Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant (13 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant (13 foto's)

Bericht door Milco »

Gisteren deed ik weer eens een rondje door Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant, allemaal gebieden waar ik eigenlijk niet zo vaak kom. Daar werd dus verandering in gebracht en zodoende ging het al vroeg de deur uit om in etappes, met overstappen in Utrecht en Eindhoven, vanuit Almere naar Weert te reizen.

Nu moet ik dus bekennen nog nooit een foto in Weert te hebben gemaakt, dus daar kwam gisteren dan eindelijk verandering in toen ik deze LimburgLiner van Arriva mooi op de foto kon zetten op de Sint Maartenslaan nabij het station: AfbeeldingIMG_1528 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met lijn 73 en wel naar Wessem, waarvan ik dacht dat het een dorp was maar het blijkt dus een “stad” te heten. Juist ja! In deze “stad” kon ik de volgende rit van lijn 73, die onderweg is naar Roermond, mooi op de foto zetten op de Burgemeester Joostenlaan: AfbeeldingIMG_1587 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het plan om met lijn 76 een halte door te reizen naar Maasbracht, maar toen ik al een goede tien minuten in het zonnetje zat te wachten en ik nog zo’n twintig minuten moest wachten op de bus (of: het busje :mrgreen: ), besloot ik van dat plan af te stappen: ik ging juist stappen zetten, en zodoende ging ik dus met de benenwagen naar Maasbracht. Lekker een halfuurtje wandelen in de zon, heerlijk. 8-)

In Maasbracht aangekomen was ik mooi op tijd om wat leuke plekjes op te zoeken. Deze vond ik uiteindelijk op de Molenweg alwaar ik lijn 67 naar Echt op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_1614 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eveneens op de Molenweg maar dan iets noordelijker kon ik een halfuurtje later het broertje van lijn 67 op de foto zetten. Dit betrof dus lijn 68 die ook onderweg is naar Echt. Ja, echt waar:
AfbeeldingIMG_1632 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met lijn 68, de bus die ik eerder al als lijn 67 op de foto zette, naar Roermond. Daar stapte ik direct over op lijn 377 en wel naar Kessel-Lo. Nadat ik daar nog een foto had gemaakt van een vertraagde tegenbus liep ik verder naar Kessel om de bus van een uur later te onderscheppen. Dat gebeurde uiteindelijk net buiten het dorp op de Baarloseweg alwaar ik deze nep-LimburgLiner 377 mooi op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_1695 by Milco Oudeboon, on Flickr

Daarna ging ik verder en wel naar Venlo. Aldaar maakte ik wat foto’s op diverse locaties rondom het station. Zo kon ik lijn 66 naar Roermond mooi op de foto zetten op de Roermondsestraat met een van de vele goederentreinen op de achtergrond:
AfbeeldingIMG_1715 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op het Koninginneplein voor het station was ik dan weer exact op tijd om een van de door Arriva uitgevoerde ritten op lijn 83 op de foto te zetten, die zoals gebruikelijk met een LimburgLiner werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_1732 by Milco Oudeboon, on Flickr

En grote bussen zijn natuurlijk leuk, maar ook de kleinere elektrische bussen blijven mooi om te zien. Een zo’n exemplaar kon ik dan ook mooi op de foto zetten op de Kaldenkekerweg met een vrolijk zwaaiende chauffeur: AfbeeldingIMG_1740 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik door. Met lijn 88 ging het al dieselend naar Grubbenvorst. Aldaar was ik ruim op tijd om een leuk plekje te zoeken om de tegenbus, die wel elektrisch reed, op de foto te zetten op de Venloseweg net buiten het dorp:
AfbeeldingIMG_1785 by Milco Oudeboon, on Flickr

De van oorsprong stadsbussen van Venlo mogen ook regelmatig hun beentjes strekken op de streeklijnen. Nadat de 9657 mij al vanaf Grubbenvorst naar Oostrum vervoerde, kon ik de bus in kwestie in de laatstgenoemde plaats nog mooi op de foto zetten op de Henri Dunantstraat:
AfbeeldingIMG_1810 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Oostrum reisde ik vervolgens per trein naar Boxmeer. Aldaar kon ik de Van Driel 345 in de Bilderbeekstraat mooi op de foto zetten die hier als lijn 84 arriveert vanuit Gennep:
AfbeeldingIMG_1865 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vervolgens reisde ik met deze bloedhete bus naar Gennep, alwaar ik blij was uit te mogen stappen voor wat frisse lucht. Bij het busstation aldaar kon ik een leuke foto maken van een LimburgLiner op streeklijn 83 naast de stoomlocomotief die men heeft tentoongesteld ter nagedachtenis aan de vroegere spoorlijn:
AfbeeldingIMG_1925 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op dezelfde locatie kon ik de Van Driel (?) 308 op de foto zetten die hier is gearriveerd als lijn 684 vanuit Boxmeer en nu leeg naar de garage rijdt:
AfbeeldingIMG_1938 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik naar Nijmegen om wat te eten om daarna via Zwolle weer naar huis te reizen na een leuk dagje reizen en in totaal – schrik niet – ruim 23 kilometer te hebben gewandeld. :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Kalil Nieuw
Berichten: 1473
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant (13 foto's)

Bericht door Kalil Nieuw »

Leuke foto's weer, en het is weer mooi weer! :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant (13 foto's)

Bericht door teun »

Erg leuk, ik was zondag nog in Venlo en het zijn altijd aandoenlijke dingen die stadsbusjes. :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant (13 foto's)

Bericht door umbusko »

Klinkt weer als een leuke tocht! *O* Van Driel heeft Van Dijk overgenomen, dus alles wat Van Dijk was is tegenwoordig ook Van Driel.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant (13 foto's)

Bericht door diederickx »

Milco schreef: do 21 apr 2022, 19:16Gisteren deed ik weer eens een rondje door Noord- en Midden-Limburg en Oost-Brabant, allemaal gebieden waar ik eigenlijk niet zo vaak kom.
Ja wat is het nou?
Milco schreef: do 21 apr 2022, 19:16De van oorsprong stadsbussen van Venlo mogen ook regelmatig hun beentjes bandjes strekken op de streeklijnen.
FTFY
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten