 4, 5 en 6. Echt comfortabel zijn ze niet. -0-
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Redmar's fotohoekje

Bericht door Daniel »

Erg fraaie platen inderdaad :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten