Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door Milco »

We zitten alweer in de laatste dagen van december. Nog even en het jaar 2021 is voorbij. Op naar een nieuw jaar met hopelijk meer mogelijkheden dan in 2021. We weten het natuurlijk niet, toch geef ik bij deze de tip om positief te zijn en te blijven, ook in 2022. :)

Omdat 2021 bijna voorbij is gaan we nog een keer terugblikken met deze reportage met 74 foto’s. Er zullen foto’s voorbijkomen die jullie vaker hebben gezien en er zullen foto’s voorbijkomen die jullie nog niet hebben gezien. Wel zullen het voornamelijk bussen zijn die er op de foto’s te zien zijn. Ik heb wel zoveel mogelijk gezorgd voor een diversiteit aan materieel en locaties. :)

Veel kijkplezier en op naar 2022! :D

Januari
Op 13 januari maakte ik een leuk rondje door de concessie DMG, die in handen is van Qbuzz. Zo kon ik die dag op de Grote Haarskade in Gorinchem eindelijk eens een fatsoenlijke foto maken van een van de twee elektrische VDL’s die Qbuzz van Arriva heeft overgenomen:
Afbeelding01 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 27 januari reisde ik dan weer door Noord-Holland, alwaar de Ebusco’s van 12 meter aan het proefrijden waren gelijk met een reguliere rit zoals hier te zien nabij het Burgemeester van Stamplein in Hoofddorp:
Afbeelding03 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vier dagen later was ik dan weer onder andere te vinden in Aalsmeer alwaar lijn 340 toen nog met dieselbussen dwars door het dorp reed:
Afbeelding04 by Milco Oudeboon, on Flickr

Februari
Op 4 februari reisde ik dan weer door Noord-Brabant en kwam daarbij in Eindhoven. Aldaar kon ik vanaf een leuk uitkijkpunt een foto maken van de eerste serie elektrische, gelede VDL’s voor Nederland voor zover ik weet:
Afbeelding05 by Milco Oudeboon, on Flickr

Drie dagen later was het een ander verhaal en sneeuwde het, dusdanig zelfs dat er een witte deken over Nederland trok die het openbaar vervoer deels platlegde. In Almere werd tot het begin van de middag nog wel gewoon gereden:
Afbeelding06 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de sneeuw die bleef liggen maakte ik drie dagen later dan weer een mooi rondje over de Veluwe. Het was wel koud, maar het leverde wel leuke plaatjes op, zoals hier in Heerde met nog een bus uit de vorige concessie die mee mocht rijden:
Afbeelding07 by Milco Oudeboon, on Flickr

Weer drie dagen later lag de sneeuw er nog steeds! De treinen reden wel en zodoende was ik op zaterdag 13 februari dan weer in Dordrecht te vinden. Op de Viottakade reed toen enkel nog lijn 4, maar wel nog met een VDL uit Utrecht:
Afbeelding08 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 20 februari was ik dan weer in Elst te vinden:
Afbeelding09 by Milco Oudeboon, on Flickr

Weer vier dagen later reisde ik dan weer door ’t óósten váán ’t land, oftewel Twente. Daarbij kwam ik ook een keer in Rijssen alwaar ik op de Molenstalweg een foto maakte van lijn 96:
Afbeelding10 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een dag later was ik dan weer in Utrecht te vinden alwaar de HESS’en zelfs nog volop in dienst waren op lijn 28, iets wat inmiddels voorgoed verleden tijd is:
Afbeelding11 by Milco Oudeboon, on Flickr

Maart
Op de derde dag van de derde maand reisde ik door Voorne-Putten. Het was wat guur en mistig weer, maar desondanks wist ik wat leuke plaatjes te maken in de kleine dorpjes, zoals hier in Oudenhoorn:
Afbeelding12 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de veertiende bleef ik weer wat dichter bij huis en bezocht ik onder andere Utrecht, alwaar de Heuliez’en inmiddels in dienst waren getreden op de lijnen 7 en 8:
Afbeelding13 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 19 maart was ik onder meer in Hillegom te vinden, alwaar ik deze naar mijn mening prachtige huisstijl op de foto zette op de 2e Loosterweg:
Afbeelding14 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook was ik die dag in Rotterdam-Zuid te vinden in de hoop Jaap Kooiman tegen te komen. Helaas, geen ome Jaap voor mij:
Afbeelding15 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vijf dagen later reisde ik weer eens door de regio Amsterdam. In Badhoevedorp kon ik nog de veelal rijdende Solarissen op de foto zetten op lijn 356:
Afbeelding16 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 31 maart was Zeeland aan de beurt, een provincie waar ik zeer weinig kom al heb ik dat later dit jaar ingehaald, maar dat merk je wel als je verder leest. ;) Op de laatste dag van maart was ik onder andere in Middelburg te vinden alwaar er nog een aantal Hermes-gasploffers afkomstig van Veolia Transport hun rondjes reden:
Afbeelding18 by Milco Oudeboon, on Flickr

April
Op 16 april reisde ik weer eens naar het noorden en het westen van het land. Zo reden er bij Arriva in Leeuwarden twee gloednieuwe elektrische VDL’s die uiteindelijk bedoeld zijn voor Lelystad Airport (als dat ooit nog open gaat…). De Arriva 3042 trof ik in de ochtend al aan op lijn 612:
Afbeelding19 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de WINK-treinen waren inmiddels aan hun slagjes naar Harlingen en Stavoren begonnen:
Afbeelding20 by Milco Oudeboon, on Flickr

Later die middag was ik in Opperdoes te vinden en wel op de Almereweg. Wat zou Connexxion hebben gezegd eind 2017 toen Keolis in Almere ging rijden? “Dat is pech, Almere weg!” :mrgreen:
Afbeelding21 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 21 april was ik dan weer in een zonnige provincie Utrecht te vinden, want boven Flevoland hing die dag nogal wat bewolking. En ik kan het niet helpen, maar wat blijf ik dubbelgelede bussen toch machting mooi vinden:
Afbeelding22 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 28 april was ik dan weer onder meer in Zwolle te vinden voor het treinvervangend vervoer wat daar reed in zowat alle windrichtingen. En daar rijdt soms wat leuks mee, zoals deze museumbus in zijn oorspronkelijke kleurstelling:
Afbeelding24 by Milco Oudeboon, on Flickr

Mei
Op 1 mei was ik dan weer in Ouderkerk aan de Amstel te vinden waar ik tussen de drukte door deze plaat kon maken, terwijl de voorbereidingen voor de wegverbreding en daarbij een tweede brug in volle gang zijn:
Afbeelding25 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 12 en 13 mei reisde ik dan weer door mijn favoriete regio; Zuid-Limburg, met een hotelovernachting in Maastricht. Zo zette ik in Vaals deze Iveco van SADAR op de foto:
Afbeelding26 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 23 mei maakte ik dan weer een testrondje door het Gooi met mijn nieuw aangeschafte camera, zo zette ik deze ICM in Weesp op de foto waarbij ik achteraf weet dat ik mijn camera wat teveel naar beneden had gericht. Al doende leert men zeggen ze:
Afbeelding27 by Milco Oudeboon, on Flickr

Zes dagen later reisde ik weer eens door het Breng-gebied alwaar uiteraard een foto gemaakt moest worden van een trolleybus in Arnhem, het grootste trolleybusnetwerk van West-Europa:
Afbeelding28 by Milco Oudeboon, on Flickr

Juni
Op 2 juni was ik weer in het zuidwesten van Nederland te vinden. Zo kon ik eindelijk eens in Breda fatsoenlijke foto’s maken van de gelede MAN’s die Arriva destijds heeft overgenomen van Veolia Transport:
Afbeelding29 by Milco Oudeboon, on Flickr

In Goes zette ik later die middag een Volvo 8700 van onderaannemer AMZ op de foto. Dat is dan weer een voordeel van Zeeland, die diversiteit aan bustypes:
Afbeelding30 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een dag later was ik dan weer in Leeuwarden om een vriendin te bezoeken. Uiteraard ging de camera mee en zodoende zette ik lijn 72 op de foto middenin het centrum van de stad, iets wat over twee weken voorbij is:
Afbeelding31 by Milco Oudeboon, on Flickr

Drie dagen later volgde ik dan weer de kust en wel tussen Bloemendaal en Zandvoort. Blijft heerlijk uitwaaien daar onder het genot van een mooi uitzicht:
Afbeelding32 by Milco Oudeboon, on Flickr

Weer drie dagen later reisde ik weer eens door Zuid-Holland, alwaar ik in Dirksland eindelijk eens een foto kon maken van “de bus met aanhanger”, waterstof in een karretje dus:
Afbeelding33 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 19 juni was ik dan weer onder meer in Aachen te vinden. Even de grens over om uiteraard een schnitzeltje naar binnen te werken en wat treinen en bussen te fotograferen. Zo kon deze Talent nog mooi op de foto terwijl de collega’s van Arriva eveneens in aantocht zijn in Herzogenrath:
Afbeelding34 by Milco Oudeboon, on Flickr

In Aachen was het nog even tijd om busjes te platen voordat lijn 350 mij terug naar Nederland zou vervoeren:
Afbeelding35 by Milco Oudeboon, on Flickr

En een dag later was ik in de Domstad om de nieuwe elektrische busjes voor lijn 2 te kunnen onderscheppen:
Afbeelding36 by Milco Oudeboon, on Flickr

Juli
Door naar juli, op de derde dag van deze maand reisde ik door de provincies Groningen en Drenthe, op jacht naar de waterstof-Van Hools die Qbuzz in dienst had genomen zoals hier op lijn 50 in Vries:
Afbeelding37 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vier dagen later was ik dan weer in de Amsterdamse Watergraafsmeer te vinden, op jacht naar de 15G-trams op lijn 19 van het GVB:
Afbeelding38 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 9 juli ging ik na overleg dan weer vroeger weg van het werk, want Keolis besloot op lijn 885, de treinvervangende buslijn tussen Zwolle en Kampen weer iets leuks in te zetten, ditmaal een Amerikaanse schoolbus. Ik had akkoord voor een aantal uurtjes verlof van de baas en zodoende kon ik deze bus, na een ritje ermee, nog mooi op de foto zetten op het Stationsplein in Kampen:
Afbeelding39 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende dag was ik dan weer in de hoofdstad te vinden voor pendelbus 76 die IJtram 26 verving omdat de Piet Heintunnel het weekend ook voor de tram was afgesloten. Zodoende kon ik deze gelede Citea op de foto zetten aan de rand van de Indische Buurt:
Afbeelding40 by Milco Oudeboon, on Flickr

14 juli fietste ik dan weer door Almere, want door werkzaamheden aan de busbaanbrug nabij het Flevoziekenhuis reden de lijnen M5 en M7 een leuke omleiding door de relatief smalle Hollywoodlaan:
Afbeelding41 by Milco Oudeboon, on Flickr

Drie dagen later was ik dan weer onder meer in Dieren te vinden alwaar ik een rit van Hermes trof op lijn 43:
Afbeelding42 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende dag reisde ik dan weer naar Utrecht om de Heuliez’en te kunnen onderscheppen die inmiddels ook op lijn 3 reden:
Afbeelding43 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 21 juli was ik dan weer in Amsterdam te vinden, op jacht naar de bussen die van de buitenkant gezien op het R-Net rijden, maar een regulier GVB-interieur hebben voor als de lijn in de toekomst ooit naar een andere vervoerder zou gaan en deze bussen wit/blauw zouden worden. Je kunt er maar alvast op voorbereid zijn…:
Afbeelding44 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 25 juli was ik dan weer even kort in Hilversum te vinden, alwaar Connexxion onder de naam Transdev ging rijden, maar nog wel met het huidige materieel. Het nieuwe materieel is nog in de maak, maar enkele van de tijdelijke bussen werden wel voorzien van een sticker op de zijkant om de nieuwe bussen aan te kondigen:
Afbeelding45 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 29 juli was ik dan weer in Katwijk te vinden alwaar het R-Net inmiddels zijn intrede heeft gedaan:
Afbeelding46 by Milco Oudeboon, on Flickr

Augustus
Op 4 augustus reisde ik weer door Friesland en ditmaal veelal door de kleinere plaatsjes. Zo was ik halverwege de ochtend al in Balk te vinden:
Afbeelding47 by Milco Oudeboon, on Flickr

Tien dagen later was ik dan weer Twente te vinden. Zo was ik ook eens in Glanerbrug te vinden:
Afbeelding48 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende dag was ik dan weer in Hoofddorp om de toen nog rijdende Citaro G’s op lijn 397 op de foto te zetten voordat ze in afwachting gingen van de reservebank:
Afbeelding49 by Milco Oudeboon, on Flickr

De 21e van augustus was ik dan weer op bezoek bij mijn tante in Amsterdam, maar daarna werd even koers gezet naar Hoofddorp voor de eerste elektrische Ebusco:
Afbeelding50 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vier dagen later reisde ik dan weer door Zeewolde om eindelijk eens een fatsoenlijke foto te kunnen maken in het dorp aldaar:
Afbeelding51 by Milco Oudeboon, on Flickr

September
Door naar september, wat zowat gelijk begon met de Formule 1 races in Zandvoort. Speciaal hiervoor had Connexxion een buslijn 33 in het leven geroepen die met de gelede Citaro’s werd uitgevoerd:
Afbeelding52 by Milco Oudeboon, on Flickr

Later die middag was ik dan weer in Beverwijk te vinden voor de vele pendelbussen, waaronder deze ex-Connexxion 8301, een stadswagen van Almere:
Afbeelding53 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 7 september was ik in de Hoeksche Waard te vinden. Zo kwam ik onder andere in Oud-Beijerland waar lijn 171 nog steeds actief is voordat het R-Net zal worden:
Afbeelding54 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 8 september reisde ik dan weer eens door België om nog eens te genieten van onder andere de Van Hools zoals deze die ik tegenkwam in Rumst:
Afbeelding55 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 19 september ging ik op jacht naar de gelede Ebusco’s op lijn 300. Daarbij kwam ik ook in Vijfhuizen:
Afbeelding56 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende dag was ik dan weer in Eindhoven te vinden voor de MAN’s die binnenkort vervangen zullen worden door elektrische VDL’s:
Afbeelding57 by Milco Oudeboon, on Flickr

Later die middag was ik dan weer even in Lommel te vinden:
Afbeelding58 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 22 en 23 september maakte ik dan weer een tweedaags reisje door Zeeland, met een hotelovernachting in Terneuzen. Zo zette ik op de 22e deze Citaro van Van Oeveren op de foto in Oosterland:
Afbeelding59 by Milco Oudeboon, on Flickr

De 23e was ik dan weer onder andere te vinden in Hoek. Nee, niet “van Holland” :mrgreen: :
Afbeelding60 by Milco Oudeboon, on Flickr

Oktober
Op 2 oktober reisde ik dan weer door Het Gooi om het groene spul nog te kunnen onderscheppen. Zo kwam ik die dag onder meer in Blaricum Dorp:
Afbeelding61 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een week later was ik dan weer in de Belgische stad Liège te vinden alwaar nog wat oude Van Hools rondreden tussen het nieuwere spul:
Afbeelding62 by Milco Oudeboon, on Flickr

Drie dagen later was ik dan weer in het pittoreske Den Ilp te vinden:
Afbeelding63 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een week ziek te zijn geweest was ik op de 24e weer voldoende opgeknapt en besloot ik wegens het mooie weer naar Apeldoorn te gaan om wat foto’s te maken van de BYD’s die daar af en aan rijden (als ze het doen…):
Afbeelding64 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vier dagen later zocht ik dan weer de kleine weggetjes op in Friesland waar grote bussen overheen reden. Zo kwam ik onder meer in Scharnergoutum:
Afbeelding65 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende dag was ik dan weer in De Klomp te vinden om U-link 50 op de foto te zetten
Afbeelding66 by Milco Oudeboon, on Flickr

November
Op 10 november maakte ik eens een ronde door Midden-Limburg, waar ik gek genoeg eigenlijk zelden te vinden ben. Daar kwam verandering in zoals hier in Sint-Odiliënberg:
Afbeelding67 by Milco Oudeboon, on Flickr

Twee dagen later ging ik dan weer naar Zuid-Limburg, want zoals gezegd blijf ik het daar mooi vinden, als het er niet te hard regent. :mrgreen: Zo zette ik lijn 47 aldaar op de foto middenin het heuvellandschap net buiten het dorpje Eys:
Afbeelding68 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vijf dagen later was ik dan weer op jacht naar de Scania’s op Voorne-Putten, die mij gelukkig de hele dag achtervolgden zoals hier net buiten Hellevoetsluis:
Afbeelding69 by Milco Oudeboon, on Flickr

Weer vijf dagen later was ik dan weer in Noord-Holland te vinden om eens wat foto’s te maken in Middenbeemster. En nee, ik ben de kleintjes ook zeker niet vergeten:
Afbeelding70 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 27 november was ik wéér in Zuid-Limburg te vinden, want nu regende het juist overal behalve daar. Wat jammer nou :mrgreen: In een lekker zonnetje kon ik daar eens een foto maken van lijn 9 in Itteren:
Afbeelding71 by Milco Oudeboon, on Flickr

December
Dan naar de laatste maand van 2021 en daarmee ook de maand met veruit de kortste dagen. Toch heb ik diverse leuke plaatsen bezocht. Zo was ik op 5 december dan weer in Utrecht te vinden om later die middag nog wat SGM te spotten op Breukelen:
Afbeelding72 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 8 december maakte ik dan weer eens een reisje door Vlaanderen. Daarbij kon ik een van de vele gelede Citea’s op de foto zetten en wel in Wijnegem op een korte rit op lijn 410:
Afbeelding73 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 11 december was dan de laatste dag dat het SGM in dienst was. NS reed er in veel treinseries nog even mee rond om op die manier stil te staan bij de laatste dag. Ik zette het materieel nog mooi op de foto in Meppel als sprinter naar Zwolle, waar hij overigens moeite had met het halen van de op SNG aangepaste rijtijden:
Afbeelding74 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op 20 december ging ik in de avond na het thuiswerken nog even naar Amsterdam om een ritje te maken met de Sky Radio Kersttram, die ik vooraf nog op de foto zette naast een soortgenoot in de reguliere GVB-kleuren bij het Flevopark:
Afbeelding75 by Milco Oudeboon, on Flickr

Twee dagen later was ik dan even in Baarle-Nassau te vinden alwaar lijn 132 nog mooi op de foto kon op de Sint Janstraat:
Afbeelding76 by Milco Oudeboon, on Flickr

Als laatste de 1e kerstdag waarop ik na een lekker ontbijtje nog even een reisje maakte, onder andere langs het nieuwe Knooppunt Zuid op Schiphol:
Afbeelding77 by Milco Oudeboon, on Flickr

Dat was hem alvast voor dit jaar. Ik hoop dat jullie hebben genoten en ik wens jullie dan nog een heel goed uiteinde en laten we positief blijven in 2022! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door Kalil Nieuw »

Leuk dat je weer een jaaroverzicht maakt in je eigen foto's :p
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door Daniel »

Leuk jaaroverzichtje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door Meltrain »

Het is inderdaad gevarieerd (al zijn het wel erg weinig treinen). :Y
Leuk overzicht; je bent nog behoorlijk vaak op stap geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door omaylie »

Leuk jaaroverzicht :D
Geeft mij weer genoeg inspiratie voor dagjes uit in eigen land.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door ZO6176 »

Zeker een fraai overzicht. Is er eigenlijk een regio afgelopen jaar niet bezocht door jou.
De MAN's van Hermes in Eindhoven blijven voorlopig nog. De aflevering van de nieuwe wagens is vertraagd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door umbusko »

Zo, je hebt wel echt behoorlijk wat afgereisd, mooi kriskras! Dank voor het mooie verslag en alvast een heel positief 2022 natuurlijk! *bus*
Nee, niet op die manier...
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Milco's jaaroverzicht van 2021 in 74 foto's

Bericht door waldo79 »

Grote productie genoteerd qua foto's. Maar wel goed gelukt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten