Een tweedaagse RRReis met Hermes en EBS en een dag door Zeeland (28 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een tweedaagse RRReis met Hermes en EBS en een dag door Zeeland (28 foto's)

Bericht door Milco »

Afgelopen zondag is de nieuwe dienstregeling van start gegaan in grote delen van het land. In Gelderland en Overijssel hebben daarbij twee concessiewissels plaatsgevonden: de concessie IJssel-Vecht is overgenomen door EBS en in het zuidelijke gedeelte van de Veluwe rijdt nu Hermes met een aardige vloot oude dieselbussen. Redenen genoeg voor mij om twee dagen te gaan reizen!

Zodoende ging ik afgelopen woensdagochtend vroeg de deur uit, om via niet de snelste maar wel een leukere route via Blaricum, Hilversum en Amersfoort naar Barneveld te reizen. Nadat ik aldaar nog wat niet noemenswaardige plaatjes maakte, reisde ik met lijn 105 naar Wekerom. Aldaar uitgestapt liep ik het dorp uit naar de Edeseweg waar ik een mooi plekje had gevonden om lijn 107 naar Ede af te wachten. Toen de bus er uiteindelijk aan kwam ging het met het tegenverkeer nog maar nét goed, maar ik heb er uiteindelijk toch nog dit mooie plaatje van weten te maken met deze bus uit het Gooi die oorspronkelijk uit Brabant afkomstig is:
AfbeeldingIMG_9109 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik terug naar de halte van lijn 105 om door te reizen naar Arnhem. Nadat ik was uitgestapt aan de Sonsbeekzijde van het station, liep ik door naar het Bothaplein om daar de lijnen vanuit Apeldoorn te onderscheppen. De eerste die ik daar aantrof was lijn 231 die met de ex-Connexxion 9261 reed:
AfbeeldingIMG_9148 by Milco Oudeboon, on Flickr

Daarna volgde de ComfortRRReis 302 die met een Iveco uit Amstelland-Meerlanden werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_9172 by Milco Oudeboon, on Flickr

Er rijden echter ook enkele Citea’s uit de Hoeksche Waard mee die oorspronkelijk uit Limburg komen. In tegenstelling tot de andere wagens hebben deze nog de kleuren van Connexxion, zoals deze 5889 die ik aantrof op het Willemsplein:
AfbeeldingIMG_9248 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Arnhem reisde ik vervolgens met lijn 352 naar Wageningen. Eenmaal uitgestapt bij de halte Aboretumlaan besloot ik de route van lijn 86 af te lopen. Op de Churchillweg kon ik deze lijn uiteindelijk op de foto zetten met weer een ex-Veolia Brabant Ambassador:
AfbeeldingIMG_9277 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna besloot ik door te lopen naar de Campus voor ComfortRRReis lijn 303. Deze lijn rijdt bijna volledig met CapaCity’s die afkomstig zijn van de regio Amstelland-Meerlanden, maar er rijden ook drie MAN Lion’s City G’s mee. Wagen 9246 is daar een van en deze trof ik, zwaar vertraagd net als alle andere ritten, aan op de Nijenoord Allee:
AfbeeldingIMG_9333 by Milco Oudeboon, on Flickr

De volgende rit reed via de Campus en deze trof ik met een CapaCity aan op de Mondriaanlaan:
AfbeeldingIMG_9363 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de volgende rit die via de Campus reed werd met een CapaCity uitgevoerd. Sterker nog: deze wagen is zelfs nog even teruggekeerd in Amstelland-Meerlanden, maar rijdt nu dan toch echt op lijn 303 tussen Ede en Wageningen:
AfbeeldingIMG_9379 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna door naar station Ede-Wageningen. Aldaar trof ik de nog steeds bij Hermes rijdende Ambassador 3394 aan op de Keetmolenweg:
AfbeeldingIMG_9480 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met lijn 108 naar Apeldoorn om daar wat te eten en door te lopen naar een hotel.

Donderdag ging ik echter verder met de concessie IJssel-Vecht, waar de bussen weliswaar hetzelfde zijn gebleven, maar EBS toch echt het stokje heeft overgenomen van Keolis. Aangezien het mooi weer was besloot ik meteen door te lopen naar Wenum-Wiesel langs de route van de nieuwe ComfortRRReis lijn 304 tussen Apeldoorn en Zwolle. Eenmaal onderweg kon ik de eerste bus, de 2325, mooi op de foto zetten langs de Zwolseweg tijdens een opkomend zonnetje:
AfbeeldingIMG_9510 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de tegenbus naar Apeldoorn reed keurig met een comfortabele wagen en deze trof ik iets verderop aan maar eveneens nog op de Zwolseweg:
AfbeeldingIMG_9524 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna besloot ik door te reizen naar Vaassen. Aldaar kon ik de tegenbus weer op de foto zetten die ditmaal met een gewone BYD reed, deze trof ik aan op de Dorpsstraat:
AfbeeldingIMG_9553 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Vaassen reisde ik weer door en wel naar Epe. Nadat het daar even zoeken was naar een leuk plekje, de smalle straatjes zijn voor de zon soms nog onbereikbaar en dat maakt het fotograferen er niet beter op, vond ik uiteindelijk een leuke locatie op de hoek van de Beekstraat en de Emmastraat. Hier kon ik de nieuwe SnelRRReis lijn 210 op de foto zetten die tussen Zwolle en Heerde en tussen Epe en Apeldoorn via de A50 rijdt:
AfbeeldingIMG_9593 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik weer naar de halte Epe Centrum om door te reizen naar Heerde en dat deed ik met lijn 210. Het gevolg is dat lijn 304 er vlak achter reed en deze kon ik, met wagen 2304, op de foto zetten op een winterse Eperweg:
AfbeeldingIMG_9617 by Milco Oudeboon, on Flickr

Buurtbussen trekken mij niet altijd zo heel erg omdat deze vaak eruit zien als bestelbusjes. Dat is echter niet het geval bij de nieuwe exemplaren van EBS, dus zette ik lijn 502 mooi op de foto op de Eperweg in Heerde:
AfbeeldingIMG_9628 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna kon ik op dezelfde locatie weer een foto maken van de nieuwe ComfortRRReis lijn die hier onderweg is naar Apeldoorn:
AfbeeldingIMG_9644 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik door naar het volgende dorp; Hattem. Nadat het nog even zoeken was naar een leuke locatie kon ik uiteindelijk weer de EBS 2304 op lijn 304 het kan bijna niet beter, op de foto zetten op de Schipperswal:
AfbeeldingIMG_9693 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Hattem reisde ik door en wel naar Zwolle. In de daluren rijdt lijn 301, die tussen Nunspeet en Dedemsvaart rijdt, viermaal per uur binnen Zwolle tussen het station en de Bergkloosterweg. Met twee treinen als decor kon ik zo’n korte rit, een volledige rit van Nunspeet naar Dedemsvaart is al lang genoeg, op de foto zetten bij station Zwolle. Wat denken jullie: zullen er nog reizigers vragen of de bus naar de Bergkloosterweg gaat? :mrgreen:
AfbeeldingIMG_9722 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Zwolle reisde ik met de nieuwe SnelRRReis lijn 217, de voormalige lijn 83, naar De Lichtmis. De rit in kwestie werd echter uitgevoerd met een ComfortRRReis-wagen en deze kon ik na het uitstappen op de foto zetten op de Schansweg:
AfbeeldingIMG_9795 by Milco Oudeboon, on Flickr

Om de ombouw van de bussen van Keolis naar EBS wat soepeler te laten verlopen, rijden er enkele bussen uit Haaglanden mee in deze concessie ter versterking. Wagen 5177 reed toevallig op lijn 40 en ik trof ‘m dan ook aan bij De Lichtmis:
AfbeeldingIMG_9878 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik verder met lijn 217 naar Dedemsvaart om daar, terwijl het donker werd, nog een laatste foto van de dag te maken op het busstation:
AfbeeldingIMG_9931 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik hierna in het centrum wat had gegeten, reisde ik met de lijnen 301, 71, 140 en de trein naar huis.

Echter, hier bleef het niet bij! De weersvoorspellingen waren voor vrijdag immers ook vrij positief, afgezien van de kou en de gladheid, want er werd wel aardig wat zon voorspeld. Zodoende bedacht ik donderdagavond op de terugweg een plannetje en stond ik vrijdagochtend vroeg alweer op de bushalte voor een dagje Zeeland! Nadat de heenreis niet zo vlekkeloos ging als gepland, de trein bleek defect te gaan in Bergen op Zoom, reisde ik met de bus vanuit Goes naar Kortgene. Nadat ik de bus uitstapte liep ik het dorp uit naar de Kortgeenseweg. Hier kon ik even later een foto maken van buurtbuslijn 593 die hier onderweg is naar Kortgene:
AfbeeldingZeeland (27) by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik was hier echter voornamelijk voor een foto van lijn 31. Deze kon ik op zijn terugweg dan ook mooi op de foto zetten op de Hoofdstraat in Kortgene:
AfbeeldingZeeland (43) by Milco Oudeboon, on Flickr

Na hierna nog even wachten reisde ik met de volgende rit verder en wel naar Wissekerke. Nadat ik daar even flink moest zoeken voor een leuk plaatje, middenin het dorp was eigenlijk niet te doen gezien de stand van de zon, besloot ik het dorp uit te lopen. Aldaar vond ik een zeer leuke locatie en hier kon ik lijn 31, ditmaal gereden met een MAN, dan ook op de foto zetten op de Provincialeweg:
AfbeeldingZeeland (58) by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Wissekerke reisde ik uiteindelijk met lijn 31 naar Kamperland, om na een overstap van drie kwartier, door te reizen naar Burgh-Haamstede. Op de Burghseweg aldaar kon ik de Connexxion 5555 op de foto zetten die hier onderweg is naar Middelburg:
AfbeeldingZeeland (69) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik hierna langzaam terug liep naar de bushalte, het was immers spekglad, reisde ik door naar Zierikzee. Nadat de bus daar zes minuten op het busstation bleef staan, liep ik alvast een stukje door om ‘m even later, helaas zonder zon, op de foto te kunnen zetten op de Grachtweg:
AfbeeldingZeeland (85) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik nog wat andere bussen fotografeerde, bleek er een gelede gaswagen op lijn 132 te rijden. Deze besloot ik dan ook af te wachten om ‘m even later op de foto te kunnen zetten op de Grachtweg in Zierikzee:
AfbeeldingZeeland (133) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel had gezien reisde ik door naar Oude-Tonge in Zuid-Holland, alwaar ik twee verschillende Zeeuwse wagens naast elkaar op de foto kon zetten:
AfbeeldingZeeland (153) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna had ik het wel gezien en besloot ik het drie dagen fotograferen te beëindigen. Nadat ik met lijn 436 naar Rotterdam reisde voor een Brammetje, reisde ik achtereenvolgens met de metrolijnen E en C, buslijn 295, de trein en de buslijnen 330 en M2 weer naar huis. :)

Dit was ‘m voor deze keer. Hopelijk was het weer een leuk verslag. Meer foto’s van deze drie dagen staan inmiddels op mijn website! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tweedaagse RRReis met Hermes en EBS en een dag door Zeeland (28 foto's)

Bericht door Vinny »

Mooie fotos :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tweedaagse RRReis met Hermes en EBS en een dag door Zeeland (28 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten weer leuke plaatjes tussen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten