Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Milco »

Gisteren maakte ik een grote ronde per bus en trein door de provincies Utrecht, Zuid-Holland en Noord-Holland. Zodoende reisde ik ook eerst naar Utrecht om daar nog wat tijd over te hebben voordat mijn bus ging vertrekken. Zodoende kon ik een van de ex-GD Citaro's op de foto zetten die weer in dienst zijn om de tramvervangende buslijnen 160 en 161 uit te voeren. De Qbuzz 3509 staat hier zijn tijd af te wachten terwijl een Scania van dezelfde vervoerder, maar een andere concessie, op de parkeerplaats staat te wachten tot hij mag vertrekken:
AfbeeldingIMG_8328 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Utrecht reisde ik door en wel met lijn 102 naar Harmelen. Aldaar kon ik de tegenbus op de foto zetten en dat werd de Syntus 1096 die ik hier aantrof in de Dorpsstraat:
AfbeeldingIMG_8428 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Harmelen reisde ik vervolgens met lijn 102 door naar Woerden. Nadat ik daar de bus nog op de foto kon zetten…:
AfbeeldingIMG_8435 by Milco Oudeboon, on Flickr

…stapte ik over op de trein naar Zoetermeer. Aldaar kon ik tijdens het wachten op mijn volgende bus, lijn 455, de EBS 6016 nog op de foto zetten die hier als stadslijn 71 onderweg is naar station Lansingerland-Zoetermeer:
AfbeeldingIMG_8441 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf Zoetermeer reisde ik vervolgens met R-Net lijn 455 naar Delfgauw om direct Delft in te lopen. Handig dat die twee plaatsen tegen elkaar aan liggen! Op de Delfgauwseweg in Delft - hoe toepasselijk - kon ik achtereenvolgens de EBS 6015 en de 5112 op de foto zetten die hier onderweg zijn naar Delfgauw respectievelijk Zoetermeer:
AfbeeldingIMG_8510 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingIMG_8525 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vervolgens reisde ik met lijn 62 naar het station van Delft. Aldaar had ik een vrij korte overstap op de trein, maar ik had wel nog even de tijd om een foto te maken van de in roze reclame rondrijdende HTM 3108 die hier onderweg is naar Delft Tanthof:
AfbeeldingIMG_8542 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook had ik nog tijd om de vertrekkende stadsbusjes op de foto te zetten. De EBS 6013 rijdt hier voorop in de polonaise en is vertrokken om als lijn 60 naar Nootdorp te gaan:
AfbeeldingIMG_8559 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Delft reisde ik een halte met de trein naar het eveneens onder de grond liggende treinstation Rijswijk. Ik liep echter naar het busstation om aldaar wat plaatjes te maken, onder andere van de HTM 1083 die hier als lijn 22 zijn eindhalte heeft op een korte rit:
AfbeeldingIMG_8656 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Rijswijk reisde ik vervolgens vliegensvlug door naar Leiden, om ook daar wat busjes te kunnen fotograferen. Zo kon ik de Arriva 8719 in een lekker zonnetje op de foto zetten op de Rijnsburgerweg, die hier als lijn 57 bijna zijn eindhalte heeft bereikt:
AfbeeldingIMG_8725 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de Bargelaan kon ik vanaf een klein heuveltje nog een leuke foto maken van de Arriva 7755 die hier als de R-Net “stadsbus” onderweg is naar de andere kant van het spoor:
AfbeeldingIMG_8746 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Leiden reisde ik vervolgens door naar Voorhout. Aldaar kon ik de Arriva 7723 mooi op de foto zetten op de Jacoba van Beierenweg, die hier als de op zaterdag eenmaal per uur rijdende Qliner 385 onderweg is naar Den Haag:
AfbeeldingIMG_8752 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Voorhout reisde ik vervolgens via Haarlem door en wel naar Alkmaar. Aldaar had ik een klein halfuurtje overstaptijd op de volgende trein, dus werden er weer wat busjes gefotografeerd. Zo kon ik twee BYD’s met de nummers 7550 en 7561 op de foto zetten met twee treinen op de achtergrond:
AfbeeldingIMG_8776 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de Stationsweg kon ik de Connexxion 7605 nog op de foto zetten, die als lijn 2 onderweg is naar Overdie:
AfbeeldingIMG_8798 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vervolgens reisde ik door met de overal stoppende intercity naar Den Helder. Tijdens het wachten op het vertrek van lijn 33, in deze richting is de overstaptijd wel zeer ruim, kon ik op de Middenweg de Connexxion 3253 op de foto zetten die zojuist vanaf het station is vertrokken als stadslijn 31 naar station Den Helder Zuid:
AfbeeldingIMG_8810 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vervolgens reisde ik per bus en boot naar de overkant, oftewel Texel. Aansluitend reisde ik met lijn 28 naar De Koog, om aldaar nog even keihard te sprinten om dezelfde bus op de Nikadel nog mooi op de foto te krijgen:
AfbeeldingIMG_8841 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een uurtje wachten, heerlijk verse friet in het zonnetje, reisde ik weer met lijn 28 terug en ditmaal naar Den Burg. Aldaar kon ik de bus in kwestie nogmaals op de foto zetten, ditmaal op de Emmalaan in Den Burg:
AfbeeldingIMG_8860 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog een klein uurtje wachten en een rondje lopen door het dorp reisde ik terug naar ’t Horntje om weer naar Den Helder te gaan. Eenmaal op de boot kon ik met mijn mobiel nog wat foto’s maken van de ondergaande zon:
Afbeelding277750648_4759406444182147_1128999773521816652_n by Milco Oudeboon, on Flickr
Afbeelding277665723_4759420874180704_8322106954292977535_n by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna ging het dus naar Den Helder, om vliegensvlug over te stappen op de richting het station gratis zijnde bus 33 om bij het station dan weer gelijk over te stappen op de trein naar Amsterdam Sloterdijk. Daarvandaan zou ik met de metro naar station Zuid gaan, maar na een bomvol perron te hebben gezien koos ik voor bus 369 om via Schiphol weer naar Almere te reizen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Durashift »

Leuk rondje, herkenbare plaatsen op het einde. :) :pos:

De reden van je trip was natuurlijk om die zonsondergang op de foto te kunnen zetten. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten weer leuke plaatjes tussen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Anne »

Leuk verslag en Haaglanden zeker herkenbaar. :pos:
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Kalil Nieuw »

Prachtige foto's en inderdaad is vooral Haaglanden herkenbaar. :D
Milco schreef: zo 03 apr 2022, 19:12 ...roze reclame rondrijdende HTM 3108...
De Flink tram. *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door waldo79 »

Je hebt het maximale uit je dag gehaald :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Meltrain »

Die laatste twee foto's zijn erg mooi, maar waarom heb je die met je mobiel gemaakt?
Verder is het een leuk verslag, maar vind ik het wel jammer dat er nauwelijks railvoertuigen op de foto staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door Milco »

Je kunt niet alles hebben, mijn voorkeur zijn toch bussen. ;)

De laatste twee foto’s heb ik met mijn iPhone gemaakt, omdat ik geen zin had om mijn camera te pakken die ik op dat moment al had opgeborgen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Een rondje reizen door Utrecht, Zuid- en Noord-Holland inclusief Texel! (23 foto's)

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef: di 05 apr 2022, 09:31 Verder is het een leuk verslag, maar vind ik het wel jammer dat er nauwelijks railvoertuigen op de foto staan.
Hoe vaak ik bussen mis bij verslagen met alleen maar treinen, terwijl er werkelijk overal bussen rijden. -0-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten