De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Daniel »

Nu we weer niet-noodzakelijk mogen reizen, maar nog wel gevraagd worden niet de drukte op te zoeken, werd het idee geboren een klein serietje reisjes te maken naar plekken waarover wat te vertellen valt. In deze serie bezoek ik de twaalf impopulairste stations van Nederland, ofwel het minst gebruite station in elke provincie. Geeft gelijk een leuke extra uitdaging, want zie maar eens de aantallen te vinden in provincies waar niet alleen NS komt.

In deze vijfde aflevering reisde ik naar een uithoek. Zowel van het land als van de provincie trouwens. Dat bracht me op het minst gebruikte station van de provincie Zeeland: Rilland-Bath. Een klassiek gevalletje bajonetligging...
Afbeelding

Was het perron nog niet af of ik kwam dit tegen, welke lolbroek is hier nu weer bezig geweest :p Ardan toevallig? :mrgreen:
Afbeelding

Station Rilland-Bath is één van de schaarse stations die vernoemd is naar twee plaatsen, maar in geen van beide ligt. We bevinden ons hier namelijk in het gehuchtje Stationsbuurt...
Afbeelding

...maar na een klein wandelingetje in zuidelijke richting was er dan zicht op Rilland. Bath ligt nog een stuk verder van het station af, zo ver dat je bijna zou afvragen waarom het station niet Rilland-Krabbendijke heeft ofzo...
Afbeelding

Maargoed, Stationsbuurt dus. Met spoorzicht in wat een van de smalste stukjes land in Nederland is. Op de achtergrond is de dijk al te zien waarachter (na wat weiland) de Oosterschelde ligt en Bath ligt al aan de Westerschelde...
Afbeelding

Je verwacht het niet, maar de Haltestraat in Stationsbuurt leidde me weer terug naar het station. Wat een drukte hier...
Afbeelding

Aldaar aangekomen viel m'n oog op een voorziening waaraan je dan weer niet zoveel hebt: een vervallen bushalte...
Afbeelding

Alle voorzieningen van Rilland-Bath bevinden zich bij spoor 1 zoals hier te zien. En op zich ook wel zeldzaam op zo'n klein stationnetje dat ze zelfs een bord hebben opgehangen om de fietsenstalling te kunnen vinden. Alsof je die op dit enorme station anders over het hoofd zou zien ;)
Afbeelding

Tussen 2018 en 2019 blijkt de halve reiziger die dit station kende overleden te zijn aan de gevolgen van het halveren, da's niet zo gezond immers. Zodoende daalde het aantal in- en uitstappers van 465 naar 464 en zijn er nog 232 reizigers over dus :mrgreen:
Voor een station met zo weinig reizigers wordt het meer dan uitstekend bediend met een halfuursdienst van de IC Amsterdam - Vlissingen, die toevallig net weer langs kwam...
Afbeelding

Niet veel later kwam ook de IC richting Amsterdam langs, waarmee we dit bruisende plaatsje verlaten werd. Op de terugweg werd nog een stop gemaakt op het volgende impopulaire station wat ik in de volgende aflevering, die woensdag verschijnt, bezoek. Een stationnetje wat in z'n korte bestaan al drie namen gehad heeft, zeer benieuwd of jullie die ook al weten te raden ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Ardan »

Daniel schreef: zo 06 jun 2021, 11:56 Was het perron nog niet af of ik kwam dit tegen, welke lolbroek is hier nu weer bezig geweest :p Ardan toevallig? :mrgreen:
Die zag ik in december ook al, de bordjescommissie leest onze verslagen duidelijk niet mee :N
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Tom024 »

In de periode 2008/2009 heb ik nog geforensd vanaf dit station. Een onvergetelijke tijd, fijn dat ik me dat weer even kan herinneren. :Y
PHS

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door PHS »

Daniel schreef: zo 06 jun 2021, 11:56 Een stationnetje wat in z'n korte bestaan al drie namen gehad heeft, zeer benieuwd of jullie die ook al weten te raden ;)
Lansingerland-Zoetermeer? (A)
(BleiZo, Bleiswijk-Zoetermeer)

Leuk verslag verder :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Suus »

Sowieso komen Arkel en Hilversummie NOS nog wel langs denk ik *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Daniel »

PHS schreef: zo 06 jun 2021, 12:40 Lansingerland-Zoetermeer? (A)
(BleiZo, Bleiswijk-Zoetermeer)
Die voldoet wel, maar is geen minst gebruikt station ;)
Suus schreef: zo 06 jun 2021, 12:42 Sowieso komen Arkel en Hilversummie NOS nog wel langs denk ik *O*
Arkel zit niet in deze serie kan ik wel vast verklappen. En Noord-Holland heb ik al gehad, dus die in Hilversum valt ook af.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Wubbo »

Hardinxveld Blauwe Zoom?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Daniel »

:Y (De details lezen jullie woensdag vanzelf)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Meltrain »

Tof verslag weer. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door ODRAIL »

Een leuk verslag ;) .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Vinny »

Suus schreef: zo 06 jun 2021, 12:42 Sowieso komen Arkel en Hilversummie NOS nog wel langs denk ik *O*
Het station bij het mediapark bedoel je? Dat is toch helemaal niet zo'n rustig station? Al die Bekende Nederlanders willen nog wel een borreltje pakken voor ze terugreizen. Dan maar per trein (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door umbusko »

Je hebt er flink de vaart in zitten! Leuk deel weer! :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: zo 06 jun 2021, 22:43 Je hebt er flink de vaart in zitten!
Was ook bedoeld als korte serie zo voor de zomer, al heeft het mooie weer me ingehaald :p Wat voor sommige stations ook wel best lekker was trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De twaalf impopulairste stations van 't land #5: Rilland-Bath

Bericht door waldo79 »

Na het uitje van Chrysa verbleken de andere excursies, maar je hebt alle fun van Rilland-Bath in kaart weten te brengen _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten