Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door Milco »

Vandaag deed ik weer eens een rondje door Limburg. Ditmaal was Zuid-Limburg aan de beurt, want wat blijf ik dát toch een geweldige regio vinden met dat heuvellandschap! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Zodoende ging ik al vroeg de deur uit om vanuit Almere via Amsterdam, Sittard en Heerlen naar Nijswiller te reizen. Daardoor stond ik al halverwege de ochtend langs de Rijksweg tussen Nijswiller en Lemiers. Aldaar kon ik de Arriva 7420 mooi op de foto zetten die hier als lijn 350 onderweg is naar Aachen:
AfbeeldingIMG_6685 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van de vorige foto liep ik weer een stukje terug richting Nijswiller. Aldaar kon ik de bus die mij hierheen vervoerde nog op de foto zetten, die hier ter hoogte van de bushalte Rijksweg/Provincialeweg rijdt die door lijn 658 niet wordt bediend, zodat de bus mooi links kan voorsorteren voor de rotonde. Het wagenparknummer van de bus is overigens 9044 ;)
AfbeeldingIMG_6697 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik bleef de N278 een stukje volgen en liep weer terug en zelfs een stuk verder richting Lemiers. Ter hoogte van het gehucht Mamelis kon ik dan ook weer een mooie foto maken van lijn 350 naar Aachen, die ditmaal werd uitgevoerd met de Arriva 7416:
AfbeeldingIMG_6712 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot de N278 nog een stukje verder te volgen. Even na de rotonde waar lijn 59 aansluit op de buslijnen die over de N278 rijden trof ik de Arriva 9068 die ik hier mooi op de foto kon zetten terwijl hij onderweg was naar Vaals:
AfbeeldingIMG_6733 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf de halte Mamelis reisde ik met lijn 350 naar de halte Sinselbeek in Wittem. Daarvandaan had ik tijd genoeg om naar Eys te lopen en wel tot de halte Spoorbrug. Aldaar is het heuvellandschap dusdanig goed te zien dat ik daar wel een foto met lijn 47 erbij wilde maken. Na een aantal testplaatjes zonder bus kwam het er dan toch op aan en ik zette de Arriva 9174 keurig op de foto middenin het mooie landschap, terwijl de bus onderweg is als lijn 47 naar Gulpen:
AfbeeldingIMG_6773 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf Eys reisde ik vervolgens met lijn 47 door naar Simpelveld. Aldaar heb je vanaf het Oranjeplein een zeer mooi uitzicht over de verderop gelegen gebieden. Daar moest natuurlijk even een bus worden afgewacht! Na eerst nog wat foto's elders in het dorp gemaakt te hebben, wachtte ik weer lijn 47 af op weg naar Kerkrade en uiteindelijk kon ik de Arriva 9171 hier mooi op de foto zetten, terwijl hij omhoog klimt om middels een draai bij de rotonde aan de andere kant van de spoorbrug de halte Oranjeplein te bereiken:
AfbeeldingIMG_6838 by Milco Oudeboon, on Flickr

Daarna reisde ik door, of eigenlijk: terug, naar Heerlen om in het centrum nog wat busjes te spotten. Dat gebeurde aan de Geerstraat en aldaar trof ik onder andere de Arriva 9035 die hier als lijn 44 onderweg is naar Aachen:
AfbeeldingIMG_6909 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Heerlen reisde ik met de sneltrein naar Maastricht. Aldaar zou ik een krappe overstap van drie minuten hebben op lijn 9 naar Borgharen om deze bus daarna aldaar op de foto te zetten terwijl hij weer onderweg zou zijn naar Maastricht. Alles leek goed te gaan, totdat we met de trein na het vertrek uit Valkenburg weer even tot stilstand kwamen. Ik heb geen idee wat er aan de hand was, maar de vertraging was groot genoeg om in Maastricht lijn 9 nét mis te lopen. Hm, wat nu? Een uur wachten op de volgende bus was niet te doen, want als ik dan in Borgharen was, zou de schemering al inzetten en zou de foto mislukken.

Ik besloot het plan in de ijskast te zetten voor een latere keer en ging als alternatief naar Beek. In de tussentijd totdat de trein hiernaartoe arriveerde, zette ik op de Stationsstraat in Maastricht nog wat bussen op de foto, zoals de Arriva 9704 die hier als lijn 7 onderweg is naar Randwyck:
AfbeeldingIMG_6955 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Maastricht reisde ik vervolgens met een veel te kleine stoptrein naar Beek-Elsloo. Aldaar begon de zon langzaamaan onder te gaan, maar ik kon er nog wel wat leuke plaatjes maken, zoals deze van de Arriva 9730 die ik op de Aan de Drie Heren in Beek op de foto kon zetten terwijl hij onderweg is als ringlijn 32 naar Sittard:
AfbeeldingIMG_7017 by Milco Oudeboon, on Flickr

Als laatste een foto die vol tegen de zon in is gemaakt, maar waarbij ik toch zeer tevreden ben over het resultaat. Terwijl de zon ondergaat kon ik de Arriva 9733 nog mooi op de foto zetten bij station Beek-Elsloo, terwijl hij onderweg is als lijn 30 naar Sittard:
AfbeeldingIMG_7123 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met lijn 32 naar Sittard om daar na wat te hebben gegeten weer huiswaarts te keren na toch een zeer leuke dag in een zonnig Zuid-Limburg. 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Mooie plaatjes hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door Kalil Nieuw »

Mooi verslag en leuke plaatjes. :)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Mooie plaatjes. De plekjes langs de N278 zijn zeer herkenbaar voor mij. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door umbusko »

Zuid-Limburg, je zult er maar wonen *O*
Leuke foto's!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Zeker fraaie plaatjes. Zuid Limburg is inderdaad aantrekkelijk qua ov
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een dagje in het Zuid-Limburgse heuvellandschap (10 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Een leuk en herkenbaar verslag ;) . Ben hier vaak genoeg op vakantie geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten