Testzondag in Het Gooi (9 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Testzondag in Het Gooi (9 foto's)

Bericht door Milco »

Sinds een week heb ik een nieuwe camera: een Canon EOS 250D. Een enorm bakbeest waarmee ik toch even moet leren werken. Nadat ik op de dag dat ik hem had gekocht al een paar bussen had gefotografeerd hier in de buurt in Almere, heb ik gisteren een klein rondje door Het Gooi gemaakt om hier en daar wat bussen te fotograferen.

Ik was exact op tijd in Weesp, want op zondag rijdt hier slechts een buslijn, die slechts een uursdienst rijdt. Na even wachten kon ik de Connexxion 5816 mooi op de foto zetten met mijn nieuwe camera en wel op het Stationsplein in Weesp:
AfbeeldingIMG_0038 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik weer terug naar het perron, alwaar ik nog mooi een van de langsrazende intercity’s op de foto kon zetten die hier onderweg is richting Amersfoort:
AfbeeldingIMG_0065 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Weesp ging ik vervolgens door en wel naar station Naarden-Bussum, wat je ook kunt verstaan als "naar de bussen". En dat ging ik ook! Op de Vlietlaan had ik een mooi plekje gevonden en na even wachten - het was immers zondag - kon ik de Connexxion 5839 hier mooi op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_0110 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de Connexxion 5814 was van de partij in Bussum. Op deze foto rijdt hij vanaf de Stationsweg rechtdoor de Vlietlaan in om als lijn 105 naar Hilversum te rijden:
AfbeeldingIMG_0133 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf station Bussum reisde ik vervolgens met lijn 100 naar Huizen. Op lijn 320 waren gisteren immers ook twee Randstadnet-wagens van 12 meter lengte actief. Aangezien deze extra bijzonder zijn, besloot ik mij hier voornamelijk op te focussen. Op de Baanbergenweg in Huizen vond ik dit leuke plekje en na even wachten kon ik aldaar de uit Noord-Holland-Noord afkomstige Connexxion 3271 op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_0151 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de iets grotere Citea's reden gisteren volop op lijn 320. Op de Bestevaer in Huizen trof ik in de middag de Connexxion 5772 aan die hier onderweg is naar Amsterdam:
AfbeeldingIMG_0174 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook liep ik gisteren weer even langs busstation Huizen. Aldaar was ik exact op tijd om de Connexxion 5829 op de foto te zetten, die hier vertrekt als lijn 100 naar station Naar de Bussen... ehh... Naarden-Bussum:
AfbeeldingIMG_0187 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik verder en wel naar de Nieuwe Bussummerweg in Huizen. Hier wonen echt mensen die een bus nodig hebben volgens mij, maar goed. Ik kon er wel heel mooi de Connexxion 4183 op de foto zetten tussen al het groen. Nadat de bus voorbij was, vroeg de man rechts op de foto of ik bomen op de foto zette. Toen ik vertelde dat het mij om de bus ging, keek hij mij verbaasd aan en zei niets meer. Die ging denk ik even aan zijn vrouw thuis vragen wat een "bus" in vredesnaam is.........:
AfbeeldingIMG_0232 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de Connexxion 3270 was gisteren actief op lijn 320 en deze trof ik aan op de Crailoseweg in Huizen:
AfbeeldingIMG_0257 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met de volgende lijn 320 naar Muiden om vanaf daar weer naar Almere te reizen na een leuk rondje op toch nog een relatief zonnige middag in mei 2021. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Testzondag in Het Gooi (9 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes hoor. Sommige zijn nog wel wat overbelicht, als ik zo de EXIF-info bekijk zit je daar best lang met de sluitertijd voor een zonnige dag.

Als tipje: zover ik zie beschikt je nieuwe toestel ook over de modus "Tv", daarin kan je de sluitertijd vastzetten en de rest automatisch houden. Werkt in de meeste gevallen uitstekend voor OV-fotografie, dan heb je tenminste niet gelijk een overbelichte bus doordat er ergens op de achtergrond in het scherpstelgebied een schaduwplek zit (wat bij foto's 38 en 174 het geval lijkt).
Verder is het toch vooral een kwestie van een beetje spelen met die sluitertijden. Afhankelijk van hoe licht het buiten is en hoe snel de bus rijdt: met de 1/200 van de eerste foto hoef je niet te proberen een scherpe foto van een bus op de snelweg te maken bijvoorbeeld :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Testzondag in Het Gooi (9 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Test geslaagd
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Testzondag in Het Gooi (9 foto's)

Bericht door Vinny »

Wel leuk om weer eens Connexxionbussen te zien in de oude kleurstelling. In Amstelland-Meerlanden hebben ze nu (voor de paar bussen die niet in de R-net formule zitten) een huisstijl die ik slechts kan betitelen als extreem lelijk... :lol:

Het Gooi is overigens ook gewoon een mooie omgeving, daar komen de bussen ook mooi tot zijn recht op de foto :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten