Grote bussen op smalle weggetjes en in kleine dorpjes in vier noordelijke provincies (8 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Grote bussen op smalle weggetjes en in kleine dorpjes in vier noordelijke provincies (8 foto’s)

Bericht door Milco »

Afgelopen zaterdag waren de weersvoorspellingen voor Noord-Nederland best wel positief: volop zon en soms een klein buitje. Ik besloot toch om een dagje te gaan reizen. Zodoende had ik een dag eerder alvast een plannetje bedacht: het worden kleine weggetjes in vier noordelijke provincies van Nederland! Waar ik precies ben geweest? Lees maar verder! :)

Na een busrit hier naar het station en de trein naar Zwolle, stapte ik in lijn 71 naar Zwartsluis. Nadat ik daar wat niet noemenswaardige plaatjes maakte, de zon was nog niet helemaal van de partij zullen we maar zeggen, stapte ik in lijn 70 en deed ik iets wat toeristen ook doen: uitstappen in Giethoorn! Eenmaal uitgestapt bij de halte Perceel 9 liep ik een stuk door om de bus af te wachten. Met de zon mooi in de rug kon ik dan ongeveer een halfuurtje later een foto maken van bovendien het laatste jaar van het bestaan van de vervoerder OV Regio IJsselmond, zoals hier op de Beulakkerweg net buiten Giethoorn:
AfbeeldingIMG_2990 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna had ik iets minder geluk, want tijdens het lopen naar het verderop gelegen Steenwijk kwam er een bui over en het regende niet zo heel zuinig. Gelukkig was het in het centrum van Steenwijk weer droog en volop zonnig, wat mij deed besluiten de volgende rit af te wachten die ook nog eens met een andere bus werd uitgevoerd. Zodoende kon ik lijn 70 wederom mooi op de foto zetten, ditmaal op de Tukseweg:
AfbeeldingIMG_2999 by Milco Oudeboon, on Flickr

Vanuit Steenwijk ging het vervolgens per trein naar Heerenveen om verder te reizen met lijn 20 en wel naar het dorp Langezwaag. Eenmaal daar uitgestapt liep ik een stukje terug om de tegenbus af te wachten. Uiteraard kwam er gelijk met de bus relatief veel tegenverkeer aan, maar desondanks heb ik er een leuk plaatje van weten te maken:
AfbeeldingIMG_3035 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van deze foto was het een kwestie van een rondje lopen en wachten op de volgende bus. Hiermee reisde ik door tot nét voor Drachten. In het buurtschap Zuidereind wachtte ik dan weer een tegenbus op die ditmaal met een nieuwere Citea werd uitgevoerd:
AfbeeldingIMG_3055 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van deze foto liep ik door naar busstation Van Knobelsdorffplein om met de lijnen 304 en 3 naar Leek te reizen. Eenmaal in het centrum uitgestapt besloot ik toch de busroute te volgen op zoek naar mooie plaatjes gezien de stand van de zon op dat moment. Deze leuke plekjes vond in langs de Lindesteinlaan alwaar ik de volgende rit van Q-link 3 op de foto zette:
AfbeeldingIMG_3082 by Milco Oudeboon, on Flickr

Iets dichter bij de het centrum kon ik dan ook de gecombineerde streeklijn 83-85 op de foto zetten die hier onderweg is naar Oosterwolde:
AfbeeldingIMG_3112 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik naar de halte Centrum om met lijn 83 door te reizen naar het volgende dorp: Roden. Aldaar was het weer even goed zoeken naar een leuk plekje, de zon begon al aardig te zakken, maar uiteindelijk lukte het mij nog op de Leeksterweg om een foto te maken van Q-link 4:
AfbeeldingIMG_3138 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na het maken van deze foto reisde ik weer met lijn 83 door en wel naar Norg. Aldaar was de zon flink aan het zakken, maar het lukte mij aldaar nog net om op het Oosteind de tegenbus op de foto te zetten en ik vind het zelf best wel een sfeervol plaatje zo in het dorpsstraatje:
AfbeeldingIMG_3187 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het over met fotograferen en reisde ik met de lijnen 83, 20 en 28 naar Meppel om daarvandaan per trein weer naar huis te reizen.

Ik hoop dat het een leuk verslagje was. Deze foto’s en meer verschijnen binnenkort vast wel op mijn website! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Grote bussen op smalle weggetjes en in kleine dorpjes in vier noordelijke provincies (8 foto’s)

Bericht door Daniel »

Fraaie platen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Grote bussen op smalle weggetjes en in kleine dorpjes in vier noordelijke provincies (8 foto’s)

Bericht door ZO6176 »

Ik zie de reportage nu pas. Maar vooral de derde foto vind ik erg geslaagd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten