Ardan on Tour: Living the 9-euro-ticket-life [69f] NIEUW: Berlijn!
Geplaatst: di 05 jul 2022, 13:57
Iedereen is hier natuurlijk schandalig misbruik aan het maken van het 9-euro-ticket, en ik ben er daar natuurlijk ook een van. En ach, je maakt wel eens een fotootje dus ik maak maar eens een topic aan die ik gedurende deze zomer steeds zal aanvullen.
Het concept is steeds hetzelfde: 's ochtends met de auto de grens over, naar bijvoorbeeld Kleve, Emmerich of Hörstel, lekker een dagje rondscheuren met de trein, en 's avonds bidden dat ik weer thuiskom want vertragingen en gemiste late aansluitingen lijken wel schering en inslag te worden.
Op 6 juni begon mijn rondje in Kleve en stapte ik in Krefeld uit om even een tram te bekijken. Toen was er nog niks aan de hand met deze stad.
De U76 bracht me van Krefeld naar Düsseldorf.
Daar stapte ik bij de brug over de Rijn uit om die wandelend over te steken.
Ik bezocht nog wat natuur en zo in de omgeving, het rondje an sich was niet heel spectaculair. In Köln kon ik nog een beetje kunstzinnig doen..
..en een NS-Vectron platen die de NJ naar Oostenrijk trok. Een paar weken eerder zat ik er zelf nog in.
Dit maal bleek het de veroorzaker te zijn van een gemiste laatste overstap ik Krefeld, want hij stond er zo lang dat de RE7 naar Krefeld niet binnengenomen kon worden en die met dikke vertraging vertrok.
150 euro door een taxirit armer was het een week later tijd voor een herkansing. Op 17 juni ging ik weer naar Kleve, waar ik de bus naar Xanten pakte om dat spoorlijntje naar Duisburg af te kunnen strepen. Er bleek echter SEV te rijden tussen Xanten en Millingen. Ik denk dat ze aan het grasmaaien waren tussen het spoor, het was in ieder geval hard nodig .
Even een klein kijkje in Dortmund. Zouden de tunnelstations aan de S1 er nog steeds zo triest bij liggen? Het lijkt toch wel een beetje opgeknapt!
..ew. Nee, alleen de trein is opgefrist.
Ik hoopte met de H-Bahn mee te kunnen, maar het was het weekend van Fronleichnam en de schwebebahn was gesloten voor werkzaamheden.
Ook het Stadtbahnstation van Dortmund Hbf is nog altijd in de jaren '80 blijven hangen. Ze waren hier toch aan het opknappen?
..en het station zou toch viersporig worden? Dat is het nog steeds niet. Ik vraag me af wat ze hier al jarenlang aan het doen zijn..
Mittelrheinbahn in Brühl. Mooi kasteel hier!
En een mooi meer.
In Köln kwam ik de nieuwe HF6-Stadtbahn tegen
Hij is echt heerlijk stil, en érg licht. Verder vind ik het wel een beetje een goedkope plestik tram. Verwacht niets van de zitjes.
Het is een enkelkops tram en moet dus altijd gekoppeld rijden. Wel weer een leuk panoramazitje achterin.
Ook dit keer was het hierna weer een kriem om thuis te komen, de laatste drie treinen van Krefeld naar Kleve werden tot Geldern zonder vervanging opgeheven door een onderbezet seinhuis. Zoek het zelf maar uit hoe je thuis komt, dikke middelvinger. In Krefeld me bij wat mensen aangesloten die ook die kant op moesten en met zijn zevenen een taxi gedeeld. Dat kostte me nu maar een tientje, en met een idioot late nachttrein, maar waar gek genoeg toch nog het nodige volk in zat, kon ik nog van Geldern naar Kleve. Om 4 uur was ik thuis.
Vandaar ook mijn nieuw bedachte spreekwoord nu: "eerst Krefeld voorbij zien te komen", voor als je denkt dat je er al bijna bent. Niet te vroeg juichen
Dank voor de aandacht en later meer
Het concept is steeds hetzelfde: 's ochtends met de auto de grens over, naar bijvoorbeeld Kleve, Emmerich of Hörstel, lekker een dagje rondscheuren met de trein, en 's avonds bidden dat ik weer thuiskom want vertragingen en gemiste late aansluitingen lijken wel schering en inslag te worden.
Op 6 juni begon mijn rondje in Kleve en stapte ik in Krefeld uit om even een tram te bekijken. Toen was er nog niks aan de hand met deze stad.
De U76 bracht me van Krefeld naar Düsseldorf.
Daar stapte ik bij de brug over de Rijn uit om die wandelend over te steken.
Ik bezocht nog wat natuur en zo in de omgeving, het rondje an sich was niet heel spectaculair. In Köln kon ik nog een beetje kunstzinnig doen..
..en een NS-Vectron platen die de NJ naar Oostenrijk trok. Een paar weken eerder zat ik er zelf nog in.
Dit maal bleek het de veroorzaker te zijn van een gemiste laatste overstap ik Krefeld, want hij stond er zo lang dat de RE7 naar Krefeld niet binnengenomen kon worden en die met dikke vertraging vertrok.
150 euro door een taxirit armer was het een week later tijd voor een herkansing. Op 17 juni ging ik weer naar Kleve, waar ik de bus naar Xanten pakte om dat spoorlijntje naar Duisburg af te kunnen strepen. Er bleek echter SEV te rijden tussen Xanten en Millingen. Ik denk dat ze aan het grasmaaien waren tussen het spoor, het was in ieder geval hard nodig .
Even een klein kijkje in Dortmund. Zouden de tunnelstations aan de S1 er nog steeds zo triest bij liggen? Het lijkt toch wel een beetje opgeknapt!
..ew. Nee, alleen de trein is opgefrist.
Ik hoopte met de H-Bahn mee te kunnen, maar het was het weekend van Fronleichnam en de schwebebahn was gesloten voor werkzaamheden.
Ook het Stadtbahnstation van Dortmund Hbf is nog altijd in de jaren '80 blijven hangen. Ze waren hier toch aan het opknappen?
..en het station zou toch viersporig worden? Dat is het nog steeds niet. Ik vraag me af wat ze hier al jarenlang aan het doen zijn..
Mittelrheinbahn in Brühl. Mooi kasteel hier!
En een mooi meer.
In Köln kwam ik de nieuwe HF6-Stadtbahn tegen
Hij is echt heerlijk stil, en érg licht. Verder vind ik het wel een beetje een goedkope plestik tram. Verwacht niets van de zitjes.
Het is een enkelkops tram en moet dus altijd gekoppeld rijden. Wel weer een leuk panoramazitje achterin.
Ook dit keer was het hierna weer een kriem om thuis te komen, de laatste drie treinen van Krefeld naar Kleve werden tot Geldern zonder vervanging opgeheven door een onderbezet seinhuis. Zoek het zelf maar uit hoe je thuis komt, dikke middelvinger. In Krefeld me bij wat mensen aangesloten die ook die kant op moesten en met zijn zevenen een taxi gedeeld. Dat kostte me nu maar een tientje, en met een idioot late nachttrein, maar waar gek genoeg toch nog het nodige volk in zat, kon ik nog van Geldern naar Kleve. Om 4 uur was ik thuis.
Vandaar ook mijn nieuw bedachte spreekwoord nu: "eerst Krefeld voorbij zien te komen", voor als je denkt dat je er al bijna bent. Niet te vroeg juichen
Dank voor de aandacht en later meer