Sophie gaat naar een dwergstaat #5 [54f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Sophie gaat naar een dwergstaat #5 [54f]

Bericht door diederickx »

Polaroyd7 schreef: ma 07 jun 2021, 22:17Over Andorra: het is jammer dat die bus van l'Hospitaliet-près-l'Andorre naar Encamp in Andorra niet meer rijdt, dat had Andorra nog enigszins toegankelijk gemaakt voor ons.
Je bedoelt de bus van station Andorre-L'Hospitalet naar Pas de la Casa op de Frans-Andorrese grens (het Andorrese deel hoort bij de gemeente Encamp). Die bus rijdt inderdaad niet meer. Ik heb wat informatie over alternatieven. Is er behoefte aan een draadje voor Andorra?
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Sophie gaat naar een dwergstaat #5 [54f]

Bericht door erka »

Leuk verslag! Ikzelf zou altijd de oude Gotthard gepakt hebben. Is toch veel leuker dan zo'n tunnel en de Zwitsers bieden daarover ook gewoon prima treinen aan. Had vast wel gepast ergens in je reisplanning, die inderdaad vrij krap is. Zou ik best gestresst van worden. Neem ook liever de tijd om her en der iets langer te blijven kijken. Zo kende ik Basel ook alleen van het station tot drie jaar geleden, toen bewust een dagje in Basel doorgebracht en dan is het best een leuke stad met een kleine maar ongeschonden Altstadt en veel interessante plekken. Van de andere kant heb ik niet zoveel moeite met hoe je met de coronaregels bent omgegaan. Het zal misschien niet altijd kloppen (geen idee eigenlijk) maar je reist alleen toch en zoekt zo te lezen amper andere mensen op.
Polaroyd7
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 00:09
Locatie: Kennemerland

Re: Sophie gaat naar een dwergstaat #5 [54f]

Bericht door Polaroyd7 »

diederickx schreef: di 08 jun 2021, 13:54 Je bedoelt de bus van station Andorre-L'Hospitalet naar Pas de la Casa op de Frans-Andorrese grens (het Andorrese deel hoort bij de gemeente Encamp). Die bus rijdt inderdaad niet meer. Ik heb wat informatie over alternatieven. Is er behoefte aan een draadje voor Andorra?
Pardon, Pas de la Casa inderdaad. Zijn er alternatieven vanuit Frankrijk vanuit die spoorlijn tussen Foix en Latour? Ik weet dat er een aantal bussen zijn tussen La Seu d'Urgell en Andorra La Vella, maar andere opties zijn me niet bekend. Ik ben wel benieuwd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Sophie gaat naar een dwergstaat #5 [54f]

Bericht door Vinny »

Liechtenstein vond ik dan weer bijzonder, omdat alles er precies is zoals Zwitserland, behalve dat de afstanden op verkeersborden tot op de meter nauwkeurig zijn, in plaats van afgerond zoals in Zwitserland.
Niet helemaal waar. De treinen zijn Oostenrijks :lol:

Leuk verslag en foto's overigens :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Sophie gaat naar een dwergstaat #5 [54f]

Bericht door diederickx »

Polaroyd7 schreef: do 10 jun 2021, 23:23Zijn er alternatieven vanuit Frankrijk vanuit die spoorlijn tussen Foix en Latour?
Hier verder.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten