Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Er zijn drie van de vier voorrondes geweest, dit is alweer de laatste voorronde! En daarmee je laatste kans om een foto in te sturen om mee te dingen naar de eretitel van “Foto van het Jaar 2021”. De voorwaarden om mee te doen staan hieronder.

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt in de herfstperiode van 2021. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou het mooist is. Daarna zal blijken welke foto er gewonnen heeft. Deze foto gaat door naar de finaleronde volgende week. Lees onderaan deze post de voorwaarden om mee te kunnen doen.

Afbeelding
De Foto van het Jaar 2020, van ZO6176.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; de winnende foto is volgens de meerderheid van de stemmers de mooiste foto van de afgelopen herfst en dingt bovendien mee naar de eretitel 'Foto van het Jaar 2021'.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je in de herfstperiode van 2021 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl).

Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos.
Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
- Titel van de foto,
- Datum waarop de foto genomen is,
- Locatie van de foto,
Optioneel is een Omschrijving van de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.

Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten met Rails (trein, metro, tram), Openbaar Vervoer (bus of anderszins OV) of OV-Infrastructuur (stationsgebouwen, busstations, enzovoorts) te maken hebben.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn in de herfstperiode van 01 september 2021 tot en met 30 november 2021.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 31 december 2021, 12.00 uur.
  • Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg aan het Persoonlijk Bericht het volgende toe:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto genomen is,
    - Locatie van de foto,
    - Optioneel is een Omschrijving van de foto, die zal geplaatst worden onder je foto tijdens de stemronde.
    - Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal de stemronde worden geopend. Na het sluiten van de stemtermijn zal de winnaar van deze voorronde bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Mikos »

U heeft nog 24 uur om uw foto in te sturen!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

De inzendtermijn is voorbij, we gaan stemmen voor de laatste gegadigde die mee zal dingen naar de eretitel “Foto van het Jaar 2021”! Men heeft de link om foto's in te sturen goed gevonden; hieronder zijn maar liefst 14 inzendingen te vinden waaruit gekozen kan worden. Ik wens u veel sterkte met de beste kandidaat uit te zoeken!

Stemmen kan tot en met aanstaande maandag 03 januari 2022, 12.00 uur. Wilt u na het stemmen nog even uw argumenten voor u houden evenals de eventuele naam van de fotograaf indien je die weet? Dat geeft iedereen de mogelijkheid onbevooroordeeld te stemmen.

De inzendingen:

Afbeelding
De metrolijn naar gein
Datum: 03 september 2021
Locatie: Amsterdam Lelylaan
Bewerkt: onbewerkt.
Omschrijving: Op een zonnige vrijdagochtend nam ik de metro van Lelylaan naar Zuid, maar ik besloot eerst een paar foto's te nemen aan het einde van het perron. Met de zon ziet alles er nét wat mooier uit.

Afbeelding
Stilletjes langs de Grote Kerk
Datum: 24 oktober 2021
Locatie: Apeldoorn
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Lijn 13 van de stadsdienst van Apeldoorn passeert de Grote Kerk terwijl hij vanaf de Koninginnelaan de Kerklaan opdraait onderweg naar het station.

Afbeelding
De versterking staat gereed
Datum: 4 oktober 2021
Locatie: Eindhoven, Internationale School
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Lijn 610 tussen de Internationale School en het station in Eindhoven rijdt wellicht niet op veel momenten, maar wanneer hij wel rijdt is er volop vraag. Zodoende staat er hier al gepland een versterkingsbus te wachten op op de rit die net vanaf het station gekomen is om voor de retour wat broodnodige extra zitcapaciteit te bieden.

Afbeelding
Herrrfst in Zwolle
Datum: 13 november 2021
Locatie: Burgemeester van Roijensingel, Zwolle
Omschrijving: Dit jaar was het eerste jaar voor de naam Rrreis in het Nederlandse OV en dus ook de eerste herfst. Op deze herfstdag kwam deze BYD van Rrreis als lijn 13 langs deze mooi gekleurde singel in Zwolle.

Afbeelding
Nazomer
Datum: 23 november 2021
Locatie: Harlingen
Bewerkt: Nee
Omschrijving: WINK 606 is net aangekomen op station Harlingen Haven op een mooie nazomerse dag.

Afbeelding
Extra lang
Datum: 9 Oktober 2021
Locatie: Beringen
Bewerkt: Nee
Omschrijving: In verband met werkzaamheden tussen Mol en Hamont was de treindienst Antwerpen - Mol geknoopt aan de dienst Mol - Hasselt. Hierdoor kwamen combinaties van 3x reeks 41 op deze lijn wat op dit trajectdeel een overcapaciteit is. De electrificatie is al een eind gevorderd en zal reeks 41 deze lijn verlaten. Op een mooie herfstdag komen de 4171 + 4180 + 4124 als trein 4414 langs.

Afbeelding
Uitgesprint
Datum: 13 november 2021
Locatie: Station Hillegom
Bewerkt: Nee
Omschrijving: In de laatste maanden van 2021 was het inmiddels uitgesprinte SGMm bezig met een afscheidstournee door het land, waarbij het in allerlei ongebruikelijke treindiensten opdook. Op 13 november was dat de Sprinter tussen Haarlem en Leiden die hier, terwijl de donkere wolken zich al boven het materieel samenpakken, gauw station Hillegom in sprint.

Afbeelding
Avond in 't Stad
Datum: 12 november 2021
Locatie: Antwerpen
Bewerkt: Nee
Omschrijving: De avond valt over Antwerpen, waar tram 11 haast stiekem zijn rondje maakt door de smalle straatjes in de binnenstad.

Afbeelding
Stoom!
Datum: 26 september 2021
Locatie: Amersfoort
Bewerkt: Ja, bijgesneden
Omschrijving: Na maanden werden er afgelopen jaar weer ritten met stoomtreinen over de hoofdbaan gereden. Op 26 september reed de 01 1075 een rit voor belangstellenden.

Afbeelding
Drukte in Medemblik
Datum: 23 oktober 2021
Locatie: Station Medemblik
Bewerkt: Iets bijgesneden en bijgekleurd
Omschrijving: Terwijl links de tram uit Hoorn net is aangekomen, staat rechts de tram naar Hoorn klaar voor vertrek. Op de achtergrond staat nog een bus te wachten voordat hij eveneens naar Hoorn mag vertrekken.

Afbeelding
Strak zonnige herfst!!! (de zon schijnt precies op dakrand)
Datum: 14 oktober 2021
Plaats: Rotterdam, Westblaak
Bewerkt: nee.
Omschrijving: Op 14 oktober 2021 was het lekker zonnig en maakte ik op de Rotterdamse Westblaak deze spontane foto van lijn 32 richting Rotterdam Zuid. Met deze buslijn rijdt je binnen half uur van Overschie via de Willemsbrug naar Station Zuid.

Afbeelding
VSM op weg naar huis
Datum: 03 oktober 2021
Locatie: Utrecht Vaartsche Rijn
Omschrijving: De VSM was in het eerste weekend van oktober te gast bij de SSN-stoomtreindagen met locs 23071 en 23076. Op deze foto de beide locs met nog net een laatste avondzonnetje op weg naar huis.

Afbeelding
Stoom tussen Nijmegen en Den Bosch
Datum: 25 september 2021
Locatie: Nijmegen Goffert
Bewerkt: Ietsjes gedraaid, uitsnede gemaakt en kleuren wat opgehelderd.
Omschrijving: Voor het evenement Den Bosch onder stoom pendelt er een stoomtrein tussen Den Bosch en Nijmegen. Als laatste trein van de dag komt de trein hier met VSM-loc 23 071 voorop door station Nijmegen Goffert, waar de zon al aardig gezakt is.

Afbeelding
Blauwe bussen in het blauwe uur
Datum: 18 oktober 2021
Locatie: Stockholm (metrostation Odenplan)
Omschrijving: Er zijn weinig metrostations waar je bij het verlaten van het station zo'n treffend plaatje vind: na het verlaten van de blauwe metro kun je tijdens het wachten op de aansluitende blauwe bus staan onder een hemelsblauwe lucht, terwijl het laatste beetje geel uit de horizon verdwijnt. Zouden de kleuren van de Zweedse vlag misschien hier vandaan komen?

Stemmen kan achter de volgende link tot uiterlijk maandag 03 januari 2022, 12.00 uur: https://www.surveylegend.com/s/3uty
Ik wens u veel wijsheid toe bij het stemmen!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Daniel »

Wat een keuze, dat maakt het niet makkelijk kiezen zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Ardan »

Veel stoomtreinen ook!
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door waldo79 »

Gestemd ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door ODRAIL »

Ondanks de moeilijke keuzes toch weer gestemd.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 01 jan 2022, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Meltrain »

De keuze is reuze. Ik verwacht dat het een spannende strijd wordt, aangezien geen enkele foto er echt bovenuit steekt.
Ik heb zelf gestemd op de foto die wat mij betreft qua compositie het meest volledig was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Mikos »

U heeft nog een kleine 22 uur om uw stem uit te brengen; de stemronde eindigt morgen om 12.00 uur!
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik heb inmiddels ook mijn stem uitgebracht.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
iamthedutchdude
Berichten: 978
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door iamthedutchdude »

Meltrain schreef: za 01 jan 2022, 13:20 De keuze is reuze. Ik verwacht dat het een spannende strijd wordt, aangezien geen enkele foto er echt bovenuit steekt.
Ik heb zelf gestemd op de foto die wat mij betreft qua compositie het meest volledig was.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Al weet ik niet of ik op dezelfde foto heb gestemd ;) .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2021 [Herfst] - De Uitslag

De stemronde is voorbij, de laatste finalist is bekend! Het was wederom een spannende ronde achter de schermen, een aantal foto's ging heel erg gelijk op. Maar er kan er maar één de beste zijn. Hieronder staan de resultaten van deze stemronde. Deze keer verdeeld over 2 afbeeldingen, omdat er teveel inzendingen waren om op gebruikelijke manier aan te tonen welke foto de meeste stemmen kreeg.

Eerst de gebruikelijke afbeelding (waar dus een aantal foto's missen):
Afbeelding

En dan voor het overzicht nog een andere diagram, zodat alle foto's in één blik te zien zijn:
Afbeelding

Met een nipte voorsprong van één stem is de foto met het meeste aantal stemmen "Stilletjes langs de Grote Kerk" van Milco, gefeliciteerd! Jouw foto gaat nu direct door naar de finaleronde en dingt mee naar de eretitel "Foto van het Jaar 2021"!

De stemronde voor de finale gaat meteen open, stemmen kan tot en met aanstaande donderdag, 12.00 uur. Hieronder staan de namen van de auteurs van de foto's en in dit topic is vanaf nu alle ruimte om je stem eventueel te beargumenteren.

Iedereen bedankt voor alle inzendingen; jullie hebben het de stemmers dit jaar niet gemakkelijk gemaakt!

De metrolijn naar gein, van PHS.
Stilletjes langs de Grote Kerk, van Milco.
De versterking staat gereed, van teun.
Herrrfst in Zwolle, van mb90.
Nazomer, van Mikos.
Extra lang, van ZO6176.
Uitgesprint, van Daniel.
Avond in 't Stad, van Ardan.
Stoom!, van Lijn 45.
Drukte in Medemblik, van Meltrain.
Strak zonnige herfst!!!, van Kalil Nieuw.
VSM op weg naar huis, van reisthijs.
Stoom tussen Nijmegen en Den Bosch, van dennistd.
Blauwe bussen in het blauwe uur, van Z2N.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Milco »

Wow, dit had ik niet verwacht. Bedankt voor het stemmen mensen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Meltrain »

Gefeliciteerd Milco.
Ik heb zelf gestemd op Uitgesprint, al behoorden de foto's van teun en Mikos ook tot mijn favorieten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2021 [Herfst]

Bericht door Kalil Nieuw »

Gefeliciteerd Milco!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten