Kustplaatsen en smalle straatjes in IJmond en de Zaanstreek (10 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Kustplaatsen en smalle straatjes in IJmond en de Zaanstreek (10 foto's)

Bericht door Milco »

Gisteren deed ik eens een rondje door de regio IJmond. Een echt plan had ik niet, wel wilde ik enkele kustplaatsen aandoen en daarna nog door naar de Zaanstreek voor het laatste officiële Connexxion-groen dat daar nog rijdt.

De rit begon voor mij met de bus naar het station, de trein naar Schiphol, de trein naar Sloterdijk en daarvandaan met lijn 382 tot de eennalaatste halte in IJmuiden. Na niet gek lang wachten kon ik op de Badweg de bus nog op de foto zetten die leeg naar de Dennekoplaan ging, gevolgd door een andere bus voor de terugrit en een gelede Citaro die versterkingsritten reed:
AfbeeldingIMG_7069 by Milco Oudeboon, on Flickr

Keurig na bus 2040 volgt de 2041 en die mocht dus de rit vanuit IJmuiden naar Amsterdam Sloterdijk uitvoeren en deze trof ik eveneens op de Badweg:
AfbeeldingIMG_7080 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna besloot ik de route van lijn 74 op te zoeken, want smalle straatjes zijn altijd leuk voor een foto, helemaal als je zelf iets hoger staat dan waar de bus rijdt. Zodoende kon ik een van de e-Citea’s mooi op de foto zetten in de Oranjestraat:
AfbeeldingIMG_7104 by Milco Oudeboon, on Flickr

Meteen na het maken van deze foto liep ik stevig door naar de bushalte die even verderop ligt, maar daardoor kon ik lijn 74 naar Beverwijk nog mooi halen, die daar verder ging rijden als lijn 75 zodat ik naar Wijk aan Zee mooi kon blijven zitten. Bij de halte Zeecroft stapte ik alvast uit en terwijl de bus zich een weg baande heen en weer naar de halte Heliomare, liep ik alvast een stukje vooruit om razendsnel een leuke locatie te vinden. Dat lukte uiteindelijk bij het Julianaplein alwaar ik de bus die mij vanuit IJmuiden hiernaartoe vervoerde dus nog mooi op de foto kon zetten:
AfbeeldingIMG_7123 by Milco Oudeboon, on Flickr

Naast de relatief nieuwe lijn 75 rijdt ook de oude vertrouwde lijn 78 nog keurig zijn rondjes door Wijk aan Zee en deze lijn trof ik dan weer aan op de Julianaweg:
AfbeeldingIMG_7144 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde echter weer met lijn 75 terug naar Beverwijk, ditmaal met een e-Citea en tot de halte Plantage. Na eerst nog een lunch te hebben gehaald bij de plaatselijke Vomar liep ik de busroute af om weer een leuk plekje op te zoeken. Deze vond ik uiteindelijk in de Grebbestraat en na wat wachten onder een boom, want schaduw, kon ik deze e-Citea aldaar mooi op de foto zetten in het toch wel smalle straatje:
AfbeeldingIMG_7170 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik liep hierna binnendoor naar het Hilbersplein om met lijn 74 door te reizen naar Heemskerk. Eenmaal uitgestapt bij het centrum besloot ik wat bussen af te wachten langs de Ridder Arnoudlaan en daar kon ik lijn 71 op de foto zetten die uiteindelijk onderweg is naar Haarlem:
AfbeeldingIMG_7204 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Heemskerk reisde ik door naar Uitgeest om na wat niet noemenswaardige foto’s aldaar door te reizen per buitenlandse NS-bus naar Wormerveer. Aldaar zocht ik de leuke kronkelende Zaanweg op en daar was ik dan weer mooi op tijd voor lijn 121 van EBS, die zich over anderhalf jaar ook in dit gebied zelf mag vertegenwoordigen:
AfbeeldingIMG_7260 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik liep hierna verder en wel naar de eveneens smalle Kerkstraat. Aldaar kon ik met wat moeite, de chauffeur reed behoorlijk hard, deze ex-Almeerse wagen op de foto zetten die wel in de Zaanstreek is begonnen:
AfbeeldingIMG_7278 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna weer door en wel met lijn 69. Het plan was om naar de Zaanse wijk Kogerveld te gaan. Daarom stapte ik bij station Koog aan de Zaan alweer uit om een klein kwartiertje te gaan lopen, toch leuker dan met de bus half Zaandam doorkarren via een behoorlijke omweg. Aldaar was ik dan weer keurig op tijd om een van de nog rijdende mini-Ambassadors op de foto te zetten op de Veldbloemenweg:
AfbeeldingIMG_7295 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna zou ik misschien nog naar Oostzaan gaan, maar toen enkele vrienden vroegen of ik mee uiteten wilde in Almere besloot ik linea recta huiswaarts te keren. Kortom: ik heb nog wat in het verschiet voor de volgende keer! :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kustplaatsen en smalle straatjes in IJmond en de Zaanstreek (10 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kustplaatsen en smalle straatjes in IJmond en de Zaanstreek (10 foto's)

Bericht door Durashift »

Leuke platen. Mijn begrip van smalle straatjes is wel een andere dan de jouwe. ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kustplaatsen en smalle straatjes in IJmond en de Zaanstreek (10 foto's)

Bericht door Daantje »

Leuke foto's van een bekende omgeving :D
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kustplaatsen en smalle straatjes in IJmond en de Zaanstreek (10 foto's)

Bericht door VIRM »

Durashift schreef: di 16 aug 2022, 00:00 Mijn begrip van smalle straatjes is wel een andere dan de jouwe. ;)
Het centrum van Zaandam was een poos geleden nog wel leuk geweest voor Milco: als de Beatrixbrug open stond, werden bussen omgeleid via de Wilhelminabrug. Volgens mij heeft een bus in een ver verleden nog wat paaltjes meegenomen aan de Damstraat. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten