Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Suus »

Ik ben dit jaar begonnen het spoorwegnet af te wandelen. In Nederland en ook een beetje daarbuiten. Hierbij wat hoogtepunten van dit jaar, in chronologische volgorde.

Afbeelding
Station Delft Campus was eind februari het eerste station dat ik aandeed met een wandeling. De eerste delen van de nieuwe overkapping waren zichtbaar en SGM maakte nog de dienst uit op Den Haag Centraal - Dordrecht.

Afbeelding
Niet ver van station Gilze-Rijen staan deze vier bloemen, die de vier kernen in de gemeente Gilze-Rijen moeten voorstellen. Als je goed oplet kan je ze vanuit de trein ook zien.

Afbeelding
In april stak ik via de Moerdijkbrug het Hollands Diep over. Hier te zien zijn de twee spoorbruggen over het Hollands Diep.

Afbeelding
Tussen Zevenbergen en Oudenbosch kwam ik langs de visvijver van "Geduld vangt Vis" :)

Afbeelding
In Arkel kwam ik tot twee keer toe een authentieke SRV-wagen tegen.

Afbeelding
Tussen Gouda Goverwelle en Woerden kwam deze 6400 van DB Cargo in de originele geel-grijze kleuren mij tegemoet.

Afbeelding
In Harmelen dook opeens een rode Den Oudsten-DAF standaardstreekbus op.

Afbeelding
Vlakbij Leerdam, op de provinciegrens met Gelderland, staat een ouderwetse watermolen in een afgesloten loop van de Linge.

Afbeelding
In Brabant nemen ze grenzen heel serieus. Dus toen Oirschot zich afscheidde van Best, kwamen er grenspalen. Later zijn replica's teruggeplaatst.

Afbeelding
Op het stationsplein van Etten-Leur trek je geen snacks maar bloemen uit de muur.

Afbeelding
De wandeling van Lansingerland-Zoetermeer naar Gouda heb ik lang moeten uitstellen omdat Rijkswaterstaat het fietspad langs de A20 moest repareren, er vielen onderdelen van de brug op het spoor. Toen het fietspad na meer dan een jaar weer open was, was ik er precies op tijd om twee R-NET FLIRT's richting Leidschendam te zien passeren.

Afbeelding
Tegenover station Bergen op Microsoft Teams zit H TELDE LAUWEVOGEL.

Afbeelding
Een aanzienlijk deel van de Afrikaanse Big Five kwam ik gewoon tegen in Leiden, onderweg naar station Voorhout.

Afbeelding
Om van Houten naar Culemborg te komen moet ik met de veerboot. Deze goederentrein van SBB Cargo had het beter voor elkaar en nam de spoorbrug.

Afbeelding
Tijdens de wandeling van Zaltbommel naar ‘s-Hertogenbosch was bij de Maasbruggen van Hedel nog goed te zien dat het water niet lang daarvoor erg hoog had gestaan.

Afbeelding
Van veel plaatsen onderweg ben ik nooit een kombord tegengekomen, die worden zelden geplaatst bij wandel- en fietspaden. Vught is een positieve uitzondering, zelfs met een reserve-exemplaar ernaast.

Afbeelding
Tussen Eindhoven Centraal en Geldrop liep ik over de Kalverstraat. In tegenstelling tot het meer bekende exemplaar elders kan je hier ook buiten lockdownperiodes goed afstand van elkaar houden.

Afbeelding
In Heeze doen ze zo streng.

Afbeelding
Dezelfde dag, niet in Heeze Maarheeze, kwam er een zeer korte maar heftige hoosbui voorbij.

Afbeelding
Het eerste wat je ziet als je in Hoofddorp uit de trein stapt. Heb je er gelijk geen zin meer in ook -0-

Afbeelding
De Roer, net ten zuiden van Roermond. Ik was onderweg naar Echt.

Afbeelding
De Markiezaat ten zuiden van Bergen op Zoom passeerde ik op de weg naar Rilland-Bath.

Afbeelding
Het meest westelijke punt van Duitsland lag slechts op een steenworp afstand van de wandeling tussen Susteren en Sittard.

Afbeelding
Tussen Roosendaal en Nispen kan je prachtig wandelen langs de meanderende Molenbeek. Eindbestemming voor die dag was Essen.

Afbeelding
Tussen de stations Beek-Elsloo en Bunde ligt direct langs het spoor een van de weinige Nederlandse haarspeldbochten, de Snijdersberg tussen Geulle en Hussenberg.

Afbeelding
Ik wil de historische route van de Etoile du Nord gaan aflopen. Tussen de stations Antwerpen-Oost en Antwerpen-Berchem liep ik door de chique wijk Zurenborg.

Afbeelding
Tussen Maastricht Randwijck en Eijsden waande ik mij even in een ander land dan Nederland :)

Afbeelding
In de Goudsbloemstraat in Utrecht is deze mooie muurschildering te vinden. Ga er vooral zelf eens kijken, er zijn er nog drie anderen in de wijk te vinden :Y

Afbeelding
Tijdens de wandeling van Woerden naar Breukelen ging ik even terug in de tijd, en was de passerende trein een stoomtrein *O*

Afbeelding
Begin November was een collega een periode ziek van de C. Daardoor had ik andere werktijden en een vrijdag vrij. Die dag besteedde ik aan een wandeling van Driebergen-Zeist naar Maarn over de Utrechtse Heuvelrug.

Afbeelding
Op de wandeling van Goes naar Arnemuiden beklom ik de Col du Panhoeve. Zoals je kan zien was dat een enorme klim.

Afbeelding
De dag voor kerst kwam ik voorbij station Hemmen-Dodewaard. Een handig station voor als je het Grote Rivierenpad wil aflopen, want dat loopt over de oprijlaan.

Afbeelding
In België wordt je altijd overrompelt door de absurditeiten. Dit is iemands privé parking in Cheratte, gelegen tussen Visé en Bressoux. Op Streetview is te zien dat een eventuele auto alleen te verlaten is door de deur in het pand links te openen (slecht te zien op deze foto).

Dat was het dan. Op 1 januari 2022 ga ik weer verder met SpoorLangsWandelingen, en zullen er vast weer genoeg foto's volgen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Hainje »

Suus schreef: do 30 dec 2021, 23:10 https://i.imgur.com/RoMi1Jfh.jpg
In België wordt je altijd overrompelt door de absurditeiten. Dit is iemands privé parking in Cheratte, gelegen tussen Visé en Bressoux. Op Streetview is te zien dat een eventuele auto alleen te verlaten is door de deur in het pand links te openen (slecht te zien op deze foto).
Doet me denken aan die ene aflevering, van ik meen Kopspijkers of Jambers.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door AppleMoose »

Die herinner ik me ook nog ja. Behoorlijk gedoe om iedere keer de auto in de garage te zetten.
Bij dit opritje is een Engelse auto handig als je niet over de stoelen wil klimmen (A) Al kan ik me (bijna) niet voorstellen dat men hier echt een auto parkeert :')

Maar goed, Suus, je hebt een paar mooie wandelingen gemaakt, zo te zien :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Meltrain »

Tof verslag. :pos:
Ik houd zelf niet van wandelen, maar ga sommige plekken wellicht nog wel op de fiets bezoeken. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Cas »

Leuk om te lezen, wat een prachtigs zie je op die wandelingen!
請勿靠近車門
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door umbusko »

Leuk verslag Suus, en allemaal inspiratie! :)
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door dennistd »

Hainje schreef: do 30 dec 2021, 23:22
Suus schreef: do 30 dec 2021, 23:10 https://i.imgur.com/RoMi1Jfh.jpg
In België wordt je altijd overrompelt door de absurditeiten. Dit is iemands privé parking in Cheratte, gelegen tussen Visé en Bressoux. Op Streetview is te zien dat een eventuele auto alleen te verlaten is door de deur in het pand links te openen (slecht te zien op deze foto).
Doet me denken aan die ene aflevering, van ik meen Kopspijkers of Jambers.
Deze zoek je denk ik _O-
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door en-es »

Schitterend! Ik heb al heel wat inspiratie opgedaan voor wandelingen.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door waldo79 »

Prachtig ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Etienne »

Mooi verslag en een leuke hobby. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Kalil Nieuw »

Leuk om ook eens een wandelverslag te lezen.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Suus »

Dank voor de leuke reacties _O_
Ronaldussen schreef: vr 31 dec 2021, 00:12Bij dit opritje is een Engelse auto handig als je niet over de stoelen wil klimmen (A) Al kan ik me (bijna) niet voorstellen dat men hier echt een auto parkeert :')
Toen ik er voorbij liep kon ik mij dat ook niet voorstellen, maar omdat ik mij toch bleef verbazen waarvoor dit nu diende ben ik eens op Streetview gaan kijken en verrek :shock:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door Ardan »

Mooi! Je ziet zo wandelend altijd zo veel meer dan vanuit de trein.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door waldo79 »

Hmmmm, maar weer serieus meer wandelen in 2022.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Een jaar SpoorLangsWandelingen (30+ foto's)

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef: vr 31 dec 2021, 14:38 Dank voor de leuke reacties _O_
Ronaldussen schreef: vr 31 dec 2021, 00:12Bij dit opritje is een Engelse auto handig als je niet over de stoelen wil klimmen (A) Al kan ik me (bijna) niet voorstellen dat men hier echt een auto parkeert :')
Toen ik er voorbij liep kon ik mij dat ook niet voorstellen, maar omdat ik mij toch bleef verbazen waarvoor dit nu diende ben ik eens op Streetview gaan kijken en verrek :shock:

Afbeelding
Dit kan echt alleen maar in België _O- _O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten