Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Bericht door Milco »

In de afgelopen week was ik twee dagen achter elkaar vrij: de woensdag en de daaropvolgende Hemelvaartsdag. Al nadenkend wilde ik weer eens naar Zuid-Limburg en hoewel de weerberichten hier en daar regen voorspelden, al was het zeer weinig, besloot ik toch die kant op te gaan. Aangezien ik aardig wat leuke foto’s heb kunnen maken, heb ik besloten om weer eens een verslag te typen. Ik zou zeggen: veel kijkplezier! :D

Op woensdag 12 mei ging ik vroeg op. De reis naar Zuid-Limburg duurde nog wel even en ik wilde er bijtijds zijn om daar nog de hele dag te hebben. Zodoende ging ik net voor 6:00 uur al de deur uit en was ik na een lange reis al rond 9:45 in Heerlen. Aldaar stapte ik direct over op lijn 658, die door Arriva wordt omschreven als scholierenlijn. Het zal allemaal wel.

In het dorp Nijswiller, wat je moet uitspreken als “Nieswiller”, stapte ik uit. Nabij de rotonde die de Rijksweg en de Provincialeweg met elkaar verbindt heb je mooie wijde uitzichten over het Heuvellandschap. Op de Rijksweg kon ik zodoende deze LimburgLiner mooi op de foto zetten, die hier onderweg is naar Aachen:
Afbeelding01LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Even later kon ik lijn 658 naar Heerlen op de foto zetten aan de andere kant van de rotonde, met op de achtergrond het dorp Nijswiller:
Afbeelding02LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met lijn 350 verder en wel naar Vaals. Ik ben er al zo vaak geweest, maar nog nooit had ik de moeite genomen om de Belgische en Duitse buslijnen op te foto te zetten. Daar kwam nu dus verandering in. Op de Wolfskuilenweg was ik immers exact op tijd om lijn 396 van de TEC, uitgevoerd door de SADAR, op de foto te kunnen zetten met deze mooie Citaro:
Afbeelding03LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Daarna liep ik een stukje terug en wel naar de Bloemendalstraat voor lijn 33 van de ASEAG. Hierop reed, zoals vrijwel gebruikelijk, een gelede Citaro:
Afbeelding04LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik hierna broodjes had gehaald, handig zoveel supermarkten in het dorp, liep ik weer terug naar de Wolfskuilenweg. De rit van lijn 396 van een uur later reed met een Iveco en daar had ik nog geen foto’s van. Nu dus wel:
Afbeelding05LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik verder en wel met lijn 43 naar Simpelveld. Aldaar kon ik na lang wachten een leuke foto maken van lijn 47 op het Oranjeplein:
Afbeelding06LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de tegenbus van deze lijn kon op de foto, maar precies toen ik de bus aan zag komen rijden, schoof er een dikke wolk voor de zon. Helaas! Toch vind ik de foto niet eens zo heel verkeerd met de mooie achtergrond:
Afbeelding07LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Simpelveld reisde ik weer verder en wel naar Voerendaal, wat ik bereikte door over te stappen in zowel Kerkrade als in Heerlen. In Voerendaal wilde ik specifiek lijn 652 op de foto zetten, die ditmaal met een VDL Berkhof Ambassador werd uitgevoerd. Ook hier had ik mazzel, want waar telkens bewolking voor de zon schoof en het soms zelfs even spetterde, kwam precies tijdens het langsrijden van deze bus de zon goed tevoorschijn:
Afbeelding08LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Voerendaal reisde ik weer verder en wel per trein naar Maastricht Randwyck. Aldaar kon de elektromobiel die mij hiernaartoe had gebracht nog mooi op de foto:
Afbeelding09LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik verder en wel in de richting van het verderop gelegen ziekenhuis. Sinds een tijdje is de Arriva 8370 in Limburg actief. In de meeste gevallen wordt deze bus ingezet op lijn 15, die tussen Maastricht en Eijsden pendelt. Best wel grappig, want ongeveer een half jaar geleden trof ik deze bus nog in Lelystad aan. Woensdag trof ik hem echter aan op de Johan Willem Beyenlaan in Maastricht:
Afbeelding10LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna ging het echte werk beginnen, oftewel lijn 57 naar Gulpen. Dit is en blijft mijn favoriete buslijn. Al vaker heb ik ermee gereisd, zelfs nog in de tijd van Veolia Transport, maar het verveelt mij nooit. Ik stapte uit in Herkenrade en in het dorp aldaar kon ik de Arriva 6565 op de foto zetten die als buurtbus 793 onderweg is naar Eijsden:
Afbeelding11LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik verder. Nadat ik in Mheer geen noemenswaardige foto’s maakte, ging de reis met lijn 57 gewoon verder en wel naar Noorbeek. Op de Bovenstraat net buiten het dorp kon ik een van de baby-Citea’s van Arriva fotograferen:
Afbeelding12LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik verder naar Epen. Ik stapte daar uit bij de halte Krijtland en aldaar bleek dat de tegenbus vertraging had. Tijd genoeg dus nog om een mooi plekje te zoeken en uiteindelijk deze foto te maken, met het mooie Heuvellandschap op de achtergrond:
Afbeelding13LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik, heuveltje op en heuveltje af, door het dorp heen. Aan de andere kant van het dorp, en wel op de Roodweg, heb je eveneens mooie uitzichten over de heuvels. En hoe ziet dat er nou uit met een bus erbij? Nou, zo:
Afbeelding14LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik, uiteraard met lijn 57, terug naar Maastricht voor een nachtje in het Bastionhotel.

De volgende dag reisde ik naar huis en dat ging niet geheel rechtstreeks. Na een luxe ontbijtje op de kamer, kon ik eerst nog een van Maastrichts elektrische stadswagens op de foto zetten op de Markt:
Afbeelding15LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met de lijnen 10 en 30 naar Sittard. Aldaar besloot mijn Sony-camera het helaas te begeven. Na een aantal reanimatiepogingen deed hij helaas niets meer. Ik reisde intussen per trein naar Roermond en aldaar had de camera nog een kleine opleving:
Afbeelding16LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het helaas definitief over en uit voor mijn camera en de verdere foto’s heb ik met mijn mobiel gemaakt. Vanuit Roermond reisde ik met de lijnen 66 en 83 naar Nijmegen. Aldaar kon ik eindelijk eens een gelede gas-Citaro op de foto zetten die niet op lijn 10 reed:
Afbeelding17LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Nijmegen reisde ik met lijn 300 naar Arnhem. Aldaar kon ik, na een avondmaal bestaande uit kibbeling, mijn volgende bus alvast op de foto zetten:
Afbeelding18LB by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met de lijnen 105, 205 en 148 naar Lelystad, om na een kort rugpijn-treinritje naar Almere Buiten te reizen. Na nog een korte wandeling was ik weer thuis na een leuke twee dagen reizen. :)

Dat was hem dan! Ik hoop dat jullie het een leuk verslag vonden! Deze en meer foto’s verschijnen uiteraard binnenkort op mijn website. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Bericht door waldo79 »

Fraai!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Schitterende platen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje! En je foto's gaan er goed op vooruit, dit zijn echt prachtige platen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Twee dagen reizen door Zuid-Limburg (18 foto's)

Bericht door umbusko »

Bekend terrein! ;) Leuke foto's! *O* De 8370 rijdt ook vaker op lijn 57 en ook wel eens op de 9.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten