Overal en nergens in Noord-Holland-Noord (11 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Overal en nergens in Noord-Holland-Noord (11 foto's)

Bericht door Milco »

Nadat ik de afgelopen dagen telkens de weersverwachtingen in de gaten hield, leek het erop dat het vandaag in Noord-Holland nog wel eens flink zonnig kon worden. Nadat ik vanochtend vroeg nog een allerlaatste check deed besloot ik de gok te wagen. Vliegensvlug kocht ik online alvast een dagkaart om na nog een klein uurtje slaap toch echt de deur uit te gaan. Eerst maar eens zo goedkoop mogelijk naar Purmerend Tramplein met de ov-chipkaart, het kon immers nog nét goedkoper dan met een Amsterdam & Region Travel Ticket, dus werd er via een niet alledaagse route naar Purmerend gereisd, met overstappen op busstation ’t Oor in Almere, bij de Diemerknoop en in Amsterdam achtereenvolgens op IJburg, bij de Zuiderzeeweg en bij metrostation Noord.

Nadat ik in Purmerend was gearriveerd was het tijd om met de dagkaart van Connexxion te gaan reizen en net nadat het negen uur was geworden stapte ik in lijn 129 die mij naar Schermerhorn bracht. Hoewel de N243 is afgesloten voor het verkeer, mag lijn 129 er nog wel overheen, om net voor de halte Schermerdijk af te slaan naar de naastgelegen Noordervaart. Nadat de chauffeur mij liet uitstappen vóór de rotonde op een vluchtheuvel, de bus reed immers links en er was bovendien geen tijdelijk haltebord te bekennen, was ik daar mooi op tijd om tussen de werkzaamheden door de tegemoetkomende bus naar Purmerend af te wachten. Deze kon ik dan even later ook mooi op de foto zetten op de Noordervaart:
AfbeeldingIMG_8103 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van deze foto liep ik naar de Molendijk, want ik had dit plekje eigenlijk uitgekozen voor een foto van lijn 123, die eenmaal per uur over de smalle dijk rijdt. Na nog eventjes wachten wat in het zonnetje absoluut geen straf was kon ik ‘m keurig op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_8159 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna werd het weer wachten geblazen op lijn 129 naar Alkmaar. Intussen zag ik dat de rit naar Purmerend met een BYD werd uitgevoerd, dus besloot ik ook deze nog even op de foto te zetten op de Noordervaart:
AfbeeldingIMG_8183 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik terug naar de rotonde waar ik een uur eerder uit kon stappen. Er was geen officiële halte, maar met wat handgebaren en oogcontact kom je een heel eind. Nadat ik met lijn 129 naar de Kanaalkade in Alkmaar reisde, liep ik een klein stukje terug om net voor de brug lijn 4 te onderscheppen:
AfbeeldingIMG_8192 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik nog wat foto’s maakte werd het tijd om naar het station te lopen voor lijn 157, op naar het volgende smalle weggetje! Eenmaal uitgestapt bij de halte Westfriesedijk, besloot ik deze weg lopend te volgen richting Warmenhuizen. Na een halfuurtje wachten kon ik lijn 157 naar Alkmaar, al zei de lijnfilm helaas iets anders, keurig op de foto zetten op de Westfriesedijk tussen Warmenhuizen en Schoorldam:
AfbeeldingIMG_8288 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot nog verder door te lopen om net voor Warmenhuizen, maar nog steeds op de Westfriesedijk, de volgende rit te onderscheppen. Ook deze reed helaas met een BYD met hetzelfde mankement als zijn voorganger, dus we moeten het wederom met een “lijn 999” doen:
AfbeeldingIMG_8330 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde meteen hierna met lijn 157 door en wel naar Schagen. Onderweg merkte ik dat de rijtijden aardig ruim zijn bemeten: de bus zelf reed in Alkmaar met zes minuten vertraging weg, had er in Warmenhuizen nog zo’n vier over, maar nadat we in Tuitjenhorn een minuut tijd af moesten wachten, waren we in Schagen maarliefst vijf minuten te vroeg.

Nadat ik in Schagen wat heen en weer liep vond ik een leuke fotolocatie op de zeer smalle Landbouwstraat, waar ik zowaar een BYD trof met een correcte lijnfilm:
AfbeeldingIMG_8370 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik een stuk terug en wel naar de Julianalaan. Aldaar kon ik dan een van de scholierenlijnen van deze concessie op de foto zetten en wel lijn 653 naar Middenmeer:
AfbeeldingIMG_8399 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik rustig aan terug naar het station, om met lijn 652 naar Julianadorp te reizen. Aldaar was het even flink gokken: zal een foto nog lukken met de ondergaande zon of niet. Uiteindelijk besloot ik toch de gok te wagen en kon ik er op de Van Foreestweg nog net dit plaatje van maken en al met al ben ik er best tevreden over:
AfbeeldingIMG_8451 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog even wachten reisde ik met deze bus door en wel naar station Den Helder Zuid. Ook daar was de zon flink aan het zakken, maar mede daardoor kon ik nog nét twee foto’s maken die ondanks dat ze in dezelfde minuut zijn gemaakt, er toch net iets anders uitzien:
AfbeeldingIMG_8469 by Milco Oudeboon, on Flickr

AfbeeldingIMG_8477 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het gedaan met de zon en reisde ik met lijn 30 door naar station Den Helder. Na mij in het centrum aldaar te hebben getrakteerd op pizza, reisde ik via, houd je vast, Hoorn, Noordbeemster, Purmerend, Amsterdam-Noord, de Zuiderzeeweg, IJburg, de Diemerknoop en busstation ’t Oor weer naar huis na een mooi zonnig dagje reizen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Overal en nergens in Noord-Holland-Noord (11 foto's)

Bericht door teun »

Altijd mooi de winterzon, je moet het meeste halen uit het beetje wat je krijgt maar dan levert het wel prachtplaatjes op! _O_
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overal en nergens in Noord-Holland-Noord (11 foto's)

Bericht door Daniel »

Mooie plaatjes inderdaad :pos: Tegenstrijdig in de winter, maar 'tis altijd mooi warm licht die winterzon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten