Kleine dorpjes en meer in Flevoland en Overijssel (12 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Kleine dorpjes en meer in Flevoland en Overijssel (12 foto's)

Bericht door Milco »

Vanwege het warme, maar wel mooie weer en de kortingsacties van ErvaarhetOV besloot ik gisteren weer eens een rondje te doen met bus en trein, ditmaal bezocht ik vooral de kleinere plaatsen in Flevoland en Overijssel waar ik normaal niet eens in de buurt kom. Zo begon het met een treinrit per intercity vanaf Almere Buiten naar Lelystad om aldaar eens over te stappen op de bus naar Swifterbant, eens wat anders dan Harderwijk of Emmeloord. Ik was er nog nooit geweest en had er dus ook nog nooit foto’s gemaakt. Nadat ik nog even een halfuurtje moest wachten, iets met vakantiedienst, kon ik uiteindelijk een mooi plaatje maken van een Iveco op lijn 146 op De Lange Streek in Swifterbant:
AfbeeldingIMG_5998 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een halfuurtje later, ietsjes verderop en met een ander bustype ziet dat er met lijn 145 dan weer zo uit:
AfbeeldingIMG_6025 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Swifterbant reisde ik door en wel naar Dronten, ook zo’n plaats waar ik normaal enkel met de trein langskom en dan ook nog eens met hoge snelheid :mrgreen: Ditmaal maakte ik er zelfs foto’s, want nadat ik uit lijn 146 was gestapt zou lijn 147 naar Harderwijk al langskomen en die rijdt toch wel door een relatief smal straatje nabij het centrum van Dronten:
AfbeeldingIMG_6049 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat er hierna niets meer langs kwam, zo boeiend is Dronten nou ook weer niet, liep ik langzaam, het was immers warm, naar het station. Aldaar zou ik met lijn 143 naar Kampen gaan, maar ik liet ‘m gaan zodat ik nog een pruttel-Volvo op de foto kon zetten die hier vertrekt als lijn 147 naar Harderwijk:
AfbeeldingIMG_6091 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna wel direct verder en wel met de trein naar Kampen Zuid, om aldaar over te stappen op lijn 74 naar Genemuiden, ook zo’n dorp waar ik hooguit eens doorheen rijd. Ditmaal stapte ik er dus uit om een korte slag vanuit Hasselt van een halfuur later te kunnen onderscheppen en dat lukte in de Dorus Rijkersstraat:
AfbeeldingIMG_6123 (2) by Milco Oudeboon, on Flickr

Een klein halfuurtje later kon ik even verderop op de Stuivenbergstraat deze Iveco platen die er iets minder goed uitziet gezien het duct tape :mrgreen:
AfbeeldingIMG_6148 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna direct verder naar Hasselt om daar over te stappen naar Zwolle. Doordat bij Keolis in de concessie IJssel-Vecht de chauffeurs de hele dag dezelfde bus mee hebben, zorgt dat voor wat afwijkingen hier en daar en zodoende trof ik deze ComfortRRReis-wagen aan op het Rodetorenplein als lijn C10 naar station Zwolle :mrgreen:
AfbeeldingIMG_6199 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Zwolle reisde ik met lijn 1, het was de C niet waard, naar Dedemsvaart. Aldaar was ik mooi op tijd om een van de binnenkomende ritten van lijn C129 op de foto te zetten op de Hoofdvaart nabij het busstation:
AfbeeldingIMG_6220 by Milco Oudeboon, on Flickr

Niet veel later kon ik vanaf dezelfde locatie een foto maken van deze kruising tussen de lijnen 1 en C129 :mrgreen:
AfbeeldingIMG_6240 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de volgende rit op lijn 129 die onderweg was vanuit Coevorden reed met een ComfortRRReis-wagen en deze bus trof ik dan ook aan op de Adelaarweg:
AfbeeldingIMG_6253 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met een reguliere bus reisde ik echter verder en wel naar Lutten, om aldaar uit te stappen langs de Dedemsvaartseweg-Noord voor een leuk landelijk plaatje. Dat lukte ondanks het tegenverkeer prima alweer een ComfortRRReis-wagen:
AfbeeldingIMG_6285 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna door en wel naar Coevorden. Na een rondje door het centrum en wat eten was ik dan weer mooi op tijd op deze Ebusco van Qbuzz de fotograferen op de Van Heutzszingel:
AfbeeldingIMG_6307 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik via Zwolle, Kampen, Emmeloord en vervolgens vrijwel geheel zonder snelweg, leuk een afgesloten oprit door werkzaamheden en verderop de nasleep van een ongeval, naar Lelystad. Daarna nog even wachten op de trein en zodoende was ik rond 22:45 weer thuis na een leuk rondje reizen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleine dorpjes en meer in Flevoland en Overijssel (12 foto's)

Bericht door Daniel »

Mooie plaatjes hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Kleine dorpjes en meer in Flevoland en Overijssel (12 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Leuke plaatjes. Ook een regio waar ik zelden of nooit kom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten