Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

We gaan door naar de derde ronde van de voorrondes voor de Foto van het Jaar 2021-verkiezing! Buiten is het nat en koud, maar binnen kijken we terug op de afgelopen zomer. Ben je onderweg geweest en heb je een mooie foto gemaakt? Stuur ‘m dan in! De voorwaarden staan hieronder.

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de zomerperiode van 2021. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Daarna zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde begin januari. Lees onderaan deze post de voorwaarden om mee te kunnen doen.

Afbeelding
De Foto van het Jaar 2020, van ZO6176.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen winter en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2021'.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de zomerperiode van 2021 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).

Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Omschrijving van de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.

Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de zomerperiode van 01 juni 2021 tot en met 31 augustus 2021.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 28 december 2021, 12.00 uur.
  • Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    - Optioneel is een Omschrijving van de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    - Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van deze voorronde bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

De inzendtermijn is voorbij, er zijn weer genoeg foto’s om uit te kiezen voor deze derde voorronde van de Foto van het Jaar 2021-verkiezing! Maak hieronder een keuze uit een van de inzendingen en stem erop achter de stemlink helemaal onderaan deze post.

Wilt u uw stem nog even voor u houden tot de winnaar bekend is gemaakt? Dat geeft iedereen de mogelijkheid om onbevooroordeeld te stemmen.

De inzendingen:

Afbeelding
Onderweg langs de Vliet
Datum: 28 augustus 2021
Locatie: Berkel en Rodenrijs, Noordeindseweg.
Bewerkt: Enigszins bijgesneden.
Omschrijving: Langs de Vliet die centraal door Berkel en Rodenrijs loopt is lijn 174 op een zonnige zomerdag op weg naar station Westpolder.

Afbeelding
Arriva aan Zee!
Datum: 29 juli 2021
Locatie: Katwijk
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Op een mooie zonnige dag in juli kon ik lijn 90 van Arriva mooi op de foto zetten op de Boulevard in Katwijk, parallel aan het strand en de Noordzee.

Afbeelding
Opvolger en Voorganger naast de duinen
Datum: 16 juni 2021
Locatie: Scharendijke West-Repart
Bewerkt: Iets bijgesneden en gedraaid
Omschrijving: In juni reed de RTM op woensdagen en in het weekend één retourrit tussen de remise en het eindpunt West-Repart. Terwijl de MD1805 "Meeuw" bezig was met omlopen, kwam er een Citea XLE-137 van Connexxion voorbij. Opvallend hierbij is dat Connexxion een rechtstreekse opvolger van de RTM is en de streekbus een opvolger van de streektram is.

Afbeelding
Bovenleidingloos
Datum: 24 augustus 2021
Locatie: Wondelgem
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Twee dieselstellen van de NMBS, de MW41, komt aan op het station van Wondelgem om naar Gent-Sint-Pieters en Oudenaarde te rijden. Het station van Wondelgem kent minder dan 200 opstappende reizigers per dag en heeft, ondanks een bord dat waarschuwt om bij de bovenleiding weg te blijven, geen bovenleiding.

Afbeelding
Verregende zomer
Datum: 10 augustus 2021.
Locatie: Gent Dampoort.
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: De zomer van 2021 blonk niet uit in vele zonuren. Vele regendagen waarvan 10 augustus er een van was. In de stromende regen komt op het busstation van Gent Dampoort wagen 5232 van De Lijn als lijn 39 van Blaarmeersen naar Oostakker Dorp. Het was bij het maken van de foto's wel oppassen dat ik niet werd nat gespetterd. Maar drijfnat ben ik toch wel geworden van het hondenweer.

Afbeelding
Een zomeravond in de polder
Datum: 09 juli 2021
Locatie: Botweg, Klaaswaal
Omschrijving: Op deze zomeravond was het heerlijk weer om even lekker door de polders van Hoeksche Waard te fietsen. Zo kwam ik even buiten Klaaswaal deze Citea 5852 van Connexxion tegen als lijn 164 naar Heinenoord.

Stemmen kan achter de volgende link tot uiterlijk vrijdag 31 december 2021, 12.00 uur: https://www.surveylegend.com/s/3un4

Ik wens u veel wijsheid toe bij het uitbrengen van uw stem!
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Kalil Nieuw »

Nu al gestemd _O_
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door iamthedutchdude »

Pfoe... dat was een lastige keuze. Maar ik heb een keuze kunnen maken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door ODRAIL »

Het was inderdaad wederom een lastige keuze. Heb inmiddels weer mijn stem uitgebracht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Mikos »

U heeft nog 24 uur de tijd om uw stem uit te brengen!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Zomer] - De Uitslag

De stemlijnen zijn gesloten, er is een winnaar voor deze voorronde uit de bus gekomen. Kijkt u mee?
Afbeelding
Er is 48 keer gestemd en de stemmen zijn vooral over 3 foto's verdeeld. Het liep allemaal aardig gelijk op, maar met 19 stemmen is de winnaar van deze voorronde Een zomeravond in de polder van mb90, gefeliciteerd! Je dingt nu mee naar de eretitel "Foto van het Jaar 2021" in de finaleronde volgende week.

Hieronder staan de namen van de inzenders bij de foto's en daaronder is alle plek om uw stem te beargumenteren. Nu u hier toch bent, brengt u dan ook meteen nog even uw stem uit in de laatste voorronde?

Onderweg langs de Vliet, van Daniël.
Arriva aan Zee!, van Milco.
Opvolger en Voorganger naast de duinen, van Meltrain.
Bovenleidingloos, van Mikos.
Verregende zomer, van ZO6176.
Een zomeravond in de polder, van mb90.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Daniel »

Dat was wel een beetje te verwachten strijd gezien de foto's, dank voor alle stemmen!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Zomer]

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd mb90. Wederom heb ik op de winnende foto gestemd. :mrgreen:
Ik ben blij met mijn tweede plaats; dank voor de stemmen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten