Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Voor velen misschien al bekend, maar wel erg leuk om een keer te bezoeken is het spoorwegmuseum van Bochum-Dahlhausen in het Roergebied.
Ik ben er zelf in 2006 geweest, er staat erg leuk spul ...
Toen ik er was, was het erg rustig, maar op bepaalde dagen hebben ze geloof ik ook speciale stoomdagen met diverse ritten. Op deze site staat meer informatie: http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de
Er rijden inderdaad op sommige dagen stoomtreinen, maar er worden ook diensten met Railbussen gereden. Je kan op zo'n dag geloof ik met een van die 2 treinen vanaf Hagen naar dit museum.
Het materieel op deze foto's ziet er nog aardig goed uit, staat ook een hoop vervallen spul.
Wat ben ik blij dat ik niet in die tijd leefde... Ik zie mezelf al lopen met zo'n kapsel
Maar verder zijn het wel gave foto's inderdaad. Met name die V200, die blijft toch mooi... :)
Prachtige foto's! Geweldig die tijd :D Mooie loc die V100 en leuke foto met die loc op de rangeerheuvel. Worden die V100 locs in Duitsland anno 2008 ook nog gebruikt of is dat net als de sik/bakkie bij ons verleden tijd? Die V100 heb ik nog als modeltrein van de Märklin met een goederentrein voor spoorvernieuwing, erfstuk van mijn opa :D
Foutje, T-o-F ;) De V100 op de foto is een van de DB. De versie waar jij naar linkt is de versie van de DR ;) En daar rijdt Spitzke, RRF en ITL nu mee in Nederland.