Voorne-Putten (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door Milco »

Toen ik gisteren de weerberichten in de gaten hield voor vandaag, bleek het in sommige regio's best wel mooi weer te kunnen worden. Oké, wel nog wat regen in de ochtend, maar daar merk je in de trein toch niets van. Zodoende stond ik al halverwege de ochtend in Spijkenisse voor een rondje (of eigenlijk: twee rondjes...) door de regio Voorne-Putten. Het doel was het fotograferen van de Scania's (wat zijn dát toch brute bakken!) en de route van lijn 105 en 106 afgaan. Beide is gelukt! Al bij metrostation Spijkenisse Centrum kon ik een van de tien Scania's op de foto zetten en het betrof de EBS 2008 die als lijn 404 vertrekt naar Hellevoetsluis:
AfbeeldingIMG_7179 by Milco Oudeboon, on Flickr

Toen ik met lijn 404 nog op het busstation van Spijkenisse stond, op weg naar Hellevoetsluis, bleek er een bus achter ons te staan en gezien de oranje lijnfilm was het iets anders dan het reguliere materieel van EBS. Even dacht ik nog dat lijn 104 van Connexxion alvast aan het perron stond, maar dat leek niet te kloppen: het bleek de EBS 6774 op een testrit als lijn 404. Het jammere was alleen dat we gelijktijdig die kant uit reden, maar in Hellevoetsluis waren wij 'm even kwijt. Balen! Toen ik echter was uitgestapt bij de halte Duinpan zag ik in de verte iets wits aankomen. Het zal toch niet? Dus wel! En zodoende kon ik de EBS 6774 mooi op de foto zetten op de Haringvlietweg net buiten Hellevoetsluis:
AfbeeldingIMG_7214 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de "Afslag" in Hellevoetsluis kon ik daarna ook weer een Scania op de foto zetten en ditmaal betrof het de EBS 2005 die als lijn 404 onderweg is naar Rockanje om aldaar door te rijden als lijn 403 naar Spijkenisse:
AfbeeldingIMG_7267 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Hellevoetsluis reisde ik met de gecombineerde lijn 404/403 naar Oostvoorne. Aldaar werd het even racen: een plekje met zon was een stukje terug en de bus was al in aantocht! Gelukkig was ik er nog mooi op tijd om de EBS 2001 te kunnen onderscheppen op de Voorweg in Oostvoorne:
AfbeeldingIMG_7297 by Milco Oudeboon, on Flickr

Toen ik even later op de Brielseweg in Oostvoorne liep, kwam lijn 403 naar Rockanje er al aan! Hm, wat nu? Zal ik maar eens gokken en een foto deels tegen de zon in maken? En hoewel ik wat vroeg moest klikken vanwege enkele tegenliggers, vind ik de foto niet eens zo heel verkeerd:
AfbeeldingIMG_7329 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Oostvoorne reisde ik door naar busstation Rugge in Brielle. Het voordeel is dat het nogal landelijk gelegen is en dat je daardoor prima foto's kunt maken, zoals deze van de EBS 5058 die hier op de Schrijversdijk rijdt en onderweg is naar Spijkenisse:
AfbeeldingIMG_7359 by Milco Oudeboon, on Flickr

En voordat ik vanaf het busstation in Brielle zou vertrekken met lijn 403, kon ik nog mooi een foto maken van lijn 105 die juist onderweg is naar Hellevoetsluis om aldaar door te rijden als lijn 106 naar Spijkenisse. De rit werd uitgevoerd met de EBS 5091 met achter het stuur een vrolijk zwaaiende chauffeuse:
AfbeeldingIMG_7385 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Brielle reisde ik met lijn 403 naar Spijkenisse om aldaar aansluitend over te stappen op lijn 106 naar Zuidland. Aldaar had ik geluk op de Julianastraat, want terwijl de bus naar Hellevoetsluis al was gearriveerd, bleek deze zijn tegenligger naar Spijkenisse even af te wachten alvorens verder te kunnen rijden. Zodoende zette ik de EBS 5085 én 5088 op de foto in Zuidland, beide als lijn 106:
AfbeeldingIMG_7452 by Milco Oudeboon, on Flickr

Tussen Zuidland en Oudenhoorn rijdt lijn 106 momenteel een omleiding over nog smallere landelijke weggetjes. Daar maakte ik maar eens mooi gebruik van! Na even in de berm te hebben gewacht, je moet soms improviseren nietwaar, kon ik de EBS mooi op de foto zetten op de Eeweg net buiten het dorp Oudenhoorn:
AfbeeldingIMG_7500 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Oudenhoorn reisde ik met de lijnen 106 en 105, handig die gekoppelde lijnen, naar Nieuwenhoorn. Aldaar was het even gokken of de foto die ik wilde maken zou lukken met de ondergaande zon en hier en daar de aanwezige bewolking. Uiteindelijk had ik geluk en kon ik de EBS 5070 nog net mooi op de foto zetten op de Rijksstraatweg in Nieuwenhoorn. Bingo:
AfbeeldingIMG_7540 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik terug naar Spijkenisse om door te reizen naar Rotterdam voor een Brammetje. Daarna reisde ik weer naar huis! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door Etienne »

Dat komt maar gewoon in mijn werkgebied rondreizen...... _O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :)
Mijn favoriet is de foto van de 2005 op de "Afslag" in Hellevoetsluis. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door Kalil Nieuw »

Alweer een leuk verslag Milco! Je hebt ook weer leuke foto's gemaakt. ;)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes weer :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door Matt5154 »

Mooie foto's Milco! :pos: Trouwens de 6774 is een meetbus omdat de boordcomputer daar vervangen gaat worden door IVU (Hetzelfde syteem als Haaglanden). Nu gebruiken ze nog Prodata. Iveco 5050 is de eerste bus die de nieuwe ticketbox heeft.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Voorne-Putten (10 foto's)

Bericht door umbusko »

Mooie foto's! :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten