Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Gebruikersnaam »

Zo, op het randje van het 21e jaar van de 21e eeuw deel ik ook nog 'even' mijn jaaroverzicht. Ik zocht mijn eigen foto-topic op om te kijken welke foto’s ik al had geüpload dit jaar. Na een barre zoektocht zag ik dat de laatste post in dat topic op 1 december 2020 was, en dat ik hier dus nog geen enkele foto van dit jaar had gedeeld. Als compensatie dan maar een flink uitgebreid jaaroverzicht ;)

Het was me een jaartje weer wel, nog steeds anders dan iedereen had gehoopt neem ik maar even aan :') Onbedoeld heb ik toch heel veel tijd gehad om er op uit te trekken dit jaar (lang leve een jaar studievertraging :') ). Nog steeds veel in eigen omgeving, maar ook een aantal keer daarbuiten (met dank aan Ome Duo voor de meeste binnenlandse fotorondjes _O_ en anders met dank aan mijn pa die voor chauffeur heeft gespeeld _O_ ).

Januari
Nog nooit had ik in de maand januari zoveel foto’s gemaakt, ook niet zoveel die mislukt zijn :') Toch is er nog een kleine greep aan foto’s die ik het delen waard vind. Op 9 januari vond de eerste fietstocht van het jaar plaats. Ik ging naar Barneveld, want het NSM zou een conditierit rijden met de Hondekop. Dit treinstel is de afgelopen jaren niet bepaald vaak buiten het museum geweest, dus een unieke kans om deze redelijk dichtbij vast te leggen. Tussen Terschuur en Harselaar wachtte ik het treinstel op.
Afbeelding

Even later brak de zon steeds verder door, en dus ging ik nog niet naar huis maar fietste ik naar de boog bij Barneveld Aansluiting om daar de IC Berlijn vast te leggen. Trein 240 werd die dag gereden door locomotief 1744. Later in het jaar werd trein 240 eerder een gewild foto-object omdat deze door een NS Vectron werd gereden.
Afbeelding

Een weekje later ligt er ineens een dun laagje sneeuw in het land! *O* Daar wilde ik wel van genieten (niet wetende hoeveel sneeuw er in februari zou vallen :') ), en dus ging ik op de fiets naar De Kade, waar ConneXXion FLIRT 3 5038 als instructierit passeerde naar Amersfoort.
Afbeelding

We naderen het einde van januari. Als ik het mij goed herinner ging er per 1 februari een wijzigingsblad in waardoor een groot deel van het SGMm-park terzijde werd gesteld. De opstelruimte in het land is echter schaars, maar in Arnhem ( :shock: ) werd nog wat ruimte gevonden voor 7 treinstellen. Vijf van deze treinstellen zouden langs Ede komen, dus wilde ik deze nog één keer vastleggen op het Sprinterloze baanvak tussen Ede en De Haar. De stellen 2112, 2943 en 2956 passeren hier voor de laatste keer op eigen kracht. Uiteindelijk werden in juli de treinstellen overgebracht naar Amsterdam in afwachting van sloop.
Afbeelding

Eén dag later zou er één dienst SGMm rijden tussen Rhenen en Breukelen. Van de Veenendaallijn had ik nog geen enkele foto, dus sprong ik op deze mooie dag op de fiets naar Achterveld. Daar vond ik, geheel toepasselijk voor het nationale vogeltelweekend, dit doorkijkje.
Afbeelding

Februari
Weertechnisch was dit natuurlijk een hele leuke maand, van -15 ging het naar +15. Allereerst een drietal sneeuwplaatjes van de Valleilijn, allemaal tussen Ede en Lunteren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook maakte ik een paar plaatjes tussen Ede en De Klomp. Zo reed er Sprintermaterieel tussen Arnhem en Utrecht vanwege de aangepaste dienstregeling (de 7500 was namelijk doorgetrokken naar Utrecht, waarschijnlijk om de wissels in Ede niet te hoeven bedienen).
Afbeelding

En even verderop kon op de laatste dag van de sneeuwpret nog een dubbeldekker op de foto.
Afbeelding

Het laatste weekend van februari was het weer compleet tegenovergesteld. Daarom werd de fiets weer uit de schuur gehaald en een rondje Betuwe gedaan. Bij Valburg passeerde de Tielmobiel met een GTW.
Afbeelding

Maart
Maart telde een aantal mooie dagen, maar het leuke kwam langs tijdens grijs weer. De 10e was zo’n dag. Strukton had in 2020 een paar 1700’en van NS gekocht. De 1756 was al enige tijd z’n kilometers voor Strukton aan het maken. Deze dag mocht echter de 2e 1700’en de werkplaats in Zutphen verlaten. De 1740 werd aan een proefrit onderworpen, een rondje Zutphen – Arnhem – Utrecht – Amersfoort – Deventer – Zutphen om precies te zijn. Uiteraard weer tussen Ede en De Klomp maakte ik een foto van deze opgelapte oude dame.
Afbeelding

Eén dag later gebeurde er iets bijzonders. Het had flink gestormd en bij Maarsbergen was een trein gestrand wegens een boom in de bovenleiding. Een 6400 van DB bood hulp, maar die moet natuurlijk wel eerst naar de plek des onheils. Dat gebeurde via een wel aparte route, want toen ik net thuis kwam van een tentamen bleek ik op een haar na deze locomotief gemist te hebben, op de Kippenlijn! Een slag van Connexxion werd hiervoor geslachtofferd. Maar, op het einde van de middag gebeurde dat weer! Geen twijfel, als een gek naar het spoor en niet veel later volgde de bevestiging van mijn vermoeden. De 6422 als losse loc tussen Ede en Lunteren. Eindelijk eens wat anders dan een FLIRT of Protos :trein:
Afbeelding

Het daaropvolgende weekend was het NSM weer op pad met wat rijtuigen van de tentoonstelling Tosti’s, Truffel, Treinen. Pa en ik gingen naar Stroe, waar deze trein, nadat deze ingehaald werd door de Intercity, zijn weg vervolgde richting Bad Bentheim.
Afbeelding

In het jaaroverzicht van vorig jaar had ik een foto gezet van het eerste Buffeltransport naar Polen. Lange tijd bleef het echter stil, want Duitsland stelde extra eisen aan het transport. Pas eind maart (!) kwamen de transporten naar Polen weer op gang. Een kwartet Buffels kon ik nog uitzwaaien bij Barneveld, die door locomotief 1830 naar Duitsland werden gebracht.
Afbeelding

April
Intussen is het alweer april. Ik had het ‘geluk’ dat ik deze maand RSI kreeg :| Een héél goed excuus om lekker veel op pad te gaan, want de studie kwam stil te staan. Dat betekent wel dat er keuzes gemaakt moesten worden om het nog een ‘overzicht’ te kunnen noemen ;) (al is dat toch wel een kansloze missie :') )
Pasen viel vroeg dit jaar. Op Stille Zaterdag was het mooi weer met mooie wolkenluchten, dus ging ik er even op uit om de eerste lentekleuren op beeld vast te leggen. Bij De Kade diende een VIRM als decor.
Afbeelding

Zo’n twee weken later hoorde ik ‘s middags ik dat er weer problemen waren op de Betuweroute, dus werd even gekeken voor wat omgeleide goederentreinen. Dat lukte niet helemaal, maar wat wel lukte was deze VIRM die onder dreigende weersomstandigheden richting Utrecht snelt.
Afbeelding

Een dag later lukte het om een Abellio FLIRT (naar mijn inzien) goed op de foto te krijgen. Voor instructiedoeleinden pendelde 3 dagen lang een FLIRT treinstel van de NS-dochter tussen Utrecht en Arnhem. Eind van de maand werd er ook nog een dag gependeld. Bij De Klomp passeerde op 14 april ET25 2303 richting Arnhem.
Afbeelding

Een half uur later zouden er drie ICNG-treinstellen passeren. Om de tijd wat te doden fietste ik door naar Emminkhuizen, waar de treinstellen 3112, 3106 en 3113 als testrit onderweg naar Wolfheze waren.
Afbeelding

Mei
Op de 1e van deze maand maakte ik ’s avonds een klein fietsrondje, waarbij vlak voor De Klomp deze VIRM werd vastgelegd. Later deze maand zou de begroeiing wel erg de overhand nemen, maar dat zien we even verderop in dit jaaroverzicht nog wel ;)
Afbeelding

Er zaten veel grijze dagen in deze maand. Ook op 8 mei was het grijs, maar werd de regen nog wel even getrotseerd om de combinatie ’50 tinten grijs’ (de locomotieven 193 623 + 1829) en een NS Vectron vast te leggen ter hoogte van De Klomp. De NS Vectron zou de volgende dag de eerste Nightjet in Köln ophalen.
Afbeelding

Er waren ook een aantal zonnige dagen, in de avond van 16 mei klaarde het mooi op en pakte ik de fiets en ging naar Terschuur. Naast een aantal goederentreinen kon de 1739 van de NS nog één keer in z’n vieze gedaante worden vastgelegd. Later werden alle actieve 1700’en met een nieuwe schoonmaaktechniek behandeld.
Afbeelding

Op de 26e besloot ik een dagje te spijbelen en ging ik met pa een dagje fietsen in de Biesbosch 8-) Later werd nog even gekeken in Dordrecht Zuid, waar meerdere FLIRTS onder een mooie wolkenlucht konden worden vastgelegd.
Afbeelding

Vanuit het zuiden komen ze natuurlijk ook, dus besloot ik daar eens een andere foto dan anders van te maken.
Afbeelding

Tot slot voor deze maand nog de 30e. Eind 2019 werd mP3000 3029 door Stichting 2454 Crew overgenomen van Eurailscout. Het voertuig werd gecompleteerd en voorzien van een nieuw likje verf en bestickering. Nadat eerder in april Motorpost 3029 een succesvolle rit maakte, werd op 30 mei een poging gedaan om met 2 Motorposten te rijden. En dat is zeker gelukt! :) Allereerst werd ’s ochtend vroeg (voor mijn doen dan :') ) naar Stroe gefietst. Daarna begon de fietstocht naar Arnhem. Omdat in Arnhem Goederen nog een (besloten) fotomoment werd georganiseerd, en de twee mP’s van positie wisselden, was er genoeg tijd om Arnhem te bereiken. Aan de noordoever van de Neder-Rijn had ik een leuk plekje gevonden.
Afbeelding

Juni
Inmiddels was Nederland weer een vaste nachttrein rijker, de ÖBB Nightjet heeft haar intrede gedaan :trein: Wat mij opviel de eerste weken is dat de trein geregeld met een half uur vertraging reed. Op 1 juni was het wel iets meer dan een half uur, want deze foto was om 3 minuten over twaalf gemaakt, vlak voor De Klomp. Uiteindelijk is de trein zelfs een keer 8,5 uur vertraagd geweest als ik het mij goed herinner.
Afbeelding

Op 4 juni kon ik binnen twee minuten tijd twee Alsthom machines vastleggen ter hoogte van De Kade. Allereerst de Railexperts 9902 die als losse loc onderweg was naar Zutphen.
Afbeelding

En als tweede, van de andere kant, het Ledig Materieel van een opgeheven IC Berlijn. Wegens een stremming was de IC Berlijn uit Berlijn te Apeldoorn opgeheven. De locomotief liep om en ging via Deventer, Arnhem en Utrecht weer terug naar het Amsterdamse.
Afbeelding

De Stichting 2454 CREW organiseerde op 19 juni een rondrit voor zichzelf. Vanuit Amersfoort ging het via Apeldoorn, de VSM-lijn, Arnhem en Utrecht weer naar Amersfoort. In de bossen tussen Wolfheze en Ede kwam het oude dieseltreinstel langs.
Afbeelding

Twee Sprinter-tweetjes reden op 21 juni op de Veenendaallijn. De 2136 en 2143 fotografeerde ik tussen Rhenen en Veenendaal.
Afbeelding

Een dag later kwam de Orient Express (met veel vertraging) het land binnen. Twee dagen later vertrok de trein weer onder toeziend oog van héél veel mensen. Kort voor de grens bij Nispen stond ook een groep waar ik mij bij aansloot. Helaas stond er ook wat volk in het veld :s
Afbeelding

Juli
De eerste twee weken van juli was ik op vakantie dus geen tijd gehad voor foto’s. De 17e was het gelukkig een stralende dag en reed er een tweetal Koplopers als Intercity naar Zaandam langs Ede.
Afbeelding

En gelijk ook de nieuwste van de nieuwste VIRM’s. Treinstel 9506 verlaat Ede-Wageningen richting Nijmegen.
Afbeelding

Vanaf juli werd er ook een maand lang SGM ingezet als Sprinter tussen Ede en Arnhem. Treinstel 2978 sprint hier het viaduct met de A12 onderdoor als Sprinter naar Ede-Wageningen.
Afbeelding

Iets meer dan een week na de eerste foto van de nieuwe VIRM werd het treinstel in tweeën geknipt en ging het op transport naar Wenen. Wegens werkzaamheden reed het transport vanuit Haarlem via Utrecht, Arnhem en Deventer (met kopmaken dus) naar Bad Bentheim. Bij Ede-Wageningen maakte ik met wat moeite (die hekken zijn best hoog :s ) een plaatje.
Afbeelding

Augustus
Net zoals vorige maand maakte ik bij het viaduct met de A12 een foto van een SGM-treinstel. Dit keer was het driedelige treinstel ingewisseld voor een tweedelige (kwa capaciteit zal het toch niet veel hebben uitgemaakt :') ).
Afbeelding

OVinNederland maar toch even het buitenland in, gelukkig kon het weer :) In Magdeburg organiseerde de lokale NVBS op 21 augustus een rondrit door de havens. De trein bestond uit een Deense bolle neus (MY 1142), drie voormalig Reichsbahn-rijtuigen en wederom een bolle neus (MY 1155).
Afbeelding

Een dagje later besloten pa en ik de Brocken op te klimmen met de fiets. Het weer was er niet naar en eenmaal boven was het uiteraard mistig. Een Duitser bij het hotel waarschuwde ons nog: ‘Da oben ist es 365 Tage pro Jahr bedeckt, aber wenn es sonnig ist, ist es richtig schön‘. Eenmaal boven trok het gelukkig wel helemaal open, en dus kon één van de treinen bergopwaarts in een mooi zonnetje vastgelegd worden :)
Afbeelding

Wegens een tekort aan inzetbare stoomlocomotieven wil er nog wel eens een slag door een Harzkamel gereden worden. Even buiten Schierke kon deze omgebouwde V100 op de foto.
Afbeelding

De volgende dag twijfelden wat we zouden doen. ’s Ochtends was het regenachtig, maar ’s middags zou het beter worden. Tegen het eind van de ochtend vertrokken we dan toch met de fiets. Na een klein beetje nat gemiezerd te zijn in het bos en nog wat DDR-sfeer in Blankenburg aanschouwd te hebben kwamen we uit aan de andere kant van het stadje. Tijdens een rustpauze kon Abellio vastgelegd worden met de RE naar Magdeburg.
Afbeelding

Een dag later keerden we weer terug naar huis en werd bij Gildehaus nog eventjes gestopt. Drie raampjestreinen werden hier nog vastgelegd. Allereerst IC 146 die wegens een staking bij DB vanaf Bad Bentheim reed.
Afbeelding

Door deze staking reed er ook een duo Koplopers een slagje Bentheim. De stellen 4039 en 4220 begeven zich hier op Duitse bodem bij Gildehaus en zijn dus bijna in Bad Bentheim.
Afbeelding

Op de 27e volgde nog een fietsrondje in de eigen omgeving. Omdat het de laatste dag was van de geplande inzet SGMm tussen Arnhem en Ede, fietste ik nog even op en neer naar Oosterbeek. Op de terugweg naar huis werd nog even bij Wolfheze een foto gemaakt.
Afbeelding

September
Normaal gesproken staat begin september bij mij altijd in het teken van Terug naar Toen. Helaas ging dat dit jaar wederom niet door. Wat wel nog kon was oude Sprinters fotograferen op de Veenendaallijn. Ik ben dan ook 2 zondagen die richting uit gefietst om de oudgedienden vast te leggen. Op 12 september waren het treinstellen 2950 en 2962 die tussen Rhenen en Breukelen pendelden. In Overberg brak onverwachts nog het zonnetje door.
Afbeelding

Een weekje later waren het treinstellen 2968 en 2951, hier bij Achterberg.
Afbeelding

Eind september volgden nog een aantal stralende avonden waarop de Dinner Train vastgelegd kon worden. Het rijdende restaurant was weer onderweg na een pauze door de coronacrisis, met inmiddels een andere locomotief! De 1835 is namelijk blauw gemaakt en nu genummerd als 102001. Helaas rijdt de trein vanwege de crisis inmiddels alweer eventjes niet -0- Anyway, tussen Ede en De Klomp kon in het laatste septemberweekend de rijdende vreetschuur op de foto.
Afbeelding

Ook waren er weer stoomtreinen op de hoofdbaan te bewonderen *O* Op 25 september werd er gependeld tussen Nijmegen en Den Bosch, een dag later volgde een rondrit met de 01 1075 van de Stoomstichting Nederland. Bij Stroe kon deze rondrit vastgelegd worden.
Afbeelding

Tot slot reed in september ook nog een testtrein in het kader van de nieuwe Nightjet verbinding Amsterdam – Zürich. De circustrein bestaande uit 4 verschillende rijtuigen in 4 verschillende kleuren passeerde met de 193 759 tussen De Klomp en Ede.
Afbeelding

Oktober
In oktober ontstonden pas tegen het einde van de maand wat foto’s. De Nightjet was op de 22e weer eens een goeie 3½ uur vertraagd en passeerde rond lunchtijd tussen De Klomp en Ede. Opvallend waren de 3 grijs-rode ÖBB zitrijtuigen, zo veel had ik er nog niet eerder gezien.
Afbeelding

In het kader van de Spoorwensdagen was de Kameel in het najaar een aantal keer onderweg. Op de 23e passeerde het motorstel bij De Klomp richting Arnhem.
Afbeelding

Iets later passeerde één van de eerste GreenCityTrip nachttreinen vanuit Praag naar Breda. In Nederland wordt nogal de toeristische route genomen. Bij De Kade passeert loc 189 105 met de vertraagde nachttrein enkele fotografen.
Afbeelding

Weer een dag later was het stralend weer. Nog één keer werd daarom de Betuwe ingetrokken. Bij Hemmen-Dodewaard werden beide stoptreinen afgewacht, aangezien deze kort na elkaar het station aandoen.
Afbeelding

Afbeelding

De 29e had ik als doel om omgeleide goederentreinen op het noordelijke deel van de Maaslijn vast te leggen. Dit was niet bepaald een succes, maar wel kon bij de brug over de Maas in Katwijk een GTW onderweg naar Nijmegen worden vastgelegd.
Afbeelding

En in Mook stond de zon perfect voor een kops plaatje van een onbekend gebleven GTW.
Afbeelding

Tot slot nog een grijsweer plaat want op 30 oktober reed de Dinner Train weer via Ede. Op het grauwe industrieterrein langs de Frankeneng mocht de trein en de graffiti op de torens van Riedel (beter bekend als de Appelsientje-fabriek ;) ) kleur aan deze donkere dag brengen.
Afbeelding

November
De herfstkleuren bleven dit jaar lang zichtbaar. In Wolfheze konden deze kleuren gevonden worden, inclusief bijpassende locomotief! Strukton 1756 hielp de Dinner Train toen Arnhem een weekend lang het startpunt was. Op het station van Wolfheze moest de trein kort aan de kant, waardoor de trein op het middenspoor vastgelegd kon worden. Aanvankelijk stond ik op het andere perron in de veronderstelling dat de trein direct door zou rijden, maar dit bleek dus niet zo te zijn.
Afbeelding

Daarna fietste ik weer terug naar Ede. In Ede waren de werkzaamheden aan het station inmiddels begonnen. De buiten dienst genomen sporen waren intussen al opgeruimd.
Afbeelding

De overweg Kerkweg is inmiddels ook verdwenen :cry:
Afbeelding

Na veel dagen grijs weer was het op 21 november weer eens stralend blauw. De VSM was die dag ook op pad, en dit keer op de hoofdlijn. Vanuit Apeldoorn reed de 23 071 met 2 personenrijtuigen en 1 bagagewagen naar Rotterdam, om daar de 65 018 op te halen. Bij de boog van Harselaar maakte ik een foto.
Afbeelding

Onderweg huiswaarts konden bij Meulunterse Eng en de Doesburger Eng nog foto’s gemaakt worden van de Kippenlijn. Ik ben benieuwd hoe lang deze kleurstelling nog mee gaat.
Afbeelding

Afbeelding

In het laatste weekend van november werd nog een keertje de grens overgestoken. Niet alleen voor goedkope boodschappen, maar ook voor een rit georganiseerd door de Museumseisenbahn Hamm met een Duitse krokodil. Voor het moment suprême kwamen eerst nog twee RB34-diensten langs Wickrath.
Afbeelding

Waarvoor we daadwerkelijk deze kant op getogen waren is voor het groene monster 194 158 met een aantal Umbauwagen onderweg naar de kerstmarkt van Aachen.
Afbeelding

December
Hoewel december (op een paar dagen na) een enorm grijze maand was, ben ik op 10 december nog wel de deur uit geweest om de laatste Sprinter-treinstellen te fotograferen. Per trein reisde ik af naar Hillegom, waar de 2143 en 2992 als Sprinter naar Den Haag onderweg waren.
Afbeelding

Daarna reisde ik door naar Vlaardingen, waar sinds dit jaar weer goederenverkeer te vinden is. Echter, niet zo relevant voor een OV forum ;) Na het avontuurtje in Vlaardingen reisde ik door naar Zwijndrecht, alwaar treinstellen 2962 en 2132 het station binnen rolden.
Afbeelding

En tot slot, te Rotterdam Blaak, waar treinstellen 2966 en 2968 de tunnel in verdwijnen…
Afbeelding

Oké, nog eentje dan :mrgreen: De volgende dag fietste ik naar Veenendaal en Achterberg. Te Achterberg passeerde de 2950 als Sprinter naar Breukelen. Tot zover het tijdperk SGM :cry:
Afbeelding

Eergisteren ging ik nog één keer op pad. Met de definitieve komst van de tienminutentrein tussen Arnhem en Schiphol zijn er nog meer VIRMs te zien in Ede :') Stel 9504 passeert hier tussen De Klomp en Ede.
Afbeelding

Die middag werd de laatste treinenfoto van het jaar gemaakt. Bij Ellecom passeert DDZ treinstel 7616 als Intercity naar Zwolle.
Afbeelding

Ja, u hebt het einde gehaald. Het is een beetje een uitbundig ‘overzicht’ geworden, maar dat is hopelijk geen probleem. Probeer vooral te genieten van wat wel kan, wie weet wat 2022 brengt. Eenieder het beste voor 2022! *O*
Laatst gewijzigd door Gebruikersnaam op zo 09 jan 2022, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door waldo79 »

Mooie collectie foto's :trein:
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Kalil Nieuw »

Leuke treinenfoto's!
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Etienne »

Schitterde foto's
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Karl »

Mooie foto's en leuke treinen op de plaat gezet. Top verslag.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Anne »

Mooie serie foto's :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Daniel »

Prachtige fotoserie :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door ZO6176 »

Geen verkeerd jaar als ik dat zo bekijk. Ik heb genoten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Wubbo »

Mooi verslag! Volgens mij zitten er wel wat banner-waardige plaatjes bij!
Gebruikersnaam schreef: vr 31 dec 2021, 17:52Twee Sprinter-tweetjes reden op 21 juni op de Veenendaallijn. De 2316 en 2143 fotografeerde ik tussen Rhenen en Veenendaal.
https://i.imgur.com/DfoCtlO.jpg
Maar dit lijkt me niet de 2316.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Cookie »

Erg mooie fotoserie! :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door umbusko »

Wat een prachtige foto's! :D Dank en een goed 2022!
PHS

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door PHS »

Potdomme wat een mooie foto's allemaal :pos: :pos:
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door Gebruikersnaam »

Dank jullie wel voor de leuke reacties *O*
Wubbo schreef: za 01 jan 2022, 14:53 Mooi verslag! Volgens mij zitten er wel wat banner-waardige plaatjes bij!
Gebruikersnaam schreef: vr 31 dec 2021, 17:52Twee Sprinter-tweetjes reden op 21 juni op de Veenendaallijn. De 2316 en 2143 fotografeerde ik tussen Rhenen en Veenendaal.
https://i.imgur.com/DfoCtlO.jpg
Maar dit lijkt me niet de 2316.
Scherp, even de 3 en de 1 omdraaien :mrgreen:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Ruben op Reis #11: 2021 door de cameralens van Ruben [70f]

Bericht door AppleMoose »

Sluit me aan bij de rest; mooie fotoserie :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten