Twee dagen reizen: door Zuid-Limburg en Zuid-Holland (20 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Twee dagen reizen: door Zuid-Limburg en Zuid-Holland (20 foto's)

Bericht door Milco »

Sinds afgelopen donderdag heb ik vakantie. Heerlijk 3,5 week niet werken en leuke dingen doen. Daar begon ik al vrij direct mee, want de afgelopen twee dagen ben ik wezen reizen door Nederland, maar wel met een overnachting in Hotel Thuis :p

Zo stond ik donderdag al zeer vroeg op, het was officieel nog nacht, om per trein naar Limburg te reizen. Zuid-Limburg om precies te zijn, want die heuvels vervelen mij nou nooit. Na een comfortabele rit naar Sittard gevolgd door een langere en een korte busrit, was ik in Hoensbroek. Aldaar kon ik op de Pastoorskuilenweg een van de vier (ja, ook de 9313 is hier actief) voormalig Maastrichtse stadswagens op de foto zetten die hier als lijn 2 van de stadsdienst van de Parkstad actief is:
AfbeeldingIMG_8814 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Hoensbroek reisde ik verder en wel met lijn 56 om in Hulsberg uit te stappen bij de halte Oude Diepestraat, waar de bus extra stopt vanwege een omleiding. Eenmaal uitgestapt besloot ik een stukje terug te lopen en wel naar het dorp Arensgenhout. Aldaar kon ik, naast de reguliere lijnen 52 en 54, een foto maken van de omgeleide lijn 56 die ik hier aantrof op de Diepestraat:
AfbeeldingIMG_8854 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik hier nog wat foto’s maakte liep ik vervolgens door naar Schimmert. Nadat daar wat foto’s de mist in gingen, ik heb dus nog wat in het verschiet voor de volgende keer zal ik maar zeggen, kon ik wel een leuke foto maken van lijn 52 op de Langstraat:
AfbeeldingIMG_8914 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Schimmert reisde ik vervolgens terug met lijn 54, om in Gulpen te blijven zitten voor lijn 57. Hiermee reisde ik uiteindelijk naar Slenaken. Aldaar was het nog even flink zoeken naar een leuke locatie, maar uiteindelijk lukte het mij om de tegenbus op de foto te zetten op de Dorpsstraat:
AfbeeldingIMG_8933 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende rit, die naar Maastricht, reed dan weer met een grote bus en deze trof ik eveneens aan op de Dorpsstraat in Slenaken:
AfbeeldingIMG_8949 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel gezien had reisde ik door met lijn 57 en wel naar het verderop gelegen Noorbeek. Daar was ik dan weer mooi op tijd voor de wat vertraagde tegenbus, die ik hier op de Wesch dan ook nog mooi op de plaat kon vastleggen:
AfbeeldingIMG_8985 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een rondje door het dorp kon ik op het Pley dan weer een rit naar Maastricht vastleggen die dan weer met een kortere bus reed:
AfbeeldingIMG_9002 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot al lopend de busroute te volgen en dat ging via een wel heel leuk smal paadje al kronkelend en omhoog lopend dwars door het bos. Na dit leuke stukje lopen kwam ik uit bij het Mheerelindje aldaar ik de volgende bus naar Maastricht mooi op de plaat kon vastleggen met een mooi uitzicht op de achtergrond:
AfbeeldingIMG_9062 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel gezien had reisde ik verder naar Sint-Geertruid om na daar wat niet noemenswaardige foto’s en een pizza te eten verder te reizen naar Maastricht. Aldaar kon ik bij het station nog de Arriva Touring-omloop van lijn 15 op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_9159 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna keerde ik weer naar huis voor een paar uurtjes slaap. De volgende dag ging ik namelijk weer zo vroeg op, ditmaal voor een reisje door Zuid-Holland. Na wat gehannes met de trein, de rechtstreekse sprinter bleek niet te gaan rijden en op dat moment reed de trein naar Amsterdam Zuid nét weg, kwam ik uiteindelijk nog op tijd aan in Utrecht. Want waar ik donderdag nog langs de halte Mheer, Kerk reisde, ging ik vrijdag dan weer naar Meerkerk :mrgreen: Op de Tolstraat aldaar kon ik een foto maken van lijn 80 die hier onderweg is naar Vianen:
AfbeeldingIMG_9191 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na eventjes op deze bus in de andere richting te hebben gewacht, reisde ik met deze bus door naar Gorinchem. Aldaar stapte ik eens uit middenin het centrum, om even later een korte slag van lijn 47 op de foto te zetten op de Korenbrug die hier wordt uitgevoerd door Juijn:
AfbeeldingIMG_9227 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik nog een rondje door het stadje liep reisde ik met lijn 387 terug naar Meerkerk, om hiervandaan naar de verderop gelegen Bazeldijk te lopen. Aldaar kon wederom de Qbuzz 6603 op de foto die hier dan weer onderweg is naar Gorinchem:
AfbeeldingIMG_9321 by Milco Oudeboon, on Flickr

De tegenbus naar Vianen kon ik enkele minuten later dan weer vastleggen op de Zijlkade ter hoogte van de halte Bazelbrug:
AfbeeldingIMG_9344 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik liep echter terug naar het verderop gelegen knooppunt om met lijn 388 naar Sliedrecht te reizen. Na een kort wandelingetje naar de route van lijn 491 kon ik deze lijn uiteindelijk op de foto zetten op de Simon Stevinstraat met een rit die met een van oorsprong StreekBuzz werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_9406 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een kwartiertje wachten reisde ik met de volgende rit verder en wel naar de halte Vijverpark in Papendrecht. Aldaar liep ik de route van lijn 4 af om deze uiteindelijk al rijdend met een Ebusco te onderscheppen op de Pontonniersweg:
AfbeeldingIMG_9418 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na dit plaatje liep ik terug naar de halte Vijverpark om met lijn 416 naar Alblasserdam te reizen. Na wat zoeken naar een leuk plekje voor een foto vond ik deze uiteindelijk op de Dam en nadat een vertraagde rit als Geen Dienst voorbij kwam, kon ik de daaropvolgende rit onderscheppen die met een voormalig SnelBuzz werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_9436 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hiervandaan verder en wel met lijn 489 naar Kinderdijk. Langs een kronkelende dijk is immers vaak wel een goede plek te vinden voor een leuk plaatje. Nadat ik uitstapte bij de halte IHC Smit en ik mij besefte dat de tegenbus nog zou moeten passeren, zette ik het even op een rennen om uiteindelijk weer een ex-SnelBuzz op de West Kinderdijk op de plaat te kunnen vastleggen:
AfbeeldingIMG_9452 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna besloot ik al lopend de dijk te volgen en onderweg nog eens een bus af te wachten. Dat gebeurde ergens tussen Kinderdijk en Nieuw-Lekkerland in alwaar ik op de Lekdijk een echte R-Netwagen, hoewel hij eerst bij TCR reed, op de foto te kon zetten:
AfbeeldingIMG_9469 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat de bus naar Nieuw-Lekkerland net was gepasseerd besloot ik door te lopen. Zo gek ver was het ook weer niet en zo langs de dijk was prima uit te houden. Op de Planetenlaan was ik dan weer exact op tijd om de volgende rit van lijn 489 op de foto te zetten met ditmaal dan wel een bus die vanaf de eerste dag al op het R-Net bij Qbuzz reed:
AfbeeldingIMG_9481 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik hiervandaan nog even naar het Jan van Nassauplein liep, reisde ik met lijn 74 door naar Nieuwpoort. Nadat ik aldaar uitstapte bij de “halte” (aldus de paal en de strepen op de weg daar) bij de N216 besloot ik lijn 90 af te wachten. Nadat er eerst nog een rit kwam te vervallen kon ik daarna uiteindelijk nog dit plaatje maken op de Melkweg die officieel in Langerak schijnt te liggen:
AfbeeldingIMG_9539 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik daarna nog wat had gegeten in het dorp Nieuwpoort reisde ik met de lijnen 74 en 388 terug naar Utrecht om daarna weer huiswaarts te keren. :)

Dat was een verslag van twee dagen reizen door Nederland met in totaal 45 (!) kilometer wandelen. De komende week ben ik weer op pad, ditmaal samen met mijn vader in het kader van de Rammelbakken Reis die dit keer door Duitsland, Oostenrijk, Italië en een klein hoekje van Tsjechië zal lopen. Pin mij nergens op vast, maar mocht ik nog iets van openbaar vervoer spotten dan zal ik kijken of ik daar een leuk verslag van kan maken! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Twee dagen reizen: door Zuid-Limburg en Zuid-Holland (20 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten een heel stel leuke plaatjes tussen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Twee dagen reizen: door Zuid-Limburg en Zuid-Holland (20 foto's)

Bericht door umbusko »

Ik zie lijn 57, altijd leuk! *O* Heb je in Sint Geertruid bij l'Appetito gegeten? Wat vond je van de pizza? De meningen daarover schijnen nogal verdeeld te zijn. Ik vond hem persoonlijk wel eetbaar, maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Twee dagen reizen: door Zuid-Limburg en Zuid-Holland (20 foto's)

Bericht door Milco »

Ja, daar heb ik gegeten. Vond het een wat ouderwets uitziend maar daardoor gezellig restaurant m. Mijn pizza Hawaï was prima, al had er wat meer ham op gemogen maar dat is een persoonlijke smaak. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Twee dagen reizen: door Zuid-Limburg en Zuid-Holland (20 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Een leuk verslag ;) .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten