Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door Milco »

Ondanks het feit dat er gisteren her en der wat kleine regenbuitjes voorspeld werden, ging ik weer eens een dagje reizen. Ditmaal bezocht ik weer eens de regio's Zaanstreek en Waterland. Zodoende stond ik vanochtend al in Krommenie om nog wat plaatjes te maken van bussen in de oude huisstijl van Connexxion; dat wordt immers steeds zeldzamer! Op de Jupiterstraat in Krommenie trof ik de Connexxion 3562 die hier onderweg is naar het station van zowel Krommenie als Assendelft:
Afbeeldingwtlzst (1) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf station Krommenie-Assendelft reisde ik vervolgens naar het oude dorp van Assendelft, dat "Kerkbuurt" heet. Aldaar trof ik in de Dorpsstraat een oude bekende die nog een tijdje vanuit Almere heeft gereden. Deze 3551 trof ik hier aan naast de typische Zaanse huisjes met de kerktoren op de achtergrond:
Afbeeldingwtlzst (2) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Assendelft reisde ik vervolgens door naar Zaandam. Bij het station besloot ik direct over te stappen naar Busstation De Vlinder. Er waren gisteren nogal wat Citea’s actief en aangezien deze generatie nog het oude front heeft, was dat wel even de moeite. De Connexxion 3497 was er een van die ik aantrof en deze vertrekt hier vanaf busstation De Vlinder:
Afbeeldingwtlzst (3) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Zaandam reisde ik verder en wel naar Oostzaan. Aldaar rijdt nu nog R-Net door het dorp heen, maar dat zal met de nieuwe concessie veranderen wanneer Landsmeer en Oostzaan - naar mijn mening logischerwijs - weer onderdeel worden van het reguliere busnet. Dat is nu nog niet het geval en zodoende trof ik vanmiddag de Connexxion 3582 aan op het Zuideinde ik Oostzaan:
Afbeeldingwtlzst (4) by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik bleef even in Oostzaan, want op een rit van lijn 392 later was weer een 13,7 meter Citea actief. Deze Connexxion 3494 kon ik dan ook mooi op de foto zetten op het Zuideinde:
Afbeeldingwtlzst (5) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Oostzaan reisde ik vliegensvlug en met een korte overstap in Amsterdam-Noord naar Landsmeer. Nadat ik daar een stukje was wezen lopen, keek ik vanaf de Dorpsstraat de Raadhuisstraat in. In de verte zag ik de herfstkleuren op de bomen. Lijn 319 was in aantocht dus werd het even doorlopen geblazen om uiteindelijk de EBS 4014 op de foto te kunnen zetten onder de herfstkleuren in Landsmeer:
Afbeeldingwtlzst (6) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Landsmeer besloot ik de route van lijn 125 noordwaarts af te gaan lopen tot ik geen zin meer had. Dat duurde nog wel even, want de route is prachtig! En er rijden dus grote bussen over het smalle weggetje. Op het Noordeinde in Landsmeer kon ik de EBS 5023 dan ook mooi op de foto zetten, die hier onderweg is naar Amsterdam Sloterdyk. Juist ja:
Afbeeldingwtlzst (7) by Milco Oudeboon, on Flickr

Je kent het vast wel: je staat minutenlang te wachten voor een leuk plaatje, de testfoto's gaan prima en alles lijkt mee te vallen. Maar op het moment dat de bus in de verte verschijnt, komen er ook twee auto's aangereden die precies voor je pan gaan stilstaan. Hm, jammer! Wat nu? Ik zag het al aankomen en sprintte snel een stukje terug en met dank aan de buschauffeur die wat langzamer ging rijden kon ik de EBS 5022 alsnog mooi op de foto zetten in Den Ilp:
Afbeeldingwtlzst (8) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik na een halfuurtje wachten naar Amsterdam Sloterdijk. Sinds deze week heeft het GVB er twee nieuwe spitslijnen bij die beide vanaf station Sloterdijk door de Westpoort rijden. De bussen zijn overgenomen van Connexxion en zijn nu eigendom van Jan de Wit en rijden in de kleuren van het GVB. De Jan de Wit 433 kon ik gistermiddag mooi op de foto zetten tijdens zijn vertrek bij station Sloterdijk:
Afbeeldingwtlzst (9) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat lijn 232 was vertrokken met de Jan de Wit 433, zag ik de 432 richting de uitstaphalte rijden als lijn 233. Dat kwam mooi uit! Boven de bus stond een metro, links een trein en daarnaast een gebakkraam! Alle ingrediënten voor een mooi plaatje waren compleet met dit plaatje als resultaat! Ik ben tevreden:
Afbeeldingwtlzst (10) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik weer naar huis om daar mooi op tijd te zijn voor het avondeten. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Hele fraaie platen hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Leuke foto's. De omgeving ook mooi in beeld gebracht
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door nvdw »

Gaaf Milco!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door umbusko »

Milco schreef: do 14 okt 2021, 12:56 Ondanks het feit dat er gisteren her en der wat kleine regenbuitjes voorspeld werden (...) bezocht ik weer eens (...) Waterland.
Dat klopt dan toch? :mrgreen:

Mooie kleurrijke foto's wel! :D
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door Tom024 »

Die Iveco's van het GVB zien er wel kek uit zo. :pos:

Mooie plaatjes wederom!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: do 14 okt 2021, 12:56 Maar op het moment dat de bus in de verte verschijnt, komen er ook twee auto's aangereden die precies voor je pan gaan stilstaan.
Het heeft ook niet zo veel nut om een pan mee te nemen. :N
Maar leuke foto's verder, al kan het geen kwaad om sommige foto's net iets te draaien of net een klein hoekje weg te snijden. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door Milco »

Zal er de volgende keer proberen op te letten. Al heeft draaien ook niet altijd een positiever effect, gezien de stand van de zon op dat moment. ;)

En “pan” moet je niet al te letterlijk nemen: het is een ander woord voor “gezicht”, het zal ongetwijfeld Amsterdams zijn. :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een stukje Zaanstreek en een stukje Waterland (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Meltrain bedoelde zo te zien draaien van de foto zelf, zodat je niet meer merkt dat je de camera tijdens het fotograferen net scheef hield.
Of dus bijsnijden, bijvoorbeeld bij die ene foto waarop je bovenaan nog net een stukje lantaarnpaal ziet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten