Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

2021 is bijna voorbij, laten we kijken of we een Foto van het Jaar kunnen aanwijzen!

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de winterperiode van 2021. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Daarna zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde begin januari. Lees onderaan deze post de voorwaarden om mee te kunnen doen.

Afbeelding
De Foto van het Jaar 2020, van ZO6176.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen winter en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2021'.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de winterperiode van 2021 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).

Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.

Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de winterperiode van 01 december 2020 tot en met 28 februari 2021.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 21 december 2021, 12.00 uur.
  • Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    - Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    - Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van deze voorronde bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Laatst gewijzigd door Mikos op vr 17 dec 2021, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door umbusko »

Onder het kopje voorwaarden kloppen een aantal data niet. ;) Dus wat is de winterperiode en wat is de deadline?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

De deadline is aanstaande dinsdag 21 december 2021, 12.00 uur. De rest klopt wel.
PHS

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door PHS »

Leuk dat je dit weer organiseert Mikos :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

U heeft iets minder dan 24 uur de tijd om nog een foto in te sturen; de deadline is dinsdag 21 december om 12.00 uur. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Winter]

De inzendtermijn is verstreken, we gaan stemmen! Er zijn liefst vijf foto’s om uit te kiezen. Hieronder staan de inzendingen, inclusief de omschrijving en bijbehorende gegevens. De naam van de fotograaf staat er natuurlijk niet bij om alles zo neutraal mogelijk te houden. De namen worden weergegeven zodra de uitslag bekend is. Gelieve tijdens de stemronde niet te refereren aan de naam van de fotograaf, mocht je die toevallig weten.

Je kunt stemmen door bij de ingang je handen te desinfecteren, een stembiljet en rood potlood te pakken en deze in één van de stemhokjes te gebruiken om het bolletje van jouw favoriete foto rood te maken.
In verband met de lockdown is stemmen in het lokale stemlokaal momenteel niet mogelijk en zal het stemmen digitaal plaatsvinden. Je kunt één foto nomineren achter de link die onderaan het inzendingenoverzicht staat. In tegenstelling tot voorgaande jaren gaat het stemmen via SurveyLegend, aangezien de vorige provider van de poll besloten heeft niet meer dan 40 stemmen te laten zien in de gratis versie. Beetje lullig voor de mensen die na de 40e stemmer hun stem geven...

Ik wens u veel wijsheid toe bij het stemmen! Stemmen kan tot en met aanstaande vrijdag 24 december, 12.00 uur.

De inzendingen:

Afbeelding
Comfortabel door Arnhem
Datum: 18 december 2020
Locatie: Arnhem, Bothaplein
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Een gloednieuwe BYD van Keolis rijdt in de eerste week van de noodconcessie IJssel-Vecht in Arnhem en rijdt als ComfortRRReis-lijn C2 van Apeldoorn naar Arnhem.

Afbeelding
ICNG terug naar de fabriek
Datum: 03 januari 2021
Locatie: Farwickweg, De Lutte (tussen Oldenzaal en Bad Bentheim)
Bewerkt: Helderheid/contrast, verder niet
Omschrijving: Op deze eerste zondag van 2021 werd ICNG 3103 door Railexperts-loc 9902 weer terug naar Duitsland gebracht. Het stel gaat na een aantal testritten in Nederland weer terug naar de fabriek.

Afbeelding
De skibus in de Hoge Venen
Datum: 07 januari 2021
Locatie: Mont Rigi (Waismes/Weismes)
Omschrijving: 2021 kende een echte winter, die in sommige delen van de Benelux ook langer dan een week duurde. Op 7 januari ploetert lijn 394 door de sneeuw, en het drukke (ook uit Nederland komende) toeristenverkeer.

Afbeelding
Nieuwe horizon
Datum: 9 februari 2021
Locatie: Spoorwegovergang Beekseweg, Wehl.
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Op 9 februari 2021 is het precies een maand geleden dat we het nieuwe huis betrokken in het landelijke Wehl. Een nieuwe horizon in een vertrouwde omgeving. Helaas zijn we dan nog wel aan huis gekluisterd door de avondklok. Voor die tijd maakte ik een rondje door de verse sneeuw. Daar, op de Beekseweg, zag ik de zon ondergaan op het Wehlse bos. Normaal gesproken het begin of eind van mijn vaste treinroute naar het werk. Toen dacht ik nog dat ik die trein dit jaar nog een keer zou nemen. Aan het eind van 2021 weet ik dat dat niet zo mocht zijn. Misschien in 2022 wel weer. Als er weer een nieuwe horizon verschijnt...

Afbeelding
IJzige R-Net oversteek
Datum: 13 februari 2021
Locatie: Kanaaldijk Noord, Arkel
Omschrijving: Na een week van ijzige kou is het Merwedekanaal dichtgevroren en dat is hier met een nog niet geheel omgebouwde R-Net GTW op de brug bij Arkel goed te zien.

Stemmen kan achter de volgende link, tot vrijdag 24 december 12.00 uur: https://www.surveylegend.com/s/3uc9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Ardan »

Leuke inzendingen! Moest er wel even over nadenken op welke ik zou stemmen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Meltrain »

Het zijn inderdaad allemaal mooie foto's. :Y
Ik moest er ook even over nadenken, maar uiteindelijk kan er maar eentje de winnaar zijn. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door AppleMoose »

Ik heb ook een poos getwijfeld tussen twee foto's, uiteindelijk gaf het gevoel dat de foto (en het bijschrift) bij mij opriep net de doorslag :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door waldo79 »

Gestemd :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels heb ik ook gestemd ;) .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

Let op: stemmen kan nog tot en met morgen, vrijdag 24 december, 12.00 uur. Vergeet niet om je stem uit te brengen! :pos:
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Kalil Nieuw »

Stem voltooid! :D *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar [Winter] - De Uitslag

Er is gesproken! De stemlijnen zijn gesloten en er is een winnaar gekozen voor de Winterronde! Er zijn maar liefst 57 stemmen uitgebracht op de vijf inzendingen en hieronder lees je het resultaat:

Afbeelding

Met een ruime meerderheid van de stemmen is daarmee “IJzige R-NET oversteek” van mb90, gefeliciteerd! Je dingt nu mee naar de eretitel “Foto van het Jaar 2021”!

Nog niet genoeg van het stemmen? Dan kun je meteen door naar de stemronde van de Lenteronde. Hieronder volgen de namen van de auteurs van de foto’s. Dank voor uw deelname en tot de volgende keer!

Comfortabel door Arnhem, van Milco.
ICNG terug naar de fabriek, van Dennistd.
De skibus in de Hoge Venen, van Z2N.
Nieuwe horizon, van Rikthoff.
IJzige R-Net oversteek, van Mb90.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Meltrain »

Volledig terechte winnaar. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Z2N »

Zeker, echt prachtig! :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door AppleMoose »

Heb getwijfeld of ik op deze foto zou stemmen, uiteindelijk voor 'de horizon' gekozen. Maar met deze uitslag kan ik prima leven :Y Gefeliciteerd, mb90 :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik had namelijk op de foto van de Hoge Venen gestemd. Maar toch gefeliciteerd mb90! :trein:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Milco »

Zeker een terechte winnaar als je het mij vraagt! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Ardan »

Felicitaties *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Daniel »

Ik twijfelde ook wat te stemmen, kwam uiteindelijk op de horizon uit. Maar de oversteek in Arkel is zeker een terechte winnaar :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door PHS »

Gefeliciteerd mb90 :pos:

Zou de winnende foto, als mb90 dat wil, kunnen dienen als bannerfoto? De foto zou namelijk gemakkelijk kunnen worden uitgesneden in de lengte, lijkt mij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Daniel »

Dat is inderdaad typisch een foto die heel goed in de banner zou passen ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Mikos »

En niet alleen deze foto, er staan tussen de inzendingen van de afgelopen 5 jaar veel meer foto's die geschikt zijn. Meer geschikt dan bijvoorbeeld alleen al die bannerfoto van een buschauffeur die gekke gebaren maakt op een verder vrij matige foto... :X Maar daar is al vaker om gevraagd en tot op heden helaas niks aan gedaan.

Goed voornemen voor 2022 van het beheer? (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Winter]

Bericht door Daniel »

Geen idee op welke foto je doelt overigens, maar de inzendingen voor de banner zijn nou niet bepaald massaal. In 2021 zijn er tot op heden exact 0,00000 ingezonden.
(En eerdere inzendingen waren ook nog wel eens in een te lage resolutie om een goede uitsnede uit te kunnen maken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten