Ardans Emmer-lijst, diel 11 (21f)
Geplaatst: do 17 jun 2021, 13:54
Útwreid nei it bútenlân gean is no gjin goed idee, mer yn Fryslân liket it der frijwat op. In oar lânskip, in oare taal, en natuerlik lytse stasjons foar op de Emmer-Lijst! Hjoed it alfde diel, wêryn wy tafallich ien fan 'e alve stêden besykje as bonus!
Yn 'e foarige ôfleveringen hawwe wy al besocht:
1 - Obdam Sintraal
2 - Hemmen-Deadewearde
3 - Enschede de Eschmarke
4 - Boskhem St. Gerlach
5 - Skrammendyke
6 - Loppersum
7 - Nuth
8 - Anna Paulowna
9 - Waddinksfean Trijehoek
10 - Almeare Prakbuorren
Yn 'e ôflevering fan hjoed geane wy nei Koudum-Molkwar en Starum!
In besite oan Koudum-Molkwar wie al in skoft pland. It wie net mooglik fanwegen wurk oan it spoar en gebrek oan tiid. Mer ofrûne moandei hie ik genôch tiid om te reizgjen, fan Dimter fia Swol nei Ljouwert.
Yn Ljouwert stapte ik oer op de modernste treinstellen fan it bedriuw "Arriva", te witten it miljeufreonlike WINK. It docht my meast tinken oan in krusing tusken in Flirt en in GTW, en it is wierskynlik.
Koudum-Molkwar, in plak om hjoed ôf te kuoljen, ligt aan it spoar fan Ljouwert nei Starum. It is iepene waard in 1883/1885 as ferbining tusken Ljouwert en Hollân mei in boatferbining fan Starum nei Inkhuzen, en fan dêr gong it spoar fierder nei Amsterdam. De reistiid tusken Ljouwert en Amsterdam waard dus mei oeren ynkoarte. Mer troch de oanlis fan de Ôfslútdyk en letter op fan de weagjen troch Flevolân naam it belang fan it spoar stadichoan ôf.
No is it hjir meast stil. Benammen studinten, dy't yn Snits nei skoalle gean, meitsje gebrûk fan 'e oere-tsjinst, dy't wurdt oanfolle mei in healoere-tsjinst yn de spits.
It lytse stasjon hat wat ik yn dizze searje noch net earder haw sjoen: in sletten wachtromte! It út 1883 stamjende stasjonsgebou waardy 1958 sloopt en ferfongen troch in nije gebou fan it Standerttype Velsen-Zeeweg. Dat waard as lêste oan dizze spoarline yn 1991 ferfongen troch dizze abry.
Oar iepenbier ferfier is hjir wol, mar jo moatte se sels skilje.
Neidat (hast) alle studinten nei hûs binne fytst, hearsket hjir frede...
De brêgen litte sjen dat rekken holden waard mei útwreiding nei dûbeldspoar. It is noait bard. Yn 1964 is de fearferbining stillein waard en der bleau allinnich noch in lokaal spoar oer.
Tiid foar in kuier. Underweis rydt myn trein wer yn 'e fierte, op wei werom nei Ljouwert.
Al gau kom ik oan yn Molkwar, dat 220 ynwenners hat. D'r binne mear frediger ynwenners ûndergrûns dan boppe de grûn...
De moaie brêge en de bushalte yn it grien binne it besjen wurdich.
Molkwar wie fan âlds in wichtich seefardersplak mei sels ynternasjonale handel, lykas Hylpen. Yn 'e 17e iuw wennen der sa'n 1500 minsken yn Molkwar op deselde kante meters grûn as dêr't no sa'n 220 minsken wenje. Troch syn protte kanaaltsjes, der wienen mear kanalen as strjitten, en de 27 brêgen yn it doarp waard Molkwar ek wol it Feneetsje fan it Noarden neamd.
Oan 'e igge fan' e Iselmar, yn 'e Bocht fan Molkwar, is in slûs dat yn 1960 sletten waard.
Hylpen, mei syn opfallende tsjerke, is oan 'e oare kant fan de Bocht fan Molkwar. Daniel giet der snein hinne om hinne te sjen.
Skiep!
De kust fan Hollân is yn 'e fierte te sjen, en de enoarme wynmûnen foar de kust fan Wieringen.
Fyn de trein...
Nei in oere kuierjen kaam ik oan yn Starum, wêr't ik dit al gau opmurken...
Hjir wie eartiids in echte wiksel, wêr't de feart fan Inkhuzen telâne kaam. Dit dok waard yn 2013 restaurearre. De feart rint noch altyd, mar allinich yn 'e simmermoannen foar toeristen.
Mei de haven fan Starum oan de linkerkant hawwe wy hjir it einpunt fan it spoar fanút Ljouwert.
Nei presys 50,3 kilometer, hoewol in frachttrein yn 2010 oars tocht. Hy skeat mei fjouwer as fiif weinen troch de stjitblokken, ried dwers troch in wettersportwinkel en stoppe earst 100 meter fierder op in plein. Twa ûnderhâldspersonielsleden rekken ferwûne.
Fisksturt lûkt blykber treinen...
Starum is in prachtige stêd yn 'e tip fan Fryslân. Hoewol op ôfstân (trije oere fan Amsterdam), is it in besite wurdich.
Deselde WINK-trein wer't ik mei kaam, soe my no werom bringe nei Ljouwert.
De fasiliteiten:
Jiskebak waait yn 'e wyn: nee
TBP-skermen: nee
TB7-scherm: ja
Barriêrefrij tagonklik: ja
Rjochtline foar blinen: ja
Yngong op like nivo: ja
Modernisearre platfoarmmeubels: nee
Húske: boskjes
Om de tsjerke hinne: as jo kalm binne
Wurd Zen troch rêst: ja
Oerskeakelje nei oare iepenbier ferfier: wol in Starum, yn Koudum-Molkwar moatte jo se sels skilje
Oarwei feilich: ja
Oerdekt wachtromte: sletten
Gebietkaart: wol fjouwer in Starum
Ofdrukke tjinstskema fan dit jier, yn in etalaazje : ja
Wettertap: nee
Ekstra spitstreinen: ja
Platfoarmlange yn Vickis fuotten: net safolle
Skiep: wol safolle
Postbus: nee
Kinne jo de bel lizze foar N.S.-saken: wol yn it Frysk!
Tank wer foar jo oandacht en oant sjen!
Yn 'e foarige ôfleveringen hawwe wy al besocht:
1 - Obdam Sintraal
2 - Hemmen-Deadewearde
3 - Enschede de Eschmarke
4 - Boskhem St. Gerlach
5 - Skrammendyke
6 - Loppersum
7 - Nuth
8 - Anna Paulowna
9 - Waddinksfean Trijehoek
10 - Almeare Prakbuorren
Yn 'e ôflevering fan hjoed geane wy nei Koudum-Molkwar en Starum!
In besite oan Koudum-Molkwar wie al in skoft pland. It wie net mooglik fanwegen wurk oan it spoar en gebrek oan tiid. Mer ofrûne moandei hie ik genôch tiid om te reizgjen, fan Dimter fia Swol nei Ljouwert.
Yn Ljouwert stapte ik oer op de modernste treinstellen fan it bedriuw "Arriva", te witten it miljeufreonlike WINK. It docht my meast tinken oan in krusing tusken in Flirt en in GTW, en it is wierskynlik.
Koudum-Molkwar, in plak om hjoed ôf te kuoljen, ligt aan it spoar fan Ljouwert nei Starum. It is iepene waard in 1883/1885 as ferbining tusken Ljouwert en Hollân mei in boatferbining fan Starum nei Inkhuzen, en fan dêr gong it spoar fierder nei Amsterdam. De reistiid tusken Ljouwert en Amsterdam waard dus mei oeren ynkoarte. Mer troch de oanlis fan de Ôfslútdyk en letter op fan de weagjen troch Flevolân naam it belang fan it spoar stadichoan ôf.
No is it hjir meast stil. Benammen studinten, dy't yn Snits nei skoalle gean, meitsje gebrûk fan 'e oere-tsjinst, dy't wurdt oanfolle mei in healoere-tsjinst yn de spits.
It lytse stasjon hat wat ik yn dizze searje noch net earder haw sjoen: in sletten wachtromte! It út 1883 stamjende stasjonsgebou waardy 1958 sloopt en ferfongen troch in nije gebou fan it Standerttype Velsen-Zeeweg. Dat waard as lêste oan dizze spoarline yn 1991 ferfongen troch dizze abry.
Oar iepenbier ferfier is hjir wol, mar jo moatte se sels skilje.
Neidat (hast) alle studinten nei hûs binne fytst, hearsket hjir frede...
De brêgen litte sjen dat rekken holden waard mei útwreiding nei dûbeldspoar. It is noait bard. Yn 1964 is de fearferbining stillein waard en der bleau allinnich noch in lokaal spoar oer.
Tiid foar in kuier. Underweis rydt myn trein wer yn 'e fierte, op wei werom nei Ljouwert.
Al gau kom ik oan yn Molkwar, dat 220 ynwenners hat. D'r binne mear frediger ynwenners ûndergrûns dan boppe de grûn...
De moaie brêge en de bushalte yn it grien binne it besjen wurdich.
Molkwar wie fan âlds in wichtich seefardersplak mei sels ynternasjonale handel, lykas Hylpen. Yn 'e 17e iuw wennen der sa'n 1500 minsken yn Molkwar op deselde kante meters grûn as dêr't no sa'n 220 minsken wenje. Troch syn protte kanaaltsjes, der wienen mear kanalen as strjitten, en de 27 brêgen yn it doarp waard Molkwar ek wol it Feneetsje fan it Noarden neamd.
Oan 'e igge fan' e Iselmar, yn 'e Bocht fan Molkwar, is in slûs dat yn 1960 sletten waard.
Hylpen, mei syn opfallende tsjerke, is oan 'e oare kant fan de Bocht fan Molkwar. Daniel giet der snein hinne om hinne te sjen.
Skiep!
De kust fan Hollân is yn 'e fierte te sjen, en de enoarme wynmûnen foar de kust fan Wieringen.
Fyn de trein...
Nei in oere kuierjen kaam ik oan yn Starum, wêr't ik dit al gau opmurken...
Hjir wie eartiids in echte wiksel, wêr't de feart fan Inkhuzen telâne kaam. Dit dok waard yn 2013 restaurearre. De feart rint noch altyd, mar allinich yn 'e simmermoannen foar toeristen.
Mei de haven fan Starum oan de linkerkant hawwe wy hjir it einpunt fan it spoar fanút Ljouwert.
Nei presys 50,3 kilometer, hoewol in frachttrein yn 2010 oars tocht. Hy skeat mei fjouwer as fiif weinen troch de stjitblokken, ried dwers troch in wettersportwinkel en stoppe earst 100 meter fierder op in plein. Twa ûnderhâldspersonielsleden rekken ferwûne.
Fisksturt lûkt blykber treinen...
Starum is in prachtige stêd yn 'e tip fan Fryslân. Hoewol op ôfstân (trije oere fan Amsterdam), is it in besite wurdich.
Deselde WINK-trein wer't ik mei kaam, soe my no werom bringe nei Ljouwert.
De fasiliteiten:
Jiskebak waait yn 'e wyn: nee
TBP-skermen: nee
TB7-scherm: ja
Barriêrefrij tagonklik: ja
Rjochtline foar blinen: ja
Yngong op like nivo: ja
Modernisearre platfoarmmeubels: nee
Húske: boskjes
Om de tsjerke hinne: as jo kalm binne
Wurd Zen troch rêst: ja
Oerskeakelje nei oare iepenbier ferfier: wol in Starum, yn Koudum-Molkwar moatte jo se sels skilje
Oarwei feilich: ja
Oerdekt wachtromte: sletten
Gebietkaart: wol fjouwer in Starum
Ofdrukke tjinstskema fan dit jier, yn in etalaazje : ja
Wettertap: nee
Ekstra spitstreinen: ja
Platfoarmlange yn Vickis fuotten: net safolle
Skiep: wol safolle
Postbus: nee
Kinne jo de bel lizze foar N.S.-saken: wol yn it Frysk!
Tank wer foar jo oandacht en oant sjen!