Dorpjes en kleine plaatsjes rond Amsterdam (12 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Dorpjes en kleine plaatsjes rond Amsterdam (12 foto's)

Bericht door Milco »

Gisteren reisde ik weer eens in en rondom Amsterdam, waarbij ik vooral kleinere plaatsen aan deed. Want Amsterdam mag dan wel een grote stad zijn, toch liggen er relatief veel kleine dorpjes in de omgeving en die zijn ook de moeite waard voor foto’s, zeker gezien ik in veel dorpjes nog nooit foto’s had gemaakt!

Ik begon met een busrit naar het station en een treinrit naar Weesp, dat tegenwoordig onderdeel is van de gemeente Amsterdam. Aldaar had ik mooi de tijd om een plekje te zoeken om de stadsbus van Amsterdam af te wachten en deze kon ik dan even later mooi op de foto zetten op de Jan Tooropstraat:
AfbeeldingAmsterdam (8) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met deze bus reisde ik vervolgens door naar een dorp waar ik met de auto veelvuldig ben langsgekomen, maar nog nooit met de bus en een foto had ik er ook nog nooit gemaakt. Daar kwam verandering in en zodoende kon ik een van de weinige echte streeklijnen van het GVB op de foto zetten op de N236 nabij Driemond:
AfbeeldingAmsterdam (26) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna besloot ik niet te wachten tot deze bus terug zou komen uit Weesp, maar ik besloot lekker te gaan lopen. Lekker door het bos was het prima uit te houden met deze temperaturen. Na een goed halfuurtje arriveerde ik in Amsterdam-Zuidoost, de exclave van onze hoofdstad die met geen mogelijkheid aan Amsterdam zelf grenst. Bij metrostation Gaasperplas, dat overigens volgens mij veel te veel perrons kent dan buslijnen die er komen, kon ik lijn 47 nog mooi op de foto zetten:
AfbeeldingAmsterdam (38) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik verder en dat deed ik met de metro. Langs de plek waar in 1992 de Bijlmerramp plaatsvond reisde ik naar de Verrijn Stuartweg om daarvandaan naar het dorp Duivendrecht te lopen, een in Amsterdam ingeklemd dorp waar ik regelmatig langskom met de trein, maar voor foto’s van de bussen was ik er zowat nog nooit geweest. Daar kwam nu dus verandering in en zodoende kon ik deze gelede Citea, wat ik toch wel geinig busjes vind, mooi op de foto zetten op de busbaan die uitkomt op de Rijksstraatweg:
AfbeeldingAmsterdam (63) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Duivendrecht reisde ik dan weer per trein verder en wel naar Hoofddorp. Aldaar liep ik naar de busbaan nabij de halte Beukenhorst. Met wat inzoomwerk kun je daar best mooie plaatjes maken, zoals deze van de toeristenlijn, lijn 397, die tegenwoordig met de gelede VDL’s wordt uitgevoerd:
AfbeeldingAmsterdam (124) by Milco Oudeboon, on Flickr

Even later was de zon ook weer wat gedraaid en dat resulteerde dan weer in een plaatje van een gelede Ebusco die onderweg is naar Amsterdam-Zuidoost:
AfbeeldingAmsterdam (312) by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde even later door met lijn 397 en wel naar Nieuw-Vennep. Nadat ik daar nog even wat inkopen had gedaan en een portie kibbeling had gehaald bij de lokale viskraam werd het jagen op de bussen weer voortgezet. Zo kon ik nabij het centrum de Connexxion 9788 wederom op de foto zetten in de wijk Getsewoud:
AfbeeldingAmsterdam (400) by Milco Oudeboon, on Flickr

Iets veder naar het noorden ziet dat er vervolgens zo uit, met een rit later:
AfbeeldingAmsterdam (416) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel had gezien reisde ik terug naar Hoofddorp en wel naar de halte Graan voor Visch, om vanaf daar naar het Burgemeester van Stamplein te lopen. Op het busstation aldaar kon ik nog een leuke foto maken van een van de kleinere Iveco’s naast een Ebusco:
AfbeeldingAmsterdam (529) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met lijn 161 via een leuke route langs de woning van een van de oud-“deelnemers” aan Frank Visser Doet Uitspraak en Lijnden naar Zwanenburg. Ook dit dorp ligt onder de rook van Amsterdam, maar ook hier had ik nog nooit een bus op de foto gezet. Daar kwam verandering in door het afwachten van de bus die mij hiernaartoe bracht en deze kon ik op de Dennenlaan mooi op de foto zetten:
AfbeeldingAmsterdam (533) by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog even een wandelingetje door het dorp en het zien passeren van de BYD 2099 op lijn 680, toch wel een eenling van Connexxion als je het mij vraagt, reisde ik met de lijnen 80 en 51 naar Amsterdam Zuid. Daar kon ik mijn volgende bus nog mooi op de foto zetten:
AfbeeldingAmsterdam (568) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hiermee reisde ik helemaal naar Kudelstaart, wat zo’n uitloper is en waar ik dus ook nog nooit eerder ben geweest. Nadat ik daar even moest wachten doordat een rit kwam te vervallen, kon ik er uiteindelijk toch een foto maken en wel van lijn 358 op de Bilderdammerweg:
AfbeeldingAmsterdam (596) by Milco Oudeboon, on Flickr

Na hier nog even te zijn gebleven reisde ik terug naar Amstelveen om mezelf te trakteren bij de Frietfabriek, dat naast de grens tussen Amstelveen en Amsterdam ligt. Hierna maakte ik verder geen foto’s meer en reisde ik achtereenvolgens met de lijnen 357, 12, 322, 328, M1 en M2 weer naar huis. :)
Dat was ‘m! Deze foto’s en meer van deze dag zullen binnenkort wel op mijn website verschijnen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dorpjes en kleine plaatsjes rond Amsterdam (12 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag met mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dorpjes en kleine plaatsjes rond Amsterdam (12 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten weer leuke plaatjes bij :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dorpjes en kleine plaatsjes rond Amsterdam (12 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Aardig rondje gemaakt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten