Nieuwe bussen in het Gooi (14 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Nieuwe bussen in het Gooi (14 foto's)

Bericht door Milco »

Sinds enkele maanden is men bij Transdev bezig met het in dienst nemen van de elektrische VDL’s in de regio Gooi en Vechtstreek. Het betreffen nieuwe bussen met een lengte van 11,5 meter met camera’s in plaats van spiegels en ex-Alkmaarse bussen met een lengte van 9,9 meter met reguliere buitenspiegels. Nu is het nog wachten op de vloot van 39 Ebusco 3.0 bussen, maar die volgen als het goed is later dit jaar.

Aangezien de nieuwe VDL’s sinds enkele weken ook in het weekeinde volop rijden, besloot ik gisteren door deze regio te gaan reizen. Het werd geen net rondje, meer een wat heen en weer gereis om met de stand van de zon telkens mooie plaatjes te maken. Zodoende reisde ik als eerste via Weesp naar Naarden-Bussum om daarna naar de bussen te gaan. :p Dat deed ik echter lopend, want het wachten op de bus naar de Hilversumse Meent duurde vrijwel net zo lang als het lopen daarnaartoe.

Op de Noordermeent in de Hilversumse Meent, wat toch eerder tegen Bussum aan ligt, kon ik de eerste nieuwe VDL platen en dat werd de Transdev 7691 met, zoals vaker deze dag, een zwaaiende chauffeur:
AfbeeldingIMG_3716 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eveneens op de Noordermeent maar dan even verderop in het dorp kon ik een halfuurtje later de 7685 platen met een chauffeur die zelfs even stil bleef staan zodat ik op mijn gemakje wat foto’s kon maken:
AfbeeldingIMG_3748 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit de Hilversumse Meent reisde ik door met lijn 105, die overigens op zaterdagmiddag een halfuurdienst rijdt maar daar voorafgaand richting Bussum een “gat” van anderhalfuur kent zonder ritten, naar ’s-Graveland. Op de brug tussen dat dorp en Kortenhoef kon ik dan weer een van de oudere VDL’s uit Noord-Holland-Noord op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_3753 by Milco Oudeboon, on Flickr

Even verderop in ’s-Graveland kon dan weer een nieuwere VDL op de foto en dat werd ditmaal de 7684:
AfbeeldingIMG_3781 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit ‘s-Graveland reisde ik vervolgens met lijn 105 terug naar Bussum. Op de Stationsweg, hoe toepasselijk, kon ik dan weer de Transdev 7688 op de foto zetten naast een omgeleide intercity die vanuit Utrecht onderweg is naar Schiphol:
AfbeeldingIMG_3832 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde echter met de bus verder en wel naar Muiderberg. Wat blijven die grote bussen in de kleine straatjes daar toch mooi om te zien! Na een goed halfuurtje om een leuke locatie uit te zoeken, trof ik de Transdev 7685 wederom aan, ditmaal op de Erfgooierslaan in Muiderberg:
AfbeeldingIMG_3854 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het halen van een lunch bij de plaatselijke Spar reisde ik verder naar Weesp wat toch niet ging zoals gepland met onderweg nog een brugopening en een forse groep toeristen die vanuit Muiden naar Weesp reisden. Aldaar kon ik op het Stationsplein de bus in kwestie nog op de foto zetten die na het uitladen van de groep toeristen verder ging als lijn 106 naar Nederhorst den Berg:
AfbeeldingIMG_3873 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Weesp reisde ik wederom per trein richting het Gooi om ditmaal door te reizen naar Hilversum. Op de Professor Kochstraat kon ik de Transdev 7691 nog op de foto zetten met wederom een zwaaiende chauffeur…:
AfbeeldingIMG_3889 by Milco Oudeboon, on Flickr

…gevolgd door de 7676 die hier de Beatrixtunnel induikt op weg naar het station:
AfbeeldingIMG_3909 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde vanuit Hilversum weer door en wel naar het in de provincie Utrecht liggende Eemnes, met lijn 109 die vanwege werkzaamheden aan de nieuwe busbaan wel via hele smalle straatjes wordt omgeleid. In Eemnes was ik dan weer mooi op tijd om de tegenbus op de foto te zetten en dat gebeurde op de Noordersingel:
AfbeeldingIMG_3921 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna wilde ik met de bus naar Laren, maar gezien de wachttijd besloot ik lekker te gaan lopen. Kilometers maken! Onderweg kon ik de bus die ik wilde hebben dan nog mooi op de foto zetten met alweer een zwaaiende chauffeur:
AfbeeldingIMG_3947 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een halfuurtje wachten in het toch wel bekakte dorp Laren, ik kan de inwoners daar toch altijd vrij lastig verstaan, wachtte ik de volgende bus naar Bussum op die ik eveneens op de Eemnesserweg op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_3978 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Lèèèèren reisde ik vervolgens via Blèèèèricum door naar Huizen. Aldaar had ik precies voldoende tijd voor er weer een bus aankwam en dat werd wederom de 7676 die ik hier spotte op de Bovenmaatweg:
AfbeeldingIMG_4003 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog even de busroute van lijn 100 te hebben gevolgd met wat plaatjes hier en daar, sluit ik deze reportage af met de Transdev 7680 die ik op de Delta op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_4062 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik naar Hilversum om wat te eten om daarna weer via Muiden naar huis te reizen. Ik heb in totaal ruim 23 kilometer gelopen en ruim 200 foto’s gemaakt. Deze foto’s en meer zullen binnenkort op mijn website verschijnen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Nieuwe bussen in het Gooi (14 foto's)

Bericht door isadora »

Leuk de oude woonomgeving nog eens voorbij te zien komen. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe bussen in het Gooi (14 foto's)

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D Geheel toevallig was ik gisteren ook in die regio (wat tegens mijn werkgebied is), maar dan op de OV-fiets. :)
(Alleen foto 3753 is een beetje scheef. :X )
Milco schreef: zo 24 jul 2022, 12:19 Op de Noordermeent in de Hilversumse Meent, wat toch eerder tegen Bussum aan ligt,
Ja, de gemeentegrenzen in dat gebied lopen erg raar. :p Net ten zuiden van Blaricum Ziekenhuis is er zelfs een vier-gemeenten-punt tussen Hilversum, Laren, Blaricum en Huizen, met Gooise Meren heel dichtbij. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Nieuwe bussen in het Gooi (14 foto's)

Bericht door Etienne »

Op zich prima plaatjes, toch vind ik sommige foto's wel enigszins overbelicht; zoals de foto's 2 en 10.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe bussen in het Gooi (14 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Fraaie bussen! Bedankt voor het delen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten