Nu het nog kan: een RRReis met Keolis over de Veluwe (16 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Nu het nog kan: een RRReis met Keolis over de Veluwe (16 foto's)

Bericht door Milco »

Alhoewel we zaterdag temperaturen bereikten van 30 graden en meer, besloot ik toch een rondje te gaan reizen en dat deed ik ditmaal met een Dagkaart Oost over de Veluwe, nu Keolis daar nog actief is. En met al die bomen daar is het best goed uit te houden. 8-)

De dag begon met de stadsbus, een omgeleide intercity en lijn 148 naar Harderwijk alwaar ik bij het station de bus die mij hiernaartoe bracht nog mooi op de foto kon zetten die als lijn 147 onderweg was naar Dronten:
AfbeeldingIMG_8325 by Milco Oudeboon, on Flickr

Doordat er werkzaamheden aan het spoor waren op het gehele traject tussen Zwolle en Amersfoort reden de NS-bussen af en aan, mede doordat Harderwijk de begin- en eindhalte was zodat doorgaande reizigers hier moesten overstappen. Zo kon ik deze dubbeldekker van Besseling op de foto zetten die de bladeren toch wel van de bomen af rijdt :mrgreen: :
AfbeeldingIMG_8389 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Harderwijk reisde ik vervolgens stilletjes, met een BYD, naar Voorthuizen alwaar ik nog nooit een foto had gemaakt. Daar kwam verandering in, want op de Hoofdstraat middenin het dorp kon ik lijn 102 naar Apeldoorn op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_8418 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik terug naar overstaphalte De Punt om met de gecombineerde lijnen 205 en 105 door te reizen naar Wekerom. Aldaar liep ik nog door voor een leuk plekje en deze vond ik buiten het dorp, alwaar ik uiteindelijk de Keolis 2060 op de foto kon zetten op de Otterloseweg:
AfbeeldingIMG_8436 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik liep hierna terug naar het dorp om met lijn 107 noordwaarts te reizen, om ook in Stroe voor het eerst eens een foto te maken en wel op de Wolweg:
AfbeeldingIMG_8450 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna zou ik met de volgende rit doorreizen naar het eveneens in Stroe gelegen busstation Wittenberg, maar gezien de relatief korte afstand en de relatief lange wachttijd op de bus, besloot ik te gaan lopen. Dat was absoluut geen straf, want ik liep heerlijk tussen de bomen en van zon was dus weinig sprake. Door het lopen kwam ik ook nog eens ruim op tijd aan bij het busstation, waardoor ik nog een foto kon maken van lijn 107 naar Ede…:
AfbeeldingIMG_8471 by Milco Oudeboon, on Flickr

…gevolgd door een foto van mijn volgende bus, die mij daarna naar Apeldoorn bracht:
AfbeeldingIMG_8489 by Milco Oudeboon, on Flickr

In Apeldoorn bleef ik gewoon bij het station. Daar was de “overstap” op lijn 112 immers flink korter dan in Nieuw-Milligen alwaar ik ‘m net had gemist. Tijdens het wachten kon ik op de Molendwarsstraat de nu nog Keolis 2159 op de foto zetten die als lijn 2 bijna bij zijn eindhalte is gearriveerd:
AfbeeldingIMG_8546 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Apeldoorn reisde ik met lijn 112 terug om vervolgens af te buigen naar Elspeet alwaar ik ook nog nooit foto’s had gemaakt. Eigenlijk zou ik maar één bus op de foto zetten, maar gezien de tegenbus vertraagd was door een omleiding in Nunspeet door de eerdergenoemde werkzaamheden aan het spoor, besloot ik nadat ik de bus naar Nunspeet had gemist er gewoon nog een uur te blijven. Zodoende kon ik lijn 112 in Elspeet op de foto zetten op de Uddelerweg…:
AfbeeldingIMG_8572 by Milco Oudeboon, on Flickr

…en een klein uur later iets verderop op de Vierhouterweg:
AfbeeldingIMG_8593 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik dan alsnog met lijn 112 door naar Nunspeet, alwaar niet alleen deze lijn een omleiding bleek te rijden, maar ik ook lijn 111 opeens tegenkwam op de Enkweg:
AfbeeldingIMG_8608 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna een stuk comfortabeler door en wel met lijn C1. Ditmaal ging de reis naar Elburg alwaar ik in de Hellenbeekstraat een leuk plekje vond. Na nog even wachten in de schaduw kon ik een foto maken van een van de ComfortRRReis-bussen, die ik qua kleur toch wel erg mooi vind:
AfbeeldingIMG_8642 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Elburg reisde ik door en wel naar Wezep. Qua straatnaam is men daar niet heel erg creatief, dus we moeten het doen met twee foto’s die allebei op de Zuiderzeestraatweg zijn gemaakt, maar wel gelukkig allebei in een ander deel van het dorp:
AfbeeldingIMG_8667 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingIMG_8688 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na in Wezep lekker te hebben gegeten bij de lokale snackbar reisde ik door naar station Zwolle, om aldaar eens over te stappen naar Stadshagen. Aldaar liep ik toch even terug naar de Twistvlietbrug om lijn 11 op foto te zetten, die het in tegenstelling tot de andere Zwolse stadslijnen de hele dag met dezelfde bussen mag doen. Het zal allemaal wel:
AfbeeldingIMG_8705 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik door naar het station van Stadshagen om aldaar de laatste foto van de dag te maken en wel de Keolis 2210 die als lijn 1 bij zijn eindhalte is gearriveerd:
AfbeeldingIMG_8729 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik via Kampen, Emmeloord en Lelystad weer naar huis na een warme maar leuke dag reizen en ruim 20 kilometer lopen. Heerlijk! 8-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nu het nog kan: een RRReis met Keolis over de Veluwe (16 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Leuk setje foto's in een mooi stukje Nederland
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nu het nog kan: een RRReis met Keolis over de Veluwe (16 foto's)

Bericht door Durashift »

Leuke, herkenbare, plekjes voor mij.

Foto 8471: de bus kwám uit Putten en ging naar Ede. ;)

Dat stuk wat jij gelopen hebt. Daar heb ik enkele jaren geleden wel eens (on)regelmatig gefietst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten