Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Mikos »

Terwijl er gestemd kan worden op de winterfoto, gaat de inzendtermijn voor de volgende ronde alvast open! Zelfde voorwaarden voor de lenteperiode, inzenden kan tot uiterlijk aanstaande vrijdag 24 december, 12.00 uur!

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de lenteperiode van 2021. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Daarna zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde begin januari. Lees onderaan deze post de voorwaarden om mee te kunnen doen.

Afbeelding
De Foto van het Jaar 2020, van ZO6176.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen lente en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2021'.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de lenteperiode van 2021 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).

Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.

Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de lenteperiode van 01 maart 2021 tot en met 31 mei 2021.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 24 december 2021, 12.00 uur.
  • Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    - Optioneel is een Toelichting op de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    - Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van deze voorronde bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Mikos »

Let op: foto's insturen kan nog tot en met morgen, vrijdag 24 december, 12.00 uur. Heb je een foto die je mee wilt laten dingen in deze ronde? Stuur 'm dan vooral in! :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Lente]

De inzendtermijn is verstreken, we gaan stemmen! Er zijn weer genoeg foto’s om uit te kiezen. Hieronder staan de inzendingen, inclusief de omschrijving en bijbehorende gegevens. De naam van de fotograaf staat er natuurlijk niet bij om alles zo neutraal mogelijk te houden. De namen worden weergegeven zodra de uitslag bekend is. Gelieve tijdens de stemronde niet te refereren aan de naam van de fotograaf, mocht je die toevallig weten.

Er gaat je bij het bekijken van de inzendingen een toevalligheid opvallen, ik garandeer dat de foto’s van een andere fotograaf zijn en dat ze tweeënhalf uur na elkaar zijn ingestuurd. Wilt u het beoordelen van de foto’s per stem doen en nadat de stemronde is beëindigd pas in dit topic? Dat geeft iedereen de mogelijkheid om zijn eigen mening te vormen.

Je kunt één foto nomineren achter de link die onderaan het inzendingenoverzicht staat. Ik wens u veel wijsheid toe bij het stemmen! Stemmen kan tot en met aanstaande maandag 27 december, 16.00 uur.

De inzendingen:

Afbeelding
Als de lente komt dan stuur ik jou...
Datum: 13 april 2021
Locatie: Amsterdam
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Na een winter waar geen einde aan leek te komen, kregen we in april dan eindelijk een heerlijke lentedag. De tulpen en de tram geven kleur aan de stad en laten bij iedereen de lentekriebels losbarsten.

Afbeelding
Bij de Beurs (Het was stil in Amsterdam)
Datum: 06 maart 2021
Locatie: Damrak, Amsterdam
Bewerkt: Foto is bijgesneden.
Omschrijving: Op een koude maar zonnige ochtend in maart legde ik bij de Beurs van Berlage enkele trams vast, die richting het op de achtergrond gelegen Centraal Station reden. De reflectie in de ruiten van deze lijn 4 toont een vrijwel leeg Damrak; zonder toeristen was het stil in Amsterdam.

Afbeelding
Japiooo!
Datum: 19 maart 2021
Locatie: Rotterdam, Oranjeboomstraat
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Op 19 maart 2021 maakte ik een foto van buslijn 32 van de RET in de Oranjeboomstraat in Rotterdam-Zuid, de straat die centraal staat in de komedieserie Toen was geluk heel gewoon.

Afbeelding
Mooie start voor de WINK
Datum: 02 mei 2021
Locatie: Station Harlingen Haven
Omschrijving: In de lente reden de WINK treinen van Arriva hun eerste ritten op de Friese spoorlijnen. Onder mooi zonnige weersomstandigheden is deze WINK 612 net gestart met een rit als RS2 van Harlingen Haven naar Leeuwarden.

Stemmen kan achter de volgende link, tot maandag 27 december 16.00 uur: https://www.surveylegend.com/s/3ujf
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Kalil Nieuw »

Inmiddels hier ook gestemd. Ik kon best snel beslissen welke ik de mooiste vond :) :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door AppleMoose »

Ook ik had snel mijn keuze gemaakt :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Mikos »

Niks te doen op deze Tweede Kerstdag? Stem dan middels een paar simpele klikken nog even op de foto's hierboven in dit topic van de Lenteronde of stuur een foto in voor de Zomerronde!

Stemmen op de Lenteronde kan nog tot morgenmiddag 16.00 uur. :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door ODRAIL »

Heb afgelopen vrijdag (24 december 2021) al gestemd ;) .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar [Lente] - De Uitslag

Kerstmis is voorbij, tijd om het (redelijk) gewone leven weer op te pakken. Er is het afgelopen weekend 47 keer gestemd op de vier inzendingen en het was ongelooflijk spannend welke foto de meeste stemmen zou gaan krijgen! Maar de stemronde is voorbij, het publiek heeft gesproken. Kijkt u mee?

Afbeelding

Met een verschil van slechts 3 stemmen ten opzichte van de nummer 2 is de winnaar van de Lenteronde met 23 stemmen: "Als de lente komt dan stuur ik jou..." van Ardan, gefeliciteerd! Je dingt nu mee naar de eretitel “Foto van het Jaar 2021” in de finaleronde volgende week.

Niet gewonnen? Niet deelgenomen? Niet getreurd! Je kunt tot dinsdagmiddag 28 december, 12.00 uur (morgen dus!) nog een foto insturen voor de Zomerronde. En daarna opent de inzendtermijn voor de Herfstronde, de laatste voorronde waar je nog aan deel kunt nemen. Kansen genoeg!

Hieronder volgen de namen van de auteurs van de foto's. Daarna is er in dit topic alle plek om uw stem te motiveren. Tot de volgende ronde!

Als de lente komt dan stuur ik jou..., van Ardan.
Bij de Beurs (Het was stil in Amsterdam), van PHS.
Japiooo!, van Milco.
Mooie start voor de WINK, van Mb90.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Lente]

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd Ardan. :D Wederom heeft de, in mijn ogen, beste foto gewonnen.
@Milco: In je jaaroverzicht staan minimaal 5 foto's (uit de genoemde periode) die mooier zijn dan de foto die je nu hebt ingestuurd. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten