Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Lijn 45 »

Wacht, je kan foto's voor de banner inzenden? :o
PHS

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door PHS »

Ook ik wist eerlijk gezegd niet dat het websitebeheer openstond voor inzendingen voor de banner... Is het niet een idee om er om te vragen, en daarbij aan te geven wat zoal de eisen zijn voor een geschikte bannerfoto? Ik wil best een avondje grasduinen om te kijken of ik iets geschikts heb liggen :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

Daniel schreef: vr 24 dec 2021, 18:39 Geen idee op welke foto je doelt overigens
Die gele bus, chauffeur heeft zijn handen naast zijn oren. Op mobiel zie ik ze niet, dus ik kan hem niet linken.

Maar spit eens door de fotowedstrijden van de afgelopen jaren, daar staan vele pareltjes tussen, waarvan er geheid een aantal volledig voldoen aan de strenge eisen om banner te kunnen worden. Maar als die gekke gebaren-foto er al tussen kan, dan komt de rest vast ook wel door de ballotagecommissie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Lijn 45 »

Het gaat om een foto van een Utrechtse Optare om precies te zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Meltrain »

Buitenlandse foto's worden niet zo alleen niet zo gewaardeerd, dus houd daar wel rekening mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: vr 24 dec 2021, 18:39 Geen idee op welke foto je doelt overigens, maar de inzendingen voor de banner zijn nou niet bepaald massaal. In 2021 zijn er tot op heden exact 0,00000 ingezonden.
(En eerdere inzendingen waren ook nog wel eens in een te lage resolutie om een goede uitsnede uit te kunnen maken)
Waarom moet je die perse insturen? Wanneer je als beheerder een geschikte foto treft, dan kun je toch ook aan de maker vragen of je die mag gebruiken voor de banner? Beetje eigen initiatief nemen om je eigen forum op te leuken kan echt geen kwaad hoor. *O*
Daniel schreef:Ik ontvang juist liefst niet vooraf bijgesneden foto's aangezien er dan minder te spelen is met wat het mooist binnen de banner past. Uit ingestuurde foto's knip ik namelijk altijd een wat grotere hoogte dan die van de banner, dan kan ik nog 'n beetje schuiven om dingen wel of juist niet achter de tekst te laten vallen.
De banner zelf is 1152x195 (althans, op de desktopversie want er is ook een smallere tabletvariant).
Ik kon me deze discussie van een aantal jaar geleden nog herinneren waarin er (door verschillende mensen) best wel even doorgezaagd moest worden voordat Daniël met de juiste afmetingen aankwam.
Lijn 45 schreef: vr 24 dec 2021, 19:11 Het gaat om een foto van een Utrechtse Optare om precies te zijn.
Die foto is sowieso mokerlelijk. De overdaad aan geel doet daar echt pijn aan mijn ogen.
Bedoel, twee knalgele bussen, een gele verkeerszuil en dan ook nog eens de letters van OVinNederland.nl in knalgeel. Krijg nog migraine als ik aan de compositie terugdenk.
🍉
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door mb90 »

Bedankt voor alle stemmen en felicitaties! :)

Van mij mag de foto ook gebruikt worden in de banner hoor. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten