Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door Milco »

In de afgelopen week ben ik weer veelvuldig door Nederland wezen reizen. Niet genoeg voor aparte verslagen, maar wel genoeg om er een groot reisverslag van te maken, dus bij deze!

Vorige week zondag maakte ik een vrij grote ronde door Nederland waarbij ik voornamelijk door Gelderland reisde. Zo was ik onder meer in het nog bewolkte Ruurlo te vinden alwaar ik deze ex-Friese mini-Ambassador mooi op de foto kon zetten op het Krashof:
Afbeeldingverslag01 by Milco Oudeboon, on Flickr

Later die ochtend bevond ik mij dan weer in Lievelde alwaar ik iets opvallends zag. Het betrof een voormalige Den Oudsten Alliance van Connexxion die nu als partybus door het leven gaat:
Afbeeldingverslag02 by Milco Oudeboon, on Flickr

Uiteraard was ik hier voor het reguliere spul, hoewel deze bus dan weer afkomstig is uit Brabant:
Afbeeldingverslag03 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik via Varsseveld naar Doetinchem reisde, kon ik aldaar dan weer een leuke foto maken van ditmaal een ex-Limburger op een van de vele avond- en/of weekendlijnen in deze concessie:
Afbeeldingverslag04 by Milco Oudeboon, on Flickr

In Duiven had ik nog nooit eerder foto’s gemaakt dus zorgde ik voor verandering. Op de Vlielandlaan trof ik lijn 62 die bijna arriveert op zijn zondagse eindhalte:
Afbeeldingverslag05 by Milco Oudeboon, on Flickr

Uiteraard werd er een tussenstop gemaakt in Arnhem alwaar ik deze ex-Connexxion Citea aantrof die dus nu ook daadwerkelijk de kleurstelling (oftewel: stickers) van RRReis heeft:
Afbeeldingverslag06 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook Kesteren is zo’n plaats waar ik weinig kom. Toch kun je er leuke plaatjes maken, zoals hier van lijn 45 in de Schenkhofstraat:
Afbeeldingverslag07 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal een stukje verder in Tiel bleek Juijn zelfs op zondag actief met grote bussen op lijn 44, zoals hier te zien op de Burgemeester Meslaan:
Afbeeldingverslag08 by Milco Oudeboon, on Flickr

En net voordat de zon echt onder was, kon ik later die avond nog dit plaatje maken in Sliedrecht:
Afbeeldingverslag09 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat de weersvoorspellingen ook voor de woensdag lekker weer aangaven, besloot ik deze dag weer op reis te gaan en ditmaal naar Zuid-Holland. Zo kon ik lijn 31 in Monster vastleggen die tegenwoordig om het dorp heen rijdt. Zodoende trof ik ‘m aan op de Emmastraat:
Afbeeldingverslag10 by Milco Oudeboon, on Flickr

De bus die mij hiernaartoe bracht kon twintig minuten later op de foto met een R-netwagen:
Afbeeldingverslag11 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 34 met in Naaldwijk een vliegensvlugge overstap op lijn 456 reisde ik naar Maasland. Ook daar had ik nog nooit foto’s gemaakt en ik vraag mij af waarom niet: het ziet er allemaal erg fotogeniek uit zoals hier op de Oude Veiling:
Afbeeldingverslag12 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook op de Hofsingel, in het dorp zelf, kun je leuke plaatjes maken. Hoewel deze bijna de mist in ging met het jochie dat net voor de bus uit fietste, maar gelukkig (of: toevallig) even aan de kant ging staan:
Afbeeldingverslag13 by Milco Oudeboon, on Flickr

De tegenbus trof ik dan weer om de hoek aan:
Afbeeldingverslag14 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna verder naar Delft. Op de Ireneboulevard kon ik dan weer dit leuke plaatje maken van een Haagse tram en twee bussen:
Afbeeldingverslag15 by Milco Oudeboon, on Flickr

En tja, twee van die kleine VDL’s zien er zo best schattig uit, hier bij de halte Zuidpoort:
Afbeeldingverslag16 by Milco Oudeboon, on Flickr

Inmiddels is de HTM begonnen om de R-nettrams andere kleuren te geven. In Nootdorp had ik geluk en kon ik een Avenio in zijn nieuwe jasje op foto zetten:
Afbeeldingverslag17 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met hierna enkele vliegensvlugge overstappen reisde ik door naar Bleiswijk waar R-netlijn 173 door het dorp heen rijdt. Hoewel, R-net?
Afbeeldingverslag18 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook poging twee was een reguliere en zelfs een elektrische bus:
Afbeeldingverslag19 by Milco Oudeboon, on Flickr

Poging drie betrof dan eindelijk een juiste bus die ik hier mooi op de foto kon zetten op de Lijsterlaan:
Afbeeldingverslag20 by Milco Oudeboon, on Flickr

Dan door met de derde reisdag en die was gisteren. Hoewel, reizen? Het was meer wandelen door Amsterdam omdat de Electrische Museumtramlijn Amsterdam (EMA) deze dag zowel met de centrumlijn 20 als met lijn 30 reed. Ik begon echter al op het Alexanderplein alwaar ik deze Combino in reclame-uitvoering op de foto kon zetten:
Afbeeldingverslag21 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog een flink stuk wandelen, hoewel ik dat nooit zo erg vind, kon ik in de Sarphatistraat bij de halte Weesperplein een van de twee omlopen op lijn 20 spotten met deze tram uit 1929:
Afbeeldingverslag22 by Milco Oudeboon, on Flickr

De andere omloop reed met de 401 met eveneens bouwjaar 1929, deze wachtte ik dan weer op in de Roetersstraat, alwaar in de reguliere dienst geen tram rijdt, maar men wel nieuwe trams test omdat in deze straat alle benodigde bochtjes en bruggetjes te vinden zijn:
Afbeeldingverslag23 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook het reguliere spul zette ik op de foto zoals deze Combino op de Sarphatistraat:
Afbeeldingverslag24 by Milco Oudeboon, on Flickr

En zelfs met de trams maakt het GVB reclame voor de Keukenhof:
Afbeeldingverslag25 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de Weteringschans kon ik dan weer een van de historische trams op de foto zetten:
Afbeeldingverslag26 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook de 465 kwam uiteraard weer voorbij en trof ik ditmaal bij het Leidseplein:
Afbeeldingverslag27 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna met de bus naar het Olympisch Stadion om al lopend de spoorbaan van lijn 30 te volgen. Hierop waren gisteren drie omlopen actief, allemaal met een tram uit een andere stad. Zo trof ik ter hoogte van de A10 deze uit Rotterdam afkomstige 507 uit 1931:
Afbeeldingverslag28 by Milco Oudeboon, on Flickr

Een stukje verderop trof ik de volgende omloop die met deze Praagse tram werd uitgevoerd die gebouwd is in 1915:
Afbeeldingverslag29 by Milco Oudeboon, on Flickr

Tussendoor kon ik ook nog deze Ebusco op de foto zetten die vanaf de Amstelveenseweg in Amsterdam de Amsterdamseweg in Amstelveen op rijdt. Snapt u het nog? :mrgreen:
Afbeeldingverslag30 by Milco Oudeboon, on Flickr

De derde omloop op lijn 30 werd dan weer met een Amsterdamse tram uit 1929 uitgevoerd die ik hier aantrof in Amstelveen ter hoogte van de Emmakade:
Afbeeldingverslag31 by Milco Oudeboon, on Flickr

Dit was ‘m voor deze keer. Ik hoop dat het een leuk verslag was. Meer foto’s staan bovendien op mijn website! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Mooie afwisseling tussen bussen en railvervoer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door ZO6176 »

Mooie fotos
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door umbusko »

Een Praagse tram in Amsterdam die reclame maakt voor een koffiemerk (Perola, bijna AH Perla :mrgreen: ) uit Pardubice. :shock: Het moet niet gekker worden. Leuke plaatjes!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door Meltrain »

Verreweg de meeste foto's zijn erg mooi. :pos:
Je hebt in Delft ook nog mijn tandarts gefotografeerd. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bussen in Gelderland en Zuid-Holland en historische trams in Amsterdam (31 foto’s)

Bericht door ODRAIL »

Een leuk en soms herkenbaar verslag ;) .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten