Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door Milco »

Vanwege het mooie weer dit weekend besloot ik weer eens te gaan reizen, iets wat ik overigens de afgelopen maanden vaker ben gaan doen, maar waarvan ik niet altijd een verslagje had gemaakt.

Ik had al een plannetje klaarliggen voor afgelopen zaterdag, maar toen ik die dag een feestje bleek te hebben maar het zondag ook mooi weer zou worden, was het mij al snel duidelijk: ik ga zondag! Lang hoefde ik niet te twijfelen waarheen, want ik was alweer eventjes niet in Zuid-Limburg geweest. Maar dat is niet alles, maar dat merk je vanzelf als je verder leest. ;)

Uiteraard begon ik met een rit met de bus hier naar station Almere Centrum. Aldaar bleek mijn trein, de sprinter naar Amsterdam, pas over een kleine twintig minuten te gaan. Ik had geen zin om te wachten, dus ik besloot alvast met lijn M4 naar station Muziekwijk te reizen. Aldaar waren we wat vroeger, heerlijk die rust op de vroege zondagochtend, zodat ik de tegenbus nog mooi op de foto kon zetten die met een van de oudere generaties BYD werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_7215 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanaf Almere Muziekwijk reisde ik dan wel per trein, om richting het zuiden te gaan! Ik reisde achtereenvolgens met de sprinter, bus 40 van het GVB, een intercity, een stoptrein en een sneltrein uiteindelijk naar station Aachen West. Nabij het station aldaar en wel op de Clabenstraße kon ik de ASEAG 473 mooi op de foto zetten die hier een tijdelijke bushalte indraait. Prima, want dat kwam voor de foto wel even beter uit eigenlijk:
AfbeeldingIMG_7231 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een wandeling naar station Aachen Schanz met nog meer foto’s die ik hier niet zal tonen, maar wel later op mijn website, reisde ik met lijn 350 weer naar Vaals. Daar zou ik eigenlijk direct doorgaan met lijn 43, maar ik besloot een uurtje in de lassen voor een broodje en wat foto’s in de omgeving. Zo kon ik op de Maastrichterlaan deze ex-BVG dubbeldekker, bekend van OMSI, op de foto zetten die actief is als een bus van een City Tour door Aachen:
AfbeeldingIMG_282 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik bleef niet in Vaals, want al lopend ging ik toch weer even de grens over naar het Vaalserquartier in Aachen. Op de Vaalser Straße aldaar, met op de achtergrond al de grens zichtbaar, zette ik lijn 350 op de foto waar qua luxe bussen enkel nog Volvo 8900’s actief waren, in tegenstelling tot vandaag met de Brabantse 7296 die daar nu actief is:
AfbeeldingIMG_7308 by Milco Oudeboon, on Flickr

En waar lijn 350 op de doorgaande weg blijft, rijden de buslijnen van de ASEAG door de krappe straatjes van het Vaalserquartier. Zo kon ik lijn 33, die met een voor mij onbekende bus rijdt, op de foto zetten in de Keltenstraße:
AfbeeldingIMG_7325 by Milco Oudeboon, on Flickr

De ASEAG 342 spotte ik dan weer om de hoek en wel op de Alte Vaalser Straße:
AfbeeldingIMG_7336 by Milco Oudeboon, on Flickr

Weer terug in Vaals en wel op de Maastrichterlaan kon ik wederom een foto maken van de ASEAG 473, ditmaal op lijn 25:
AfbeeldingIMG_7346 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik dan alsnog verder en wel met lijn 43 naar Bocholtz. Aldaar wachtte ik op de tegenbus en liep ik een rondje door het dorp. Zo kwam ik onder andere op de Herver bij deze tunnel die er toch wel apart en bijzonder uitziet. Er zijn overigens niet enkel verkeerslichten voor de auto’s, maar ook voor fietsers en zelfs voetgangers:
Afbeelding285561552_4952487348207388_2357737756252047881_n by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik verder naar het station van de ZLSM, alwaar toevallig een railbus aan kwam met voor- én achterop een kleine locomotief, wat er toch wel vrij apart uitziet:
AfbeeldingIMG_7362 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingIMG_7377 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het nog eventjes wachten op lijn 43, die uiteindelijk met de oorspronkelijk vanuit Zuid-Holland rijdende 8370 reed die ik niet had verwacht op de zondag. Uiteindelijk kon ik ‘m al omhoog klimmend op de foto zetten op de Doctor Nolensstraat in Bocholtz:
AfbeeldingIMG_7405 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna zou ik eigenlijk deze bus afwachten en meereizen naar Simpelveld, maar gezien de lange wachttijd en het mooie weer besloot ik die 2,5 kilometer te lopen. Net voor Simpelveld was ik nog eerder dan de bus, dus besloot ik even te wachten om op de Vroenkuilerweg de Arriva 8370 nogmaals op de foto te zetten:
AfbeeldingIMG_7431 by Milco Oudeboon, on Flickr

Niet veel later kon ik de tegenbus naar Vaals ook nog onderscheppen en dat gebeurde op het Oranjeplein:
AfbeeldingIMG_7443 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde even later door en dat deed ik met lijn 47 naar Gulpen. Aldaar kon ik tussen het drukke verkeer door alsnog mijn volgende bus op de foto zetten die hier op de Rijksweg rijdt en bij het busstation arriveert:
AfbeeldingIMG_7473 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met deze bus reisde ik mee tot de halte Akersteenweg om aldaar de busroute in het dorp Scharn op te zoeken. Dat lukte en na nog wat testplaatjes kon ik lijn 2 mooi op de foto zetten op de Wethouder van Caldenborghlaan in Maastricht:
AfbeeldingIMG_7490 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Maastricht reisde ik met lijn 4 door naar het volgende dorp: Berg en Terblijt. Na een wolk voor de zon die de foto deed verpesten, foto’s maken is niet altijd even makkelijk, besloot ik de tijd te doden door wat drinken te halen en de volgende bus op de wachten. Deze reed bovendien zelfs met een Maastrichtse stadswagen die ik al helemaal niet had verwacht, dus dat was wel even de moeite. Op de Rijksweg in Berg en Terblijt kon ik uiteindelijk een mooie foto maken van de Arriva 9605:
AfbeeldingIMG_7528 by Milco Oudeboon, on Flickr

Daarna reisde ik door naar Valkenburg, alwaar op de Spoorlaan nog een foto gemaakt kon worden van de Arriva 9165 die als lijn 54 zojuist is vertrokken vanaf het zondagse beginpunt, op weg naar Gulpen:
AfbeeldingIMG_7558 by Milco Oudeboon, on Flickr

Via Maastricht reisde ik vervolgens door naar Eindhoven om aldaar op het station nog wat plaatjes te maken van de bussen, zoals deze VDL Berkhof Ambassador naast de ex-Connexxion 5726 die nu beter bekend staat als de HJG Busvervoer 7:
AfbeeldingIMG_7574 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik via Utrecht weer naar huis na een leuke dag met veel foto’s én ruim 17 kilometer lopen. Meer foto’s zullen binnenkort op mijn website verschijnen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1504
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door teun »

Mooie foto’s, die Limburgse dorpjes hebben altijd wel wat vind ik.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door umbusko »

Leuke foto's! Als je nou op je wandeling tussen de 350 en de 2 even langs de Sjaander Broonk was gekomen, had ik je een pilsje gekocht. ;)

Ik hoorde een tijdje terug ook al dat de Schienenbus met twee locomotiefjes reed, misschien is er een lastig defect of zo.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2826
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door ICE11 »

Milco schreef: ma 13 jun 2022, 19:53 Nabij het station aldaar en wel op de Clabenstraße kon ik de ASEAG 473 mooi op de foto zetten die hier een tijdelijke bushalte indraait.
Daar is een gewone halte! ;)
Milco schreef: ma 13 jun 2022, 19:53 En waar lijn 350 op de doorgaande weg blijft, rijden de buslijnen van de ASEAG door de krappe straatjes van het Vaalserquartier. Zo kon ik lijn 33, die met een voor mij onbekende bus rijdt, op de foto zetten in de Keltenstraße:
Dat is de 369 welke naar een botsing nog op nieuwe folie voor zijn front wacht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Een mooi verslag ;) .
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag.
Maar ik heb een vraagje omtrent de kentekens van aseag. De ene keer Ijn de eindcijfers van het kenteken gelijk met het wagennummer. Maar soms ook niet. Ik heb zojuist gekeken op busposities en het komt vaker voor.
Wat is het idee hierachter? Je zou verwachten dat het kenteken AC-L xxx altijd xxx het wagenpark nummer is.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2826
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door ICE11 »

Het antwoord is simpel: Als het bij het wagennummer passende kenteken vrij is wordt deze ook genomen, maar in het verleden is dat vaker niet gebeurt, zodat hedendaags voor nieuwe bussen niet altijd het passende kenteken vrij is.

Overigens is het overzicht op busposities niet helemaal betrouwbaar want er staan onder "ASEAG" ook vele bussen welke van onderaannemers zijn.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Heuvels, tunnels en grensgevalletjes in Zuid-Limburg en meer... (18 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Maar misschien kun je dat bij hen melden. Ze weten daar ook niet alles. Dan wordt de betreffende wagen wel verplaatst naar de juiste onderaannemer
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten