Het jaar 2021 in twaalf foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Het jaar 2021 in twaalf foto's

Bericht door dennistd »

Afgelopen jaar was erg wisselvallig. Niet elke maand ben ik er op uit geweest met mijn fotocamera, maar gelukkig is daar altijd nog wel een foto van een bus gemaakt met de telefoon :lol:

Afbeelding
In januari werd er weer volop gesleept met ICNG. Nadat een dag eerder twee stellen gebracht werden gaat er hier weer eentje terug naar de fabriek.

Afbeelding
Sneeuw! In februari sneeuwde het flink, waardoor er dagenlang geen bussen reden in Twente. Achttien dagen na de sneeuwval ligt er nog een laatste restje op de buffer van het busstation in Enschede.

Afbeelding
Voor de Spoorwegmuseum-tentoonstelling over eten in de trein waren drie restauratierijtuigen uit Duitsland naar Utrecht gekomen. In maart gingen ze weer terug, waarbij ze in Bad Bentheim versterking kregen van een vierde rijtuig voor de meegereisde mensen van het DB Museum.

Afbeelding
April doet wat ie wil. In dit geval een lekker zonnetje, wat bloeiende bloemetjes en een rode bus op de campus van de Universiteit Twente. Die combi vroeg om een foto dus bij de halte UT/De Zul werd bij gebrek aan reizigers maar even een fotostop ingelast.

Afbeelding
Opnieuw een busfoto? Ja, ook in mei niet op pad geweest, dus doen we het hier maar mee. Onder een mooie blauwe hemel staat lijn 2 hier de vertrektijd naar Deppenbroek af te wachten. De chauffeur was even druk (A)

Afbeelding
Een trein! In dit geval bij de Buckower Kleinbahn, die tijdens een weekje vakantie bij Berlijn met een bezoek vereerd werd. Leuk lijntje, leuk materieel, lekker rustig. Alleen het bijbehorende museum in de goederenloods was op z'n minst vol te noemen. En niet met mensen

Afbeelding
Begin juli ben ik meegegaan met de Railmuseumsafari, georganiseerd door de stichting Roestrijden. Met Plan U 151 op zaterdagochtend vertrokken uit Amersfoort om via Beekbergen, Simpelveld en 's-Gravenpolder-'s-Heer Abtskerke rond 21.30u in Goes te arriveren voor een overnachting. De volgende morgen vroeg weer vertrokken om via Roosendaal (in de Spoorijzer-loods), Medemblik en Utrecht Maliebaan terug naar Amersfoort te gaan. In één woord: geweldig :trein:

Afbeelding
Voor augustus heb ik een zoekplaatje. Waar is de monteur? Foto gemaakt op station Enschede, bij de betreffende bus was de startmotor gesneuveld hoorde ik later.

Afbeelding
September bracht de eerste stoomtreinfoto van het jaar. Tijdens Den Bosch onder Stoom werd een aantal keer gependeld tussen Den Bosch (duh!) en Nijmegen. Als laatste trein van de dag komt hier een 23'er van de VSM door station Nijmegen Goffert, waar de zon al diep gezonken is.

Afbeelding
De Connecting Europe Express deed in oktober Nederland aan. Na foto's bij Salzbergen en net voor Oldenzaal haastte ik me om in Hengelo op tijd op het perron te staan om mee te rijden. In een Zwitsers panoramarijtuig door Twente reizen doe je immers niet elke dag.

Afbeelding
Begin november reisde ik een paar dagen naar Duitsland. Via Meiningen kwam ik in Stuttgart vanwaar op het nabijgelegen station Korntal de GES-stoomtrein naar Weissach vertrok. Na o.a. ook het trammuseum bezocht de hebben ging de reis via Sinsheim (Technikmuseum) na zes dagen terug naar huis.

Afbeelding
Het jaar sluiten we af met weer een busplaatje. Met alle aangescherpte maatregelen ben ik behalve voor werk eigenlijk niet op stap geweest. Wel de bus zoals elk jaar versierd met wat extra verlichting om toch nog een beetje kerstsfeer te creëren. Ik wens jullie nog prettige feestdagen (o.a. oudjaar, nieuwjaar en Driekoningen zijn snel aan de beurt) en een hopelijk zo gewoon mogelijk 2022.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het jaar 2021 in twaalf foto's

Bericht door Daniel »

Mooi overzichtje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het jaar 2021 in twaalf foto's

Bericht door Meltrain »

Leuke impressie van 2021. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het jaar 2021 in twaalf foto's

Bericht door Gebruikersnaam »

Leuk overzicht Dennis! De Buckower Kleinbahn gaat maar eens op m'n to-dolijst.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Het jaar 2021 in twaalf foto's

Bericht door Kalil Nieuw »

Mooi overzicht weer *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het jaar 2021 in twaalf foto's

Bericht door umbusko »

Leuk gevarieerd! :D Een fijn 2022!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten